12 اثر میراث فرهنگی سمنان در انتظار ثبت جهانی

به گزارش طفره، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 12 اثر تاریخی استان در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی واقع شده است.

12 اثر میراث فرهنگی سمنان در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی جمال اضافه نمود: مجموعه تاریخی و فرهنگی چشمه علی دامغان از جمله آثار تاریخی استان سمنان در انتظار ثبت در قالب پرونده ثبت جهانی باغ های ایرانی است.

وی ادامه داد: 8 کاروانسرای استان سمنان در قالب پرونده میراث جهانی از دیگر آثاری است که در انتظار ثبت در فهرست سازمان بین المللی یونسکو قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: از مجموع 8 کاروانسرای در انتظار ثبت در فهرست جهانی، یک کاروانسرا مربوط به هریک از شهرستان های آرادان، گرمسار و سرخه، 2 کاروانسرا مربوط به سمنان و 2 کاروانسرا مربوط به میامی است.

جمال گفت: هسته تاریخی فرهنگی شهر سمنان نیز از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی است و البته اکنون در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: مجموعه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی در شهرستان شاهرود از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است و البته این آثار نیز در قالب یک پرونده از سال 2007 در فهرست موقت یونسکو قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: جنگل ابر استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود در قالب پرونده جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیش از یک هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و 813 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7538

به "12 اثر میراث فرهنگی سمنان در انتظار ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اثر میراث فرهنگی سمنان در انتظار ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید