6 دلیل برای استفاده از روترهای رده بالا در کنار مودم های همراه

به گزارش طفره، مودم های همراه و فورجی قابلیت روتری و وای فای دارند تا کاربران بتوانند گوشی تلفن همراه، نوت بوک، کامپیوتر، تبلت و دیگر تجهیزات خود را به آن ها به وسیله بی سیم متصل نموده و از اینترنت استفاده نمایند.

6 دلیل برای استفاده از روترهای رده بالا در کنار مودم های همراه

اما غالبا وای فای مودم های همراه بسیار ضعیف و محدود است و برای اتصال یک یا دو دستگاه مناسب خواهد بود. بسیاری از کاربران از دست سرعت وای فای مودم 4G خود شاکی هستند و به دنبال روشی برای تقویت وای فای و آنتن دهی آن می گردند؛ چون به طور مستقیم روی سرعت اتصال اینترنت تاثیرگذار است.

یک راه چاره، استفاده همزمان از روترهای رده بالای مجزا با مودم های همراه است تا از وای فای قوی تری استفاده گردد. شما می توانید روترهای پرقدرت AC یا روترهای وای فای 6 خریداری نموده و مودم همراه را به وسیله کابل شبکه به آن ها وصل کنید.

حداقل 5 دلیل یا بهانه برای چنین راه کاری وجود دارد:

1- وای فای چندبانده

مودم های همراه غالبا دارای وای فای تک بانده هستند یا اینکه اگر مجهز به وای فای دو بانده باشند؛ وای فای ضعیفی مثل AC750 دارند که عملا تاثیر زیادی روی کیفیت اینترنت ندارد. برعکس، روترهای بی سیم رده بالای بازار از وای فای دو بانده و سه بانده سود می برند.

اگر خواستار وای فای چند بانده پرقدرت هستید که دستگاه های مختلف به آن نصب شوند؛ باید سراغ روترهای بی سیم رده بالای بازار بروید.

2- سرعت چند گیگابیت

سرعت وای فای مودم های همراه حداکثر به چند صد مگابیت می رسد ولی الان روترهایی داریم که به سرعت 11 هزار مگابیت می رسند. روترهای رده بالای بازار غالبا سرعت هایی چند گیگابیت دارند. حتی اگر یک روتر معمولی دو بانده از بازار بخرید؛ سرعتی بالای یک گیگابیت دارد (روترهای در رده AC1200 و AC1750).

بنابراین، اگر سرعت وای فای و اینترنت برای شما مهم است و مثلا در کسب وکارتان احتیاج حتمی به سرعت بالایی دارید؛ باید روتر بی سیم نسبتا خوبی خریداری و به مودم همراه وصل کنید.

3- گیمینگ

اگر اهل بازی و گیم باشید و بعد بخواهید از مودم های همراه بهره ببرید؛ دو راه کار پیش روی شما است: یک مودم 4G دسکتاپ با قیمت بسیار بالایی (حدود 3 میلیون تومان) بخرید تا وای فای خوبی داشته و قدرت استریم بازی را با پینگ پایین بدهد یا مودم همراه معمولی خریداری و بعد یک روتر بی سیم رده بالا کنار دست آن قرار دهید.

روترهای رده بالا دارای امکانات و ویژگی های اختصاصی گیمینگ هستند. مثلا اجازه می دهند دستگاه ها مختلف براساس احتیاجشان به اینترنت اولویت بندی شوند و از پهنای باند معینی استفاده نمایند؛ استریم گیمینگ را به طور اتوماتیک شناسایی نموده و اولویت دهی می نمایند و ده ها ویژگی دیگر که گیمرها تشنه شان هستند.

گیمینگ با یک مودم همراه معمولی زجرآور و یک تجربه کاربری بسیار بد خواهد بود.

4- پوشش دهی وای فای

وقتی می خواهید تنها خودتان از مودم همراه و اینترنت همراه بهره ببرید؛ مسئله ای ندارید. مودم را کنار دست خود قرار داده و به اینترنت به وسیله وای فای وصل می شوید ولی وقتی اعضای یک خانواده بخواهند به مودم همراه وصل شده و از اینترنت استفاده نمایند یا در یک شرکت و کسب وکار، یک تیم بخواهد به اینترنت وصل گردد؛ مشکل بروز نموده و تازه می فهیمد که پوشش دهی مودم 4G چقدر پایین است.

وای فای به اتاق کناری هم نمی رسد؛ چه برسد به سایر اتاق ها یا سالن و کاربرانی که 100 متری با دستگاه فاصله دارند. چاره کار در این شرایط، افزودن یک روتر بی سیم یا سیستم مش وای فای و البته اکستندر برای تقویت وای فای مودم است.

یک قابلیت بسیار ویژه روترهای بی سیم، پوشش دهی بیشتر با استفاده از آنتن های خارجی است.

5- پردازش و قدرت بیشتر

مودم های همراه طوری ساخته می شوند که کوچک، سبک و قابل حمل باشند. بنابراین، سخت افزار این دستگاه ها غالبا ضعیف است و قدرت پردازش ترافیک زیادی را ندارد. برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو، استریم ویدیو، اتصال ده ها کاربر و دستگاه به شبکه وای فای و اینترنت اصلا مناسب نیستند و سریعا هنگ خواهند کرد.

برعکس، روترهای رده بالا از پردازنده های دو یا چهار هسته ای سود برد؛ به اندازه کافی حافظه رم دارند و سخت افزار آن ها توانایی استریم ویدیو و گیم یا پاسخ گویی به چندین دستگاه به طور همزمان را دارد. این روترها از فناوری ها و تکنیک هایی سود می برند که باعث کنترل و مدیریت بهتر ترافیک شبکه شده و همواره اینترنتی پایدار و متصل به دست می دهند.

6- امکانات ارتباطی

مودم های همراه نهایتا یک درگاه اترنت دارند. مدل های دسکتاپ آن ها به درگاه های ارتباطی بیشتری مجهز هستند. اگر مودم همراه شما هیچ درگاه شبکه LAN یا USB ندارد ولی احتیاج دارید دستگاه های با کابل به اینترنت وصل شوند؛ چاره ای ندارید جز اینکه یک روتر بی سیم خریداری نموده و به عنوان تقویت نماینده وای فای مودم بهره ببرید.

به طور کلی، روترها می توانند توسعه دهنده ظرفیت های مودم ها باشند. غالب مودم های ADSL به اندازه کافی از امکانات ارتباطی یا وای فای قوی برخوردار هستند ولی مودم های موبایل و فورجی این گونه نیستند و به خاطر ماهیت شان سبک و ساده طراحی می شوند.

راه کار استفاده از یک روتر بی سیم در کنار مودم همراه، مزایای چندگانه ای برای شما خواهد داشت؛ به شرط اینکه واقعا به این مزایا احتیاجمند باشید. افرادی که دایما در حال حرکت هستند و مودمی کاملا سیار و قابل حمل می خواهند؛ نمی توانند روتر بی سیم رده بالایی با خود داشته باشند.

این دقیقا سوالی بود که چند روز پیش یک پدر ازم پرسید. پسرش در شهرستان دانشگاه قبول شده و او اکنون دنبال مودم همراهی است…

مدت ها است بازار ایران تشنه عرضه مودمی است که از فرکانس های اینترنت موبایل 4G و TD-LTE با هم پشتیبانی کند ولی قفل شده توسط یک…

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده نمایند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری نموده و…

ایرانسل در اطلاعیه ای به طور رسمی فروش دوباره مودم FD-M40 را روی سایت خود شروع کرد. این مودم با قیمت 650.900 هزار تومان به همراه…

پلیس شهر فلوریدا گزارش داد مجادله و درگیری دو دختر بر سر مودم منجر به قتل شده است. آلیسون دیابین 22 ساله با یکی از…

شاید اگر یک سال یا دو سال پیش این سوال را مطرح می کردیم؛ فهرستی طولانی از مودم های 4G درست می شد که بعضا بعضی از این…

به زودی شاهد ورود مودم 4.5G ایسوس 4G-AC53U به بازار ایران با گارانتی سه ساله شرکت آوانگ خواهیم بود. هنوز قیمت این مودم معین نشده است…

دی لینک DWR-953 یکی از بهترین مودم روترهای رومیزی است که حداقل در بازار ایران می توان یافت. اگرچه این مودم سرعت دانلودی بیشتر از 150 مگابیت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5417

به "6 دلیل برای استفاده از روترهای رده بالا در کنار مودم های همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل برای استفاده از روترهای رده بالا در کنار مودم های همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید