آشنایی با بهترین جاذبه ها و شگفتی های ساحلی جهان

به گزارش طفره، برخورد خشکی و دریا می تواند باعث به وجود آمدن مکان های شگفت انگیزی شود؛

خواه این فرایند منجر به شکل گیری صخره هایی با شیب تند، یک سطح صاف و سفید گرانیتی یا ساحلی شش گوش شود، منظره ها ایجاد شده شگفت انگیز بوده و قلب و روح ما را تسخیر می نمایند. با هم به 5 مورد از این عجایب طبیعی ساحلی نگاهی می اندازیم:

آشنایی با بهترین جاذبه ها و شگفتی های ساحلی جهان

1- گذرگاه ساحلی جاینت (Giants Causeway)، شهرستان آنتریم (County Antrim)، ایرلند

گذرگاه ساحلی جاینت یکی از عجایب طبیعی بریتانیا و یک گنجینه ملی است که به وسیله یونسکو نیز محافظت شده است. این منطقه با 40000 ستون بازالتی منحصر به فرد خود که به طور طبیعی شکل گرفته اند، هر بیننده ای را محصور شگفتی های نفس گیر خود می نماید. گفتنی است که این گذرگاه 50-60 میلیون سال پیش در نتیجه فوران آتشفشانی شکل گرفته است. در قرن هفدهم این منطقه کشف شده و از آن موقع تبدیل به یک جاذبه برای محققان و گردشگران شده است.

مرکز گردشگری این گذرگاه، خدماتی نظیر راهنماهای صوتی، پارکینگ، کافه، مغازه و هتل را به گردشگران ارائه می دهد. این گذرگاه می تواند به عنوان بخشی از تور ایرلند شمالی مورد بازدید قرار گرفته و طبیعت زیبا و مکان های تاریخی خود را به بازدیدکنندگان عرضه کند.

2- کیاما (Kiama)، نیو ساوت ویلز، استرالیا

شهر ساحلی کیاما به علت ویژگی های ساحلی متعدد خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری محسوب می گردد. جذابیت خط ساحلی صخره ای کیاما به خاطر خلیج های کوچک، غارها و سوراخ هایی در دل صخره ها (Blowhole) است که آب از آن با فشار بیرون می زند. شلوغ نبودن سواحل و مناسب بودن آبهای آن برای موج سواری نیز از دیگر مزایای آن به شمار می فرایند. کیاما بعلاوه به داشتن پلیکان های استرالیایی افتخار نموده و حتی مجسمه ای برای تقدیر از این پرندگان دارد.

سوراخ صخره ای کیاما (Kiama Blowhole) پرطرفدارترین مکان در این منطقه است و می تواند آب را تا ارتفاع 25 متری در هوا بیفشاند. پرتگاه بامبو (Bombo Headland) یکی دیگر از شگفتی های زمین شناسی این مکان است که شامل ستون های شش گوشه می گردد. پس از سپری کردن یک روز پر مخاطره در دل طبیعت، می توانید برای استراحت به شهر رفته و در کافه ها، رستوران ها و بارهای آن به سرگرمی بپردازید.

3- اسکالا دی تورکی (Scala dei Turchi)، سیسیل، ایتالیا

جزایر ایتالیا را با دریای فیروزه ای و سواحل ماسه ای سفید رنگ آن می شناسند، هرچند اسکالا دی تورکی صخره ای سفید رنگ در نواحی جنوبی سیسیل است و از این نظر استثنا می باشد. با وجود قرار گرفتن بین دو ساحل ماسه ای، صخره سفید رنگ اسکالا دی تورکی با سطح صاف و نرم خود گردشگران زیادی را برای قدم زدن و تحسین منظره ها شگفت انگیز اطراف جذب می نماید.

به طور کلی، گردشگران تمایل زیادی به پریدن از روی این صخره های سفید به درون آبهای گرم مدیترانه ای دارند. ضمن اینکه در این مکان حوضچه های آهکی طبیعی وجود دارد که مسافران بدن خود را با آن می پوشانند تا از خواص مفید آن برای پوست بهره ببرند.

4- دروازه دردل (Durdle Door)، دورست (Dorset)، انگلستان

قوس سنگ آهکی موجود در ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast) یکی از عجایب طبیعی است که خط ساحلی چشمگیری را رقم می زند. دروازه دردل در اثر فرسایش ایجاد شده و همچنان نیز در معرض آن قرار گرفته است. بخش میانی دروازه دردل و خلیج لال ورث (Lulworth) معروف ترین مکان در جنوب غربی انگلستان است. علاوه بر تمام این جاذبه های طبیعی، ساحل این ناحیه نیز یکی از برترین ها در انگلیس است.

5- صخره های موهر (Moher)، ایرلند

با رقمی بالغ بر یک میلیون بازدید کننده در سال، صخره های موهر دیدنی ترن جاذبه طبیعی ایرلند هستند. این دیوارهای صخره ای که ارتفاعی در حدود 214 متر دارند، به طول 8 کیلومتر در امتداد ساحل اقیانوس اطلس کشیده شده اند. در بلندترین نقطه این صخره ها، برج ابرایان (OBriens Tower) قرار گرفته است که در سال 1835 ساخته شده است. از این برج می توان چشم اندازی بی نظیر به منظره ها نفس گیر اطراف پیدا کرد.

علاوه بر این منظره ها شگفت انگیز، مسیرهای پیاده روی در این منطقه نیز از دیگر جاذبه ها محسوب شده و روی هم رفته صخره های موهر به طور حتم ارزش بازدید دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 19815

به "آشنایی با بهترین جاذبه ها و شگفتی های ساحلی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین جاذبه ها و شگفتی های ساحلی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید