تور ارمنستان ارزان: سفر نخست وزیر ارمنستان به مسکو برای رایزنی درباره منطقه

به گزارش طفره، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان فردا سه شنبه در مسکو با رئیس جمهور روسیه درباره توافق آتش بس قره باغ ملاقات و رایزنی می نماید.

تور ارمنستان ارزان: سفر نخست وزیر ارمنستان به مسکو برای رایزنی درباره منطقه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های ارمنستانی از سفر کاری فردا سه شنبه نخست وزیر این کشور به مسکو و ملاقات او با رئیس جمهور روسیه اطلاع دادند.

رادیو ملی ارمنستان روز دوشنبه (امروز) از برنامه نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور برای رایزنی با ولادیمیر پوتین درباره توافق سال گذشته آتش بس با جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

طبق این گزارش، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان 12 اکتبر (20 مهر) یک سفر کاری به فدراسیون روسیه انجام می دهد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در مسکو ملاقات خواهد نمود.

خبرگزاری تاس هم گزارش داد، طبق اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان درباره موضوعات مرتبط با اجرای بیانیه سه جانبه نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) و 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) و بعلاوه دیگر اقدامات برای تقویت ثبات، احیای روابط مالی و تحولات اخیر در منطقه صحبت خواهند کرد.

اشاره کرملین به بیانیه سه جانبه نهم نوامبر 2020، همان توافق سه جانبه ای است که میان پوتین، پاشینیان و الهام علی اف برای آتش بس جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی به امضا رسید.

طبق توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان، قرار شد ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و بعلاوه توافق شد که ارتباط بین نخجوان با سایر بخش های جمهوری آذربایجان تسهیل گردد. در مقابل جمهوری آذربایجان هم متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. بنابر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در منطقه ها همجوار قره باغ کوهستانی و منطقه ها مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر نموده است.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام نموده بود که برنامه ریزی برای ملاقات رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در حال اجرا شدن است.

سفر پاشینیان به روسیه برای ملاقات با پوتین در شرایطی انجام می گیرد که تنش ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به رغم آتش بس همچنان خبرساز است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16442

به "تور ارمنستان ارزان: سفر نخست وزیر ارمنستان به مسکو برای رایزنی درباره منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: سفر نخست وزیر ارمنستان به مسکو برای رایزنی درباره منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید