کشف بقایای اسب افسانه ای تروآ در محل وقوع نبرد در ترکیه

به گزارش طفره، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کشف بقایای اسب افسانه ای تروآ در محل وقوع نبرد در ترکیه صورت پذیرفت.

کشف بقایای اسب افسانه ای تروآ در محل وقوع نبرد در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور خیلی ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

گروهی از باستان شناسان اهل ترکیه در حین کاوش در شهر تاریخی تروی واقع در تل باستانی حصارلیک در آناتولی، به یک سازه چوبی عظیم برخوردند که به باور تاریخ نگاران و کارشناسان آثار باستانی بقایای اسب اساطیری تروآ است.

در این عملیات حفاری، قطعاتی چوبی از جنس صنوبر با ارتفاع 15 متری کشف شد که به شکل عجیبی سرهم بندی شده بودند، ساختاری که یادآور اسب تروآ است.

به باور اغلب مردم، اسب تروآ چیزی بیش از یک افسانه نیست. این اسب معمولا به اشعار حماسی ایلیاد و ادیسه هومر پیوند داده می گردد. این اشعار کلاسیک داستان نبرد تروآ و سفر دور و دراز اودیسئوس (اولیس) برای بازگشت به شهر ایتاکا را روایت می نمایند اما در آنها به این اسب معروف چوبی اشاره ای نشد. جالب است بدانید داستان ایلیاد درست قبل از این که جنگ تروآ به سرانجام برسد، تمام می گردد. این در حالی است که اسب تروآ در سرانجام جنگ وارد میدان شد و به اسم راهبردی برای تصرف شهر تروآ و پیروزی کامل در جنگ مورد استفاده نهاده شد.

داستان اسب تروآ در منظومه حماسی انئید نوشته ویرژیل آمده است. تاریخ دانان بر این باورند که این نویسنده در کتاب خود از تصویر اسب تروآ به اسم تشبیهی برای اشاره به یک جنگ افزار یا یک بلای طبیعی استفاده نموده است.

سازه چوبی که بتازگی در ترکیه کشف شده، با توصیفات ویرژیل، آگوستوس و کوینتوس اسمیرانئوس از اسب تروآ تطبیق داشت بنابراین باستان شناسان را به این فکر انداخت که آنچه کشف نموده اند بقایای ابزاری است که سربازان یونان از آن برای فتح شهر باستانی تروآ استفاده کردند.

مساله دیگری که ادعای این تیم باستان شناسی را تایید می نماید، کشف یک پلاک برنز است که جمله یونانیان برای بازگشت به خانه، این پیشکش را به آتن تقدیم می نمایند بر روی آن حک شده است.

آیا امکان تایید علمی فرضیه باستان شناسان درباره اسب تروآ وجود دارد؟

کریستین موریس و کریس ویلسون، دو استاد دانشگاه بوستون که در راس این عملیات حفاری قرار داشتند، می گویند اطمینان دارند آن چه کشف نموده اند به اسب افسانه ای تروآ مربوط است، زیرا تمام آزمایش هایی که تا به امروز اجرا شده این فرضیه را تایید می نماید.

موریس در این باره می گوید: تاریخ گذاری رادیو کربن و دیگر آزمایش های اجرا شده همگی نشان می دهند قطعات چوبی و دیگر عتیقه جات کشف شده به قرن دوازدهم یا یازدهم قبل از میلاد تعلق دارند که با تاریخی که بسیاری از تاریخ نگاران باستان از جمله اراتوستن و پروکلس برای وقوع جنگ تروآ اعلام نموده اند، مطابقت دارد. این سازه سرهم بندی شده بعلاوه با توصیفات بیشتر منابع تاریخی هم تطبیق دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15463

به "کشف بقایای اسب افسانه ای تروآ در محل وقوع نبرد در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای اسب افسانه ای تروآ در محل وقوع نبرد در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید