اصول و آداب مخصوص پروازهای فرست کلاس

به گزارش طفره، افراد کمی پروازهای فرست کلاس را تجربه می نمایند. نکته مهم پروازهای فرست کلاس، تنها به جایگاه های راحت و سفارش های بی نهایت محدود نمی گردد؛ بلکه اخلاق و رفتار شما، از همان لحظه ورود به فرودگاه تا زمانی که به مقصد می رسید اهمیت دارد. اگر برای بار اول با این پرواز سفر هوایی خود را تجربه می کنید وحشت زده نشوید؛ کافی است گام های زیر را یک به یک بخوانید تا برای پرواز بعدی خود را آماده کنید.

اصول و آداب مخصوص پروازهای فرست کلاس

بخش اول: لانژ فرست کلاس

1. با مردم گرم بگیرید

لانژ فرست کلاس، اولین جایی است که پس از امنیت فرودگاه به آنجا می روید. اینجا جایی است که می توانید با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید، مقصد خود را با آن ها درمیان بگذارید و به حرف هایشان گوش دهید. همچنین ممکن است مدیران بالا مقام یا افراد مشهور را ببینید.

  • بسیار پیش آمده است که در پروازهای فرست کلاس، مردم با افراد مشهور دوست شده اند، و آن ها نیز دوستان جدید خود را به مهمانی یا دیگر رویدادهای مهم خصوصی دعوت نموده اند.
  • از آنجا که افراد بسیاری با پروازهای لوکس سفر نمی نمایند، لانژ فرست کلاس نسبت به لانژهای دیگر ساکت تر است.

2. با میزبان خود مودب باشید

به طور معمول یک میزبان یا همراه شما را تا لانژ همراهی می نماید. این افراد به صورت حرفه ای آموزش دیده اند و مهارت های برقراری ارتباط و یاری کردن را به بهترین شکل آموخته اند. آن ها شما را از لحظه چک- این تا لحظه ای که وارد هواپیما می شوید یاری می نمایند. با ایشان مودبانه و محترمانه برخورد کنید، و بیش از اندازه دستور ندهید.

  • اگر نام میزبان خود را به خاطر داشته باشید، بسیار عالی است؛ چراکه آن ها نام شما را به خاطر می سپارند؛ بنابراین شما نیز با به زبان آوردن نام شان، دانش خود را نشان دهید. اگر با همراه خود رابطه خوبی برقرار نکردید، سعی کنید به او توهین نکنید.

بخش دوم: ورود به هواپیما

1. وقت شناس باشید

اینکه همواره موقر باشید نکته مهمی است. با سرموقع رسیدن نشان دهید که شایسه احترام هستید. به یاد داشته باشید که تا موقع پرواز در لانژ استراحت می کنید و میزبان ها شما را تا جایگاه تان در هواپیما همراهی می نمایند.

  • پیش از پرواز، از کارهایی چون دوش دریافت یا سفارش دادن غذاهای زیاد و سنگین خودداری کنید. اگر یک توقف طولانی مدت، یا زمان کافی تا سوار شدن داشته باشید، می توانید این کارها را انجام دهید. 30 تا 45 دقیقه پیش از زمان مقرر (پرواز) به فرودگاه بروید. البته با احتساب ترافیک باید خیلی زودتر حرکت کرد.
  • معطل کردن افراد هنگام سوار شدن، در واقع معطل کردن تمام هواپیمایی است. از آنجا که ممکن است شما اولین گروهی باشید که سوار هواپیما می گردد، پس با وقت شناس بودن نه تنها احترام و وقار خود را نشان می دهید، بلکه باعث می شوید تا کارها به راحتی انجام شوند و به موقع به مقصد خود برسید.

2. تواضع داشته باشید

هیچ نیازی به عجله کردن نیست. جایگاه شما معین شده است، بنابراین فروتن باشید و اجازه دهید دیگر مسافران، زودتر یا جلوتر از شما وارد هواپیما شوند. این نشانه احترام، و بیانگر شخصیت والای شما است.

3. از میزبان فرست کلاس خود تشکر کنید

پیش از رفتن به سوی مرحله بعد سفر، حتما از میزبان خود تشکر و خداحافظی کنید، زیرا ممکن است دیگر او را نبینید. اگر مایل بودید می توانید پیش از ترک او (یا آن ها) و به نشانه قدرشناسی، به آن ها انعام دهید.

بخش سوم: هنگام پرواز

1. با مهماندار خود مهربان باشید

میزبانان هایی که در پرواز به شما خدمت می نمایند مهماندارهای معمولی نیستند، بلکه بابت میزبانی به طور کامل آموزش دیده و حرفه ای هستند. با این افراد مهربان باشید و به بهترین شکل با ایشان رفتار کنید. آن ها نهایت سعی خود برای خدمت به شما می نمایند، بنابراین احترام به آن ها ساده ترین کار ممکن است.

2. سعی کنید با دیگران آشنا شوید

احتمال اینکه کنار کسی بنشینید زیاد است. شما جا و فضای خود را دارید و آن قدر کافی هست تا از پرواز خود لذت ببرید؛ اما معرفی خود به مسافر بغل دستی، لطف و احترام شما را نشان می دهد. این رفتار ممکن است به یک مکالمه جالب تبدیل گردد.

  • شما می توانید از دیگران چیزهای بسیاری یاد بگیرید.

3. لبخند بزنید

زمانی که وارد پرواز فرست کلاس شدید، برای اینکه رضایت خود را از سفر نشان دهید، به مهمانداران و مسافران لبخند بزنید. افرادی که در پروازهای فرست کلاس هستند، به خاطر آرامش فضا بسیار محبت آمیز و هیجان زده هستند.

4. نسبت به دیگران محترم و مودب باشید

بعضی افراد گوشه گیر هستند و دوست ندارند خیلی با دیگران نیز صحبت شوند. با احترام به سلیقه افراد و مجبور نکردن آن ها برای برقراری ارتباط، به خود و دیگران احترام می گذارید. اگر خود شما فرد خلوت گزینی هستید، باز نیز به دیگران احترام بگذارید و در صورتی که تمایل به برقراری ارتباط داشتند به آ نها بی حرمتی نکنید. اگر به کسی معرفی شدید مودبانه رفتار کنید؛ اما اگر بگویید که می خواهید تنها باشید هیچ مسئله ای ندارد.

5. با احتیاط مکالمه را پیش ببرید

زمانی که با یک غریبه یا یک دوست جدید صحبت می کنید، زیاده روی نکنید و موضوع هایی که نیازمند پاسخ های سیاسی یا دیگر پاسخ های این چنین هستند خودداری کنید. سوالات ساده بپرسید؛ مانند چرا سفر می کنید؟ یا به کجا و برای دیدن چه کسی می روید؟

بخش چهارم: افراد مشهور یا دارای مقام بالا

1. واقع بین باشید

دیدن چهره های آشنا در پروازهای فرست کلاس امری عادی است. اگر فرد مشهوری را دیدار کردید یا فرصت صحبت با آن ها به شما داده شد، مانند افراد معمولی دیگر با آن ها رفتار کنید؛ چراکه آن ها چنین می خواهند.

  • با واقع بین بودن و حفظ آرامش، شما نیز نیز سطح دیگران هسنید و فضا غیرعادی نیست.
  • خودتان باشید و عادی رفتار کنید. اگر فرد مشهور یک خواننده بود، از نخواهید برایتان بخواند. به طور کلی هیچ درخواست عجیبی نکنید که برای همواره شما را در یادها ماندگار کند. به خاطر داشته باشید که شاید شما در سفر باشید، اما ممکن است آن ها در حال گذراندن یک سفر کاری باشند.

2. راهنمایی مکالمه را به دست آن ها بسپارید

فردی که با او دیدار یا صحبت می کنید، با افراد بسیاری در حرفه خود مکالمه داشته است. بگذارید آن ها سؤال بپرسند و سکان مکالمه را به دست بگیرند. اگر مایل به پرسیدن سوالی بودید، حواستان باشد که بیش از اندازه آن ها را سؤال پیچ نکنید؛ همچنین از پرسیدن سؤال های خصوصی خودداری کنید.

3. هنگام درخواست عکس یا امضا، مودب باشید

باید درک کنید که شخص مورد نظر ممکن است خسته، عصبی یا خواهان یک پرواز آرام و بی دردسر باشد. اگر شما از دسته طرفدارانی باشید که می خواهند تمام وسایلشان را امضا نمایند و باعث ایجاد مزاحمت شوید، امنیت پرواز با شما برخورد می نماید و ممکن است شما را از پرواز محروم کند.

  • تنها یک امضا بخواهید و اگر فرصتی پیش آمد درخواست یک عکس نیز داشته باشید.
  • اگر فردی را به طور شخصی نمی شناسید یا با او نیز تراز نیستید، از آن ها نخواهید شما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایند. اگر شما خود یک فرد شناخته شده هستید، از وکیل یا همراه خود (اگر چنین فردی را همراه دارید) بخواهید تا درخواست شما را به همراه فرد مورد نظر برساند.

بخش پنجم: سفارش غذا

1. غذای مناسب سفارش دهید

پروازهای فرست کلاس خوبی های فراوانی دارند که یکی از آن ها لذت بردن از بهترین غذاها در ارتفاع 10 هزار متری در آسمان است؛ اما سعی کنید غذاهایی را سفارش دهید که آن ها را می شناسید. هیچ چیز بدتر از این نیست که متوجه شوید به غذایی که سفارش داده اید حساسیت دارید؛ آنجا است که پرواز شما به تجربه ای تلخ تبدیل می گردد.

  • از آنجایی که این پروازها، فقط پرستارهای حرفه ای دارند، اگر اتفاقی در رابطه با غذا برای شما اتفاق بیفتد ممکن است یاری های پزشکی لازم را دریافت نکنید.
  • بهتر است خوردن غذاهای دریایی را در هتل یا رستوران های مقصد تجربه کنید و در پرواز غذاهایی چون سالاد، ساندویچ، سوپ یا فینگرفود سفارش دهید. حتی اگر مایل بودید می توانید خانم یا آقای بغل دستی را در غذای خود شریک شوید.

2. درخواست های مخصوص خود را سفارش دهید

تنوع غذا یکی مسائلی است که هواپیمایی ها در آن بسیار حرفه ای هستند؛ حتی پروازهای اکونومی نیز در بعضی بخش ها گزینه ای خوبی دارند؛ اما از آنجایی که شما در فرست کلاس هستید می توانید از فرصت بهره ببرید و غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید. در صورتی که رژیم خاص یا پرهیز غذایی دارید، از مهماندار یا میزبان خود بخواهید تا دستورالعمل غذاها را برایتان آنالیز کند.

  • اگر به بعضی مواد غذایی مانند آجیل حساسیت دارید از مهماندار بخواهید تا از آشپز درخواست کند غذایی بدون آجیل یا جایگزین های دیگر تهیه کند

3. به صورت حضوری و شخصی از آشپز تشکر کنید

بعد از اینکه بهترین نوع از غذایی را که سفارش داده اید میل کردید، فکر خوبی است که بروید و رو در رو از آشپز تشکر کنید. این حرکت فروتنانه باعث جلب احترام دیگران به شما می گردد و حتی باعث می گردد تا در عوض این رفتار به شما دسر یا غذای جدید سرآشپز را بدهند تا میل کنید.

بخش ششم: انتها سفر

1. قدردانی خود را نشان دهید

در انتها سفر بهتر است از تمام افرادی که باعث شدند سفر بسیار عالی را تجربه کنید قدردانی کنید. با به زبان آوردن نام میزبان یا مهماندار خود از او تشکر کنید و برایش آرزوی یک استراحت و روزی خوب داشته باشید

  • یک شخص محترم، احترام بسیاری به خود جلب می نماید. در این صورت اگر در سفرهای بعدی باز همان مهماندار یا میزبان همراهیتان نمایند، شما را به خاطر خواهند داشت.
  • در بعضی پروازها می توانید خلبان را دیدار کنید. این فرصت خوبی است تا با او دست بدهید و از او برای چنین پرواز لذت بخشی تشکر کنید. شما با این کار به آن ها نشان می دهید آنچه آن ها انجام می دهند جهان را به نیز نزدیک تر می نماید.

2. تمام وسایل خود را بردارید

حواستان باشد وسایلتان را جا نگذارید. پیش از فرود و دوباره پیش از خروج از هواپیما زیر جایگاه، دسته جایگاه و هرجای دیگر را آنالیز کنید؛ مبادا وسیله ای افتاده یا جا مانده باشد.

3. به خیریه یاری کنید

بعضی هواپیمایی ها حامی خیریه ها هستند. اگر روی دسته جایگاه یا نزدیک خود برگه های مخصوص را ندیدید، می توانید در صورت تمایل از مهماندار بخواهید تا یکی از برگه ها را به شما تحویل دهد.

4. نظر خود را بنویسید

با مراجعه به وب سایت هواپیمایی ها می توانید نظر خود را درباره سفر، برخورد مهمانداران و غیره بازگو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13811

به "اصول و آداب مخصوص پروازهای فرست کلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول و آداب مخصوص پروازهای فرست کلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید