چه وسایلی را می توانیم در لباسشویی بشوییم؟

به گزارش طفره، اگر تا امروز با ماشین لباسشویی تان فقط لباس، حوله، ملحفه و عروسک های پارچه ای شسته اید، در حق این وسیله کم لطفی نموده اید. شما می توانید بیشتر از اینها از ماشین لباسشویی خود کار بکشید و از قابلیت های آن کمال استفاده را ببرید. بعد از خواندن این مقاله، شست وشوی بسیاری از وسایل را به ماشین لباسشویی خواهید سپرد و از زحمت شست وشوی دستی آنها خلاص می شوید.

چه وسایلی را می توانیم در لباسشویی بشوییم؟

نوار پرده

به گزارش خبرنگاران به نقل از فان، شاید بارها نوار پرده های کثیف و چرک آلود را با نوار پرده های نو جایگزین نموده باشید؛ اما بهتر است به جای صرف هزینه برای خرید نوار پرده نو، نوار پرده های کثیف را داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا نوار پرده ها مثل روز اول تمیز شوند.

برای شست وشوی نوار پرده، از آب گرم و کمی سرکه سفید، جوش شیرین یا پودر لباسشویی ملایم بهره ببرید. همچنین می توانید از ترکیب پودر لباسشویی و یک پیمانه جوش شیرین یاری بگیرید.

توجه داشته باشید که شست وشوی نوار پرده با آب داغ ممکن است به نوار پرده آسیب برساند. برای جلوگیری از پاره شدن نوار پرده و تمیزترشدن آن، بهتر است چند حوله کوچک را به همراه نوار پرده، داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

تشک جایگاه های حیاط و بالکن

تشک جایگاه های حیاط به دلیل قرارگرفتن در فضای باز معمولا خیلی زود کثیف می شوند. در صورت احتیاج با یک اسپری ضدلک، لکه های چربی یا دود را از روی تشک ها تمیز کنید و سپس تشک ها را با آب سرد و دور کم در ماشین لباسشویی بشویید. بعد از شست وشو، تشک ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

کف پوش خودرو

اگر کف پوش های خودروی شما خیلی عظیم و سنگین نیستند، آنها را در ماشین لباسشویی بشویید. نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

سری تی های زمین شو

پاکیزگی وسیله ای که با آن کف و دیوارهای خانه را تمیز می کنید بسیار اهمیت دارد. سری بعضی از تی ها قابلیت شست وشو و تعویض دارند.

برای تمیزکردن این سری ها، کافی است آنها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و با آب داغ بشویید. بهتر است هنگام شست وشوی سری تی، لباس یا حوله در ماشین نباشد. همچنین به جای مواد شوینده قوی و سفیدنماینده ها، بهتر است از شوینده های ملایم بهره ببرید. برای خشک کردن سری تی، بعد از شست وشو آن را در هوای آزاد قرار دهید.

پادری و قالیچه های کوچک

بهتر است تا جای ممکن از جارو برای تمیزکردن قالیچه ها بهره ببرید. در صورتی که جارو کارساز نبود و احساس کردید پادری و قالیچه ها به شست وشو احتیاج دارند، می توانید آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید.

پرده های توری

برای شستن پرده های توری آنها را داخل یک کیسه توری قرار دهید و کیسه را در ماشین لباسشویی بیندازید.

دور ماشین باید پایین باشد. ماشین لباسشویی برای شستن پرده های ساتن یا پرده های سنگین انتخاب خوبی نیست.

کیف چرمی

اگر شستن کیف چرمی با ماشین لباسشویی به نظرتان منطقی نیست و به این مورد شک دارید، کافی ست یکی از کیف های چرمی تان را که احتیاج به شست وشو دارد داخل ماشین لباسشویی بیندازید و آن را با آب ولرم و مایع لباسشویی ملایم بشویید.

کیف چرم و نکاتی که باید پیش از خرید آن بدانید

نتیجه نهایی نظرتان درباره شست وشوی چرم در ماشین لباسشویی را تغییر خواهد داد.

زیرپایی آبگیر حمام

حمام محلی مرطوب و گرم است. رطوبت و گرما بهترین شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم می نمایند و بنابراین، زیرپایی حمام شما از هر جنسی که باشد باید به صورت مرتب شسته گردد. برای شستن زیرپایی حمام در ماشین لباسشویی از آب سرد و یک شوینده ملایم بهره ببرید. در صورتی که پادری در بعضی قسمت ها پارگی داشته باشد، بهتر است از ماشین لباسشویی برای شستن آن استفاده نکنید. در خصوص زیرپایی هایی با جنس خاص مثل میکروفایبر، به راهنمای شست وشوی زیرپایی توجه کنید. نکات مربوط به شست وشوی زیرپایی معمولا روی برچسب پشت زیرپایی نوشته می گردد.

کوله پشتی

کوله پشتی، کیف ، کیسه های خرید پارچه ایِ قابل شست وشو و ساک باشگاه را می توانید با ماشین لباسشویی تمیز کنید. برای اینکه قسمت های فلزی و زیپ این وسایل به ماشین لباسشویی آسیب نرساند، بهتر است قبل گذاشتن کیف در ماشین لباسشویی آن را داخل یک روبالشی کهنه قرار دهید یا کیف را پشت ورو کنید تا زیپ و حلقه های فلزی کمترین تماس را با سطح داخلی ماشین داشته باشند.

کوله پشتی شیائومی؛ محصولی زیبا و مینیمال که دوستش خواهید داشت

اگر فراموش نموده باشید همۀ محتویات داخل کیف را خالی کنید، قراردادن کیف داخل روبالشی مانع از گیرکردن آنها در قسمت های داخلی ماشین لباسشویی خواهد شد. تنظیم ماشین روی دور کند، آب ولرم و یک شوینده ملایم برای برق انداختن کوله پشتی و کیفتان کافی خواهد بود.

کفش ها و کتانی ها

بندهای کفش را جدا کنید و آنها را داخل یک کیسه توری قرار دهید. کفش ها و کیسه را به همراه چند عدد حوله داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. قراردادن حوله در ماشین لباسشویی از کوبیده شدن کفش ها به دیواره ماشین جلوگیری می نماید. بعد از اتمام شست وشو، کفش ها را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید.

لباس ها و وسایل ورزشی

برای راحت شدن از شر بوی بد لباس های ورزشی آنها را داخل ماشی لباسشویی بشویید. با خیال راحت لباس ها، زانوبند، مچ بند، محافظ گردن و کلاه های پارچه ای را داخل لباسشویی بیندازید.

بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی؛ قیمت مناسب، محصول باکیفیت

از آب گرم و شوینده معمولی برای شست وشوی لباس های ورزشی بهره ببرید. از شستن وسایلی مثل کلاه ایمنی دوچرخه سواری یا اسکیت در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

کش مو و توربان

کش مو جزو وسایلی است که هرازچندگاهی باید شسته گردد؛ چراکه به دلیل استفاده مداوم روی مو و تماس با روغن ها و سرم هایی که برای موهایتان استفاده می کنید، چرک می شوند. همۀ کش موهایتان را داخل یک کیسه توری بریزید، سر کیسه را ببندید و آن را همراه سایر لباس ها داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

نایلون ساختمانی

گاهی در جریان تعمیرات خانه برای جلوگیری از ریختن رنگ یا گردوخاک روی کف و وسایل خانه، از نایلون ساختمانی استفاده نموده اید. اگر کارتان تمام شده و قصد دارید نایلون را تمیز کنید، آن را در ماشین لباسشویی و با آب سرد بشویید. احتیاجی به اضافه کردن شوینده نیست. البته اگر بخواهید بدون دخالت دست لکه های روی نایلون را تمیز کنید، مقداری شوینده داخل ماشین بریزید.

زیرانداز یوگا

استشمام بوی عرق از زیراندازتان هنگام انجام حرکات آرامش بخش یوگا بسیار ناخوشایند است.

3 سوالی که باید قبل از خرید مت یوگا جوابشان را بدانید

برای حل این مشکل، زیراندازتان را با ماشین لباسشویی بشویید؛ اما قبل از انداختن آن در ماشین، راهنمای شست وشوی زیرانداز را بخوانید. برای شستن زیرانداز ورزشی از آب سرد و شوینده ملایم بهره ببرید و ماشین را روی دور کند تنظیم کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11663

به "چه وسایلی را می توانیم در لباسشویی بشوییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه وسایلی را می توانیم در لباسشویی بشوییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید