از مالیات اینفلوئنسر ها چه خبر؟

به گزارش طفره، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند های مالیاتی گفت: اینفلوئنسر ها تا سرانجام تیرماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

از مالیات اینفلوئنسر ها چه خبر؟

به گزارش ایسنا، جهانگیر رحیمی درباره آخرین شرایط اخذ مالیات از اینفلوئنسر ها اظهار کرد: اسامی 220 نفر از اینفلوئنسر های شناسایی شده براساس بند ذ تبصره 6 بودجه در درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و این افراد تا انتها تیرماه فرصت دارند تا نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: بعد از این زمان نیز از آنجا که ممکن است تا اظهارنامه اصلاحی داده گردد، مهلت دیگری به این افراد داده خواهد شد و سپس سازمان امور مالیاتی وارد رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی اینفلوئنسر ها می گردد. سازمان در حال حاضر در حال تجمیع اطلاعات اینفلوئنسرهاست تا این افراد در انتها مهلت قانونی نسبت به انجام تکالیف خود اقدام نمایند و سازمان امور مالیاتی نیز نسبت به آنالیز اظهارنامه ها ورود کند.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه براساس بند ذ تبصره 6 قانون بودجه سال 1400، عایدی های کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال نماینده از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر عایدی است، ادامه داد: در صورتی که این افراد نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام ننمایند، سازمان امور مالیاتی برای آن ها اظهارنامه برآوردی تهیه می نماید. در آنالیز های اولیه فعلا 200 نفر از اینلوئنسر ها برای اخذ مالیات شناسایی شده اند که در ادامه قطعا این عدد افزایش می یابد.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند های مالیاتی در ادامه اعلام کرد: این افراد اگر اظهارنامه ندهند، از هیچ یک از معافیت های قانونی بهره مند نمی شوند. بنابراین، اینفلوئنسر هایی که اظهارنامه پر نمایند، مشمول لحاظ نشدن دیرکرد مالیاتی در محاسبه مالیات می گردد.

رحیمی اضافه کرد: از آنجا که عایدی هر فرد تا سقف 36 میلیون تومان معاف از مالیات است، اینفلوئنسر ها هم اگر اظهارنامه پر نمایند، از این معافیت بهره مند خواهند شد و جریمه تسلیم اظهارنامه برای آن ها لحاظ نمی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21011

به "از مالیات اینفلوئنسر ها چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مالیات اینفلوئنسر ها چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید