واقعه کشتار گسترده چپ ها در اندونزی کتاب شد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، بیش از پنجاه سال از یکی از بزرگ ترین نسل کشی های قرن بیستم می گذارد و حالا وقت آن رسیده است که با دیدگاههای مختلف به این موضوع تاریخی پرداخته گردد. کاترین مک گرگور، جس ملوین و انی پولمن کوشیده اند با تالیف و گردآوری 16 مقاله در این رابطه به روشن شدن ابعاد تاریک این واقعه که کمتر به آن پرداخته شده است، یاری نمایند.

واقعه کشتار گسترده چپ ها در اندونزی کتاب شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در 1965 شش ژنرال اندونزی به دست گروهی به قتل رسیدند و این بهانه ای شد که ارتش این کشور با حمایت آمریکا، حزب کمونیست اندونزی را مسئول این اتفاق بداند و به دنبال آن صدها هزار نفر را به اتهام ارتباط با حزب کمونیست اندونزی دستگیر نموده و از بین ببرند.

تعداد کشته شدگان این نسل کشی گسترده از طرف حزب کمونیست اندونزی 2 میلیون نفر، از طرف ارتش اندونزی 1 میلیون نفر و از سوی بسیاری از محققان 500 هزار نفر تخمین زده شده است؛ ولی تا کنون آمار درست و دقیقی از کشته شدگان به دست نیامده است.

نکته جالب توجه در مورد این رویداد غیرانسانی آن است که این واقعه در بین رسانه های جریان اصلی بسیار مغفول ماند و از آن سخنی گفته نشد؛ اما انتشار اسناد سفارت آمریکا در جاکارتا، پایتخت اندونزی، بار دیگر توجه افکار عمومی را به این فاجعه جلب کرد و حالا کتاب مذکور بر مبنای همین اسناد و دیگر شواهد تاریخی به تحلیل این رویداد پرداخته است.

انتشارات پالگریو مک میلان در ماه مارس امسال این کتاب را در قالب 386 صفحه منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4099

به "واقعه کشتار گسترده چپ ها در اندونزی کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعه کشتار گسترده چپ ها در اندونزی کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید