اردستان در 50 سال گذشته با کاهش جمعیت 5 هزار نفری روبرو بوده است

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، حمید رضا تاملی عصر یک شنبه در جلسه معارفه رئیس محیط زیست شهرستان اردستان گفت: کشورهای خارجی برای پرداختن و توجه به توسعه در عین محافظت از محیط زیست از واژه توسعه پایدار استفاده می نمایند چراکه که در واقع مهمترین رکن توسعه، موضوع محیط زیست بوده است.

اردستان در 50 سال گذشته با کاهش جمعیت 5 هزار نفری روبرو بوده است

وی اضافه کرد: برای تدوین موارد و موضوعات مختلف در جهان که قرار است تاثیر زیادی در تعاملات اجتماعی و اقتصاد و کسب و کار داشته باشد یک سری هم افزایی ها در سطح دانشگاه ها و جامعه مطرح می گردد و مردم را به نوعی با موضوع درگیر می نمایند تا مردم آشنایی نسبی پیدا نمایند.

فرماندار اردستان گفت: زمانی اروپا و غرب وارد مقوله توسعه پایدار و پرداختن به کنوانسیون های مختلف زیست محیطی می گردد که بسیاری از شاخص های مالی آنها در رده قابل قبولی قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: علی رغم همه افزایش های جمعیتی دهه شصت ما در اردستان کاهش قابل توجه جمعیت را شاهد هستیم به نوعی که که از 50 سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفرجمعیت شهرستان کاهش پیدا نموده است در حالی که این شهرستان از مزیت هایی بسیار خیلی زیادی در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی، دامداری، معدن،گردشگری، حمل و نقل و انرژی های نوبرخوردار بوده است.

وی ابراز داشت: مجموعه مقررات، قوانین و عملنمودها در چهار دهه گذشته نشان می دهد این عملنمودها منجر به ایجاد یک محیط مناسب برای ماندن جمعیت در شهرستان نشده است.

جلوی شیب مهاجرت در اردستان باید گرفته گردد

فرماندار اردستان با اشاره به موضوع مهاجرت بالای جمعیت در اردستان اضافه کرد: باید جلوی شیب مهاجرت را گرفت تا شرایط متفاوتی را درست کنیم اما متاسفانه با شرایطی همچون سالهای خشکسالی و بدترین شرایط بودجه ای روبرو بوده ایم که این موضوع را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

تاملی نرخ سالمندی در اردستان را 18.2 درصد خاطرنشان کرد و اضافه کرد: با این شرایط حساس نیازمند تفکر استراتژیک در مدیریت هستیم و این مدیریت به شکلی باید جلو برود که برای مردم رضایتمندی در راستای ماندن در شهر اردستان حاصل گردد.

وی تدوین مقررات از مرکز در این ارتباط را دارای مشکلاتی دانست و اضافه کرد: در این برنامه ریزی ها مسئولان باید همه نقاط کشور را به یک شکل نگاه نمایند، اگر مدیریت متمرکز در کشور به واقع جواب داده بود نباید در طول این 40 سال با متورم شدن جمعیت در کلان شهرهایی همچون اصفهان و تهران و خالی شدن سایر شهرستانها روبرو باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1296

به "اردستان در 50 سال گذشته با کاهش جمعیت 5 هزار نفری روبرو بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردستان در 50 سال گذشته با کاهش جمعیت 5 هزار نفری روبرو بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید