کاهش 87 درصدی بازدید از موزه های کشور در دوره کرونا

به گزارش طفره، مدیرکل موزه ها و اموال تاریخی منقول از کاهش بازدید از موزه های کشور در سال گذشته تا سه میلیون نفر اطلاع داد.

کاهش 87 درصدی بازدید از موزه های کشور در دوره کرونا

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها و اموال تاریخی منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان مراسم گرامی داشت روز موزه در کاخ مروارید کرج، با اشاره به عایدی 100 میلیارد تومانی وزارت میراث فرهنگی از محل بازدید موزه ها، از عدم تحقق پیش بینی ها برای کسب عایدی 300 میلیارد تومان در سال گذشته به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا اطلاع داد. وی با تاکید بر تاثیر پاندمی بر مخاطب پذیری موزه های کشور، اذعان داشت:

در آخرین سال قبل از شروع پاندمی کرونا 23 میلیون و 750 هزار نفر از موزه های کشور بازدید داشتند که سال گذشته این آمار به سه میلیون نفر رسید.

کارگر با اشاره به کوشش ها برای برگزاری تورهای آنلاین و بازدیدهای مجازی، از برطرف نشدن نیازهای موزه ها از این طریق اطلاع داد و گفت:

از نظر اقتصادی هم باید گفت قبل شیوع کرونا وزات میراث فرهنگی حدود 100 میلیارد تومان از محل موزه ها عایدی داشت و با توجه به افزایش قیمت بلیط ها به خصوص برای گردشگران خارجی پیش بینی می شد که سال قبل عایدی موزه ها نزدیک به 300 میلیارد تومان باشد که این اتفاق به خاطر شرایط پیش آمده نیفتاد و این عایدی از چند میلیارد بیشتر نشد.

مدیرکل موزه ها و آثار تاریخی منقول با تاکید بر محدودیت ها برای حفاظت از موزه ها، از تصویب اعتبار مناسب برای تخصیص به موزه ها و برطرف مسائل این حوزه در امسال اطلاع داد. وی با اشاره به 746 موزه فعال در کشور، در مورد برنامه ریزی ها برای احداث موزه های دولتی در استان البرز تشریح کرد:

بر اساس برنامه های قبلی، امکان صدور مجوز ایجاد موزه های نو را از صفر نداریم مگر اینکه استانداری در این خصوص همکاری مضاعفی داشته باشد؛ با این اوصاف اگر البرز ساختمان مناسبی را به عنوان موزه مردم شناسی معرفی کند در تجهیز و تأمین اشیای آن کوتاهی نخواهیم کرد.

به گفته محمدرضا کارگر و با توجه به عدم برخورداری استان البرز از موزه های دولتی، ایجاد یک موزه در این استان لازم است؛ اما این امر مستلزم همکاری بین دستگاه های مختلف برای تامین زمین و اعتبارات خواهد بود.

منبع: کجارو / اقتصادآنلاین
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18687

به "کاهش 87 درصدی بازدید از موزه های کشور در دوره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 87 درصدی بازدید از موزه های کشور در دوره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید