پوتین: انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسیم

به گزارش طفره، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت این کشور انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسد.

پوتین: انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسیم

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا 1 ضمن انتقاد از معترضان در بلاروس گفت مشروعیت انتخاباتی که نهم اوت در این کشور برگزار شد را به رسمیت می شناسد.

پوتین در این مصاحبه گفت مقامات بلاروس از دفتر نهاد های دموکراتیک و حقوق بشر دعوت کرده بودند در نظارت بر این انتخابات حضور داشته باشد. چرا این دفتر حاضر نشد؟ این بلافاصله ما را به این فکر وامی دارد که در حقیقت موضعی در مورد نتایج این انتخابات پیش تر فرموله شده بود. ممکن است کسانی در نتیجه این انتخابات شک کنند، اما من دلیل محکمی دارم که به صداقت کسانی که در نتیجه انتخابات شک می کنند، مظنون باشم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این مصاحبه گفت بنابراین ما از این واقعیت نتیجه می گیریم که انتخابات برگزار شد و ما مشروعیت آن را به رسمیت شناختیم. همانطور هم که می دانید من پیروزی الکساندر لوکاشنکو را تبریک گفتم و تمام.

روز پنجشنبه، پوتین در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا 1 گفت که طبق درخواست الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در صورت نیاز ذخیره ای از افسران اجرای قانون را برای کمک به بلاروس تشکیل خواهد داد. او تأکید کرد که در صورت استفاده نیرو های افراطی در بلاروس از شرایط موجود برای دامن زدن به ناآرامی ها و بی نظمی ها، این آخرین چاره خواهد بود.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات گسترده مخالفان در سراسر این کشور به راه افتاد. درحالی که مقامات انتخابات اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو با 80 درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسیده است معترضان معتقدند که تقلب در این انتخابات اجرا شده و رقیب اصلی لوکاشنکو یعنی سوتلانا تیخانوفسکایا پیروز این انتخابات است. معترضان همچنین نیرو های امنیتی بلاروس را به اعمال خشونت بیش از حد در مقابله با این اعتراضات متهم می کنند. کشور های غربی از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10608

به "پوتین: انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید