اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو

به گزارش طفره، کمیته بین المللی المپیک اصلاحات جدیدی را به رقابتهای انتخابی المپیک توکیو اعمال کرد.

اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت رسمی بازیهای المپیک، در جولای 2017 اساسنامه رقابتهای انتخابی المپیک از سوی کمیته بین المللی المپیک تایید شد و در ادامه، شیوع بیماری کرونا باعث لغو بسیاری رویدادهای ورزشی از جمله رقابتهای انتخابی شد تا کمیته بین المللی المپیک تصمیم به اصلاحات جدید در این زمینه بگیرد.

مهلت دوره انتخابی المپیک 29 ژوئن 2021 است و فدراسیون های جهانی قبل از این تاریخ می توانند مهلت دوره انتخابی خود را معین نمایند.

بازنگری در سیستم های انتخابی در اسرع وقت، نهایی می گردد تا به ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک (NOC) اطمینان داده گردد.

ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک که قبلاً سهمیه المپیک را کسب نموده اند ، با وجود به تعویق افتادن بازی ها ، این امر را حفظ می نمایند. درمجموع ، 57 درصد از کل سهمیه ورزشکاران تا به امروز اختصاص یافته است که این میزان تقریباً 5000 سهمیه است.

در برخی موارد ، سهمیه انتخابی المپیک توسط کمبته ملی المپیک یک کشور به دست می آید و در موارد دیگر مستقیماً توسط یک ورزشکار خاص بدست می آید. در همه موارد و طبق منشور المپیک ، کمیته ملی المپیک مربوطه حق انتخاب ورزشکاران را برای حضور در مسابقات المپیک توکیو 2020 دارد.

این اصل فدراسیون های جهانی را ترغیب می نماید تا با جایگزین کردن فرصت های از دست رفته برای تخصیص سهمیه با همان تعداد رویدادها ، رویکردی مشابه را دنبال نمایند.

با توجه به سناریویی که تخصیص سهمیه بر اساس رتبه بندی آن صورت می گیرد، فدراسیون های جهانی اختیار معین مهلت و رتبه بندی جدید دارند. IOC حساسیت چنین تصمیماتی را درک می نماید.

ضروری است یک تعادل خاص ورزشی برای آن دسته از ورزشکارانی که براساس مهلت های قبلی در انتها 2020 نزدیک به کسب سهمیه بودند صورت گیرد و همچنین اطمینان از حضور بهترین ورزشکاران در بازی های المپیک توکیو حاصل گردد.

مطابق با این اصل که ورزشکارانی که در بازی های المپیک توکیو 2020 صلاحیت خود را حفظ نموده اند واجد شرایط باقی بمانند ، امکان پذیر است فدراسیون های جهانی در صورت احتیاج اجازه دهند ورزشکارانی که واجد شرایط در سال 2020 هستند واجد شرایط برای حضور در رقابتها در سال 2021 باشند. تنها استثنا در صورتی خواهد بود که خطر ایمنی و یا پزشکی ورزشکاران را تهدید کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8502

به "اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید