آشنایی با فرودگاه هایی که در لیست Skytrax جای دارند

به گزارش طفره، در دنیایی که سفرهای هوایی و پرواز با هواپیماهای مختلف روز به روز رشد بیشتری پیدا می نمایند و مردم برای رسیدن به مقصدهای تفریحی و کاری بیشتر به هواپیماها اطمینان می نمایند، امکانات و موقعیت های فرودگاه های بین المللی در کنار امنیت و نوع هواپیماها بسیار مورد توجه مسافران سراسر دنیا قرار می گیرند. به همین دلیل، کشورهای مختلف دنیا با بالا بردن کیفیت و امکانات فرودگاه های خود سعی دارند تا در رده بهترین فرودگاه های بین المللی دنیا جای گیرند. یکی از معتبرترین مراکز معرفی بهترین های دنیا، وبسایت دنیای Skytrax بوده که هر ساله اقدام به انتشار لیست بهترین های دنیا در این زمینه می کند. در این ارزیابی سالیانه سی و نه معیار دیده شده که از آن جمله می توان به سرویس های بهداشتی، امکانات رفاهی، تسلط کارکنان و پرسنل به زبان و ... اشاره نمود. در این ارزیابی پانصد و پنجاه فرودگاه در صد و شش کشور مورد آنالیز قرار گرفته اند که در بهترین فرودگاه های بین المللی دنیا مجموعا بالغ بر سیزده میلیون پرواز اجرا شده است. اگر هواپیمایی که شما در آن نشسته اید، قرار است در یکی از معروف ترین فرودگاه های بین المللی دنیا فرود بیاید، نباید فراموش کنید که می توانید هنگام پیاده شدن از هواپیما، از فضا و امکانات فرودگاه هم لذت ببرید. برای آشنایی با ده فرودگاه برتر وبسایت Skytrax ما را همراهی کنید.

آشنایی با فرودگاه هایی که در لیست Skytrax جای دارند

فرودگاه بین المللی چانگی

چانگی به عنوان شانزدهمین فرودگاه دنیا از بعد ترافیک و تردد پنجاه و چهار میلیون مسافر، برای چهارمین سال در رتبه اول برترین های دنیا از دید وبسایت معتبر Skytrax جای گرفت. فرودگاه بین المللی چانگی در کشور سنگاپور با داشتن معماری زیبا و سالن های انتظار شبیه به سالن های تئاتر می تواند یک جذابیت گردشگری در دنیا به حساب آید. مراکز استراحت بی نظیر، سرسره ای مارپیچ در کنار سرگرمی های رسانه ای فراوان از دلایل اول شدن چانگی در دنیا است. رستوران و سالن غذاخوری های متعدد با مراکز خرید بسیار و امکانات رفاهی فوق العاده از دیگر دلایلی بوده که همه مسافرین را از چانگی راضی کند. مراحل عملیاتی سریع هم از دیگر نکات مورد توجه برای ارزشیابی این فرودگاه بین المللی چانگی بوده است. از میان خطوط هوایی فعال در چانگی می توان به هواپیماهای خطوط هوایی Tigerair Silkair و سنگاپور Airlines اشاره نمود.

فرودگاه بین المللی اینچئون

اینچئون در پایتخت کشور کره جنوبی نیز همچون فرودگاه بین المللی چانگی در رتبه سال گذشته خود باقی مانده و مقام دوم را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه اینچئون پر ترددترین فرودگاه بیست و چهار ساعته دنیا بوده، می توان به این نکته پی برد که چه امکانات فوق العاده و فراوانی باید در این بخش فراهم باشند تا بتواند بر صندلی دوم در میان معروف ترین فرودگاه های بین المللی دنیا تکیه بزند. فرودگاه بین المللی اینچئون با چهل هفت میلیون و هفتصد هزار مسافر، در جزیره ای خارج از شهر پایتخت بنا شده و با داشتن فروشگاه های معتبر و رستوران های مشهور به عنوان یک موزه فرهنگی نیز عمل می نماید و اجراهای فرهنگی بسیاری در آن انجام می گیرند.

فرودگاه بین المللی مونیخ

دومین فرودگاه مهم کشور آلمان پس از فرودگاه بین المللی فرانکفورت همانند سال قبل، فرودگاه بین المللی مونیخ در شمال شرقی شهر مونیخ بوده که سازه شیشه ای آن بسیار مشهور است. یکی دیگر از جذابیت های آن برای مسافرانی که منتظر پرواز هواپیمای خود هستند، بازدید از نمایشگاه هواپیماهای قدیمی و استفاده از زمین گلف عالی این مجموعه است. هواپیماهای خطوط هوایی Condor ،Lufthansa و Air Berlin نیز دارای سالن های اختصاصی بوده و در مجموع توانسته اند تا رتبه سوم در لیست معروف ترین فرودگاه های بین المللی دنیا را نصیب آن نمایند.

فرودگاه بین المللی هاندا

تمیزی خاص ژاپنی ها در کنار نظم و ترتیب کارکنان این منطقه از دنیا، توانسته تا هاندا توکیو در کشور ژاپن را از رتبه پنجم در سال گذشته به رتبه چهارم در لیست بهترین فرودگاه های دنیا ارتقا دهد. هاندا که چند کیلومتر از مرکز توکیو فاصله دارد، یکی از دو فرودگاه مهم کشور ژاپن بوده که در رتبه چهارمین فرودگاه پر تردد دنیا واقع شده است. فروشگاه های متنوع و خدمات بی نظیرش توانسته تا هاندا را که ورودی اصلی بازرگان ها، تجار و توریست ها به سرزمین آفتاب تابان بوده را به یکی از بهترین فرودگاه های بین المللی دنیا تبدیل کند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

شصت و سه میلیون و صدهزار نفر سالیانه در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ تردد می نمایند و هواپیماهای فراوانی خطوط هوایی مختلف از باندهای آن بلند می شوند و به اقصی نقاط دنیا سفر می نمایند. از میان این خطوط هوایی می توان به هواپیماهای خطوط هوایی Dragonair ،Hong Kong Airlines و Cathay Pacific اشاره نمود. این فرودگاه بین المللی که در جزیره مصنوعی کشور هنگ کنگ واقع شده است، در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی ساخته شده و در حوالی ترمینال دو خود یکی از بهترین باشگاه های گلف به نام SkyCity Nine را جای داده است.

فرودگاه بین المللی مرکزی در کشور ژاپن

سالانه نه میلیون و هشتصد هزار نفر به فرودگاه مرکزی ژاپن وارد یا از آن خارج می شوند. این فرودگاه بین المللی که در نزدیکی شهر ناگویا واقع شده است، با عرشه هوایی سیصد و پنج متری و حمام های سنتی خود در سالن انتظار، مشهور است. رتبه اول بهترین فرودگاه منطقه ای دنیا و امکانات رفاهی و بی نظیرش سبب شده تا این مکان از رتبه هفتم به صندلی ششم برسد. پروازهایی که بیشترین رفت و آمد را در این مکان دارند، عبارتند از هواپیماهای خطوط هوایی ANA و Japan Airlines. هنگام پرواز از فرودگاه مرکزی (Centrair Airport) تماشای منظره کشتی و قایق های میان دریا را از پنجره هواپیمای خود از دست ندهید.

فرودگاه بین المللی زوریخ

اگر روزی هواپیمای شما تاخیر داشت یا به هر دلیل ناچار به توقف در سالن انتظار بودید، بهتر است مکان تاخیر شما در فرودگاه زوریخ باشد. این مکان دارای یک موزه حمل و نقل بی نظیر بوده که می تواند ساعت های طولانی شما را سرگرم کند. هواپیماهای خطوط هوایی بین المللی کشور سوئیس نیز پروازهای خود را از این منطقه انجام می دهند که سالانه بیست و پنج میلیون و پانصد هزار نفر در آن تردد می نمایند. هر چند که این فرودگاه در لیست بهترین های دنیا نسبت به قبل یک پله سقوط را تجربه نموده، اما دلیل آن بدون هیچ تردیدی پیش دریافت رقبا از این فرودگاه بین المللی سوئیسی است که با تغیرات مداوم و بروز کردن امکانات رفاهی گوی سبقت را ربوده اند.

فرودگاه بین المللی هیترو

وبسایت معتبر Skytrax ترمینال پنج هیترو لندن را که هشت سال از عمر ساختش می گذرد، به عنوان بهترین ترمینال دنیا معرفی نموده و به سومین فرودگاه پر تردد دنیا، رتبه هشتم بهترین ها را اختصاص داده است، رتبه ای که سال گذشته هم نصیب هیترو با تردد هفتاد و سه میلیون و چهارصد هزار مسافر شده بود. البته در بین پنج فرودگاه برتر شهر لندن، هیترو در صندلی اول بهترین ها ایستاده و نوسازی سریع همراه با ساخت ترمینال شماره دو، امتیاز فراوانی را برایش کسب نموده است.

فرودگاه بین المللی کانسای

منظره دید آسمان (Sky View) برای اطلاع مسافرین از ورود و خروج هواپیماها، امکانات رفاهی بی نظیر، کارکنانی منضبط و مسلط در کنار طراحی و معماری فوق العاده توانسته تا کانسای را از رده دوزادهم بهترین ها در سال گذشته به رتبه نهم برساند. سالیانه بیست میلیون نفر از این نقطه دنیا سوار هواپیما می شوند یا از هواپیماهای خود بیرون می آیند تا بتوانند قدم بر مکانی بگذارند که بر روی جزیره مصنوعی اساکابی در کانسای ژاپن واقع شده است. سالن های اختصاصی خطوط هواپیمایی ANA و Japan Airlines هم از دیگر نکات مثبت این مورد از بهترین فرودگاه های بین المللی دنیا است.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

صعود دوزاده پله ای حمد دوحه در لیست بهترین ها از سال گذشته می تواند بیانگر فعالیت و کوشش شبانه روزی و وقفه ناپذیر آن باشد. صندلی بیست و دوم بهترین ها که در سال قبل به حمد دوحه اختصاص یافته، به دلایل مختلف از جمله معماری مجلل و بی نظیر ترمینال های آن توانست حمد دوحه را به صندلی دهم لیست بهترین های وبسایت معتبر Skytrax برساند. هواپیماهای خطوط هوایی Qatar Airways نیز پروازهای خود را از فرودگاه بین المللی حمد دوحه با مساحت پنج هزار و چهار صد متر انجام می دهند. حمد دوحه با هزینه ای بالغ بر شانزده میلیاد دلار از سال 2014 برای تجارت و مسافرت آماده شده که در حال حاضر سالانه پذیرای سی میلیون نفر است.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7116

به "آشنایی با فرودگاه هایی که در لیست Skytrax جای دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه هایی که در لیست Skytrax جای دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید