8 مقصد ایتالیایی که باید پیش از مرگ دید

به گزارش طفره، گروهی به نام WALKS OF ITALY یا پرسه در ایتالیا، تورهای گروهی کوچک و همه جانبه زیادی را به صورت تور پیاده روی در ایتالیا برگزار می نماید.

مهم نیست اولین بار است به ایتالیا می آیید یا دهمین بار، کارشناسان بومی ما دوست دارند که شما را از مسیرهای گردشگری تکراری فراتر ببرند تا تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.

8 مقصد ایتالیایی که باید پیش از مرگ دید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا در فهرست هر کسی هست، اما برای خیلی ها سفری طولانی است و این کشور آن قدر پر از مناظر چشم گیر است و آن قدر کارهای شگفت انگیزی می توان در آن انجام داد که تقریبا غیر ممکن است بتوانید انتخاب کنید که در یک تعطیلات دو هفته ای در ایتالیا چه کنید. نگران نباشید، ما هوایتان را داریم. در آرشیو پربارمان جستجو کردیم، با راهنما های تور خود گفت و گو کردیم و بحث هایی جدی بین خودمان داشتیم تا فهرست کوتاهی درست کنیم از 8 مکانی که زندگی شما را تغییر خواهند داد، دهانتان از تعجب باز خواهد ماند، قلبتان خواهد شکست، وجودتان را غرق در شگفتی می نماید و مسلما برای برگشتن به آن مکان های باورنکردنی لحظه شماری خواهید کرد. شاید نتوانید از این لیست در هر گوشه ای از ایتالیا که مورد بازدیدتان واقع شده است، بهره ببرید، اما این فهرست، بدون توجه به این که کجا می روید، حداقل باید یک مورد برای بازدید یا انجام داشته باشد. کاغذ و قلم هایتان را آماده کنید، این شما و 8 مقصد ایتالیایی که باید پیش از مرگ از آن دیدن کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کلیسای سنت مارک در ونیز

ونیز شهری پر از کلیساهای زیباست، پس چه چیزی کلیسای سنت مارک را مستثنی می نماید؟ داخل آن. اندرونی این کلیسای قرن نهمی با 85000 فوت مربع موزائیک پوشانده شده است. یکی از مشهورترین کلیساهای روم شرقی (بیزانس) در کل ایتالیا است، که هنر و جواهرات آن (زمانی در آن گردآوری شده که ونیز یکی از بزرگترین قدرت های دریانوردی در دریای مدیترانه بود) اسکروچ مک داک را شرمسار می نماید.

گالری اوفیتزی و کلیسای جامع (Duomo) فلورانس

فلورانس، پایتخت ایتالیا در دوره رنسانس ، گنجینه ای باورنکردنی از هنر و معماری است با شیرهایی که در گالری هنر اوفیتزی نشسته اند و نقاشی ها را به نمایش می گذارند. در اینجا شما می توانید تعدادی از بهترین کارهای هنری دنیا مربوط به عصر رنسانس ایتالیا را پیدا کنید، از جمله پریماورا (Primavera) بوتچلی، بشارت (Annunciation) لئوناردو داوینچی، و نیایش (عیسی) توسط سه نفر مجوسی (Adoration of the Magi) و کارهای مطرح دیگر کاراواجیو، لیپی، میکلانژ، رافائل و تیتیان.

بعد از گذراندن حداقل نصف روز در این گالری ها، نمی توانید از Duomo di Firenze بگذرید. با اینکه این کلیسای جامع از نظر بصری به اندازه دیگر کلیساهای جامع ایتالیا باشکوه نیست، از جهت دیگری اهمیت دارد: بنای آن به معنای واقعی کلمه تاریخ دنیا را تغییر داد. معمار این اثر فیلیپو برونلسکی از دانش مهندسی دوران باستان استفاده کرد که در میان نوع بشر فراموش شده بود، او همه چیز را بدون استفاده از چهارچوب چوبی محافظ ساخت که زمانی این کار غیر ممکن به نظر می رسید، او به هیچ کس شرح نداد چطور این کار را نموده است، حتی برای کارگران ساختمانی اش یک نوع خورشت (از نوع رایج امروزی) درست کرد تا سر کار بخورند. در خصوص یک مرد رنسانسی حرف می زنیم. اگر می خواهید واقعا از شاهکار او قدردانی کنید، سعی کنید از 436 پله این بنا بالا بروید. کار سختی است، اما منظره ای تماشایی بر فراز فلورانس منتظرتان خواهد بود! و هر وقت به زمین بازگشتید می توانید به سراغ کاسه ای خورشت محبوب برونلسکی - Peposo Beef Stew - بروید.

موزه های واتیکان در شهر واتیکان

موزه های واتیکان صندلی یکی از قابل توجه ترین مجموعه های فرهنگی هنری دنیا است. اثرگذار، گیرا و جدانشدنی از تار و پود حقیقی فرهنگ غربی، تا جایی که می دانیم، بازدید از این موزه برای آنهایی که به دنبال درک تاریخ روم، ایتالیا، کلیسای کاتولیک و تاریخ هنر هستند شدیدا توصیه می گردد! شاید هیچ مجموعه دیگری تا این حد روی روش تفکر ما در خصوص هنر و صندلیش در جامعه مان تاثیرگذار نبوده است. بیشتر بازدیدکنندگان بخش اعظم آن را نادیده از قلم می اندازند و یک راست به سراغ کلیسای سیستین حیرت انگیز می روند، اما ما شما را ترغیب می کنیم که وقت خود را صرف قدم زدن در میان ساختمان عظیم کنید تا واقعا بیشترین استفاده را از بازدید خود نموده باشید. نمی دانید از کجا آغاز کنید؟ نگران نباشید، ما یک راهنمای بازدید از موزه های واتیکان تهیه نموده ایم ، فقط به خاطر شما! نکته: اتاق های نقشه فاقد ارزش هستند!

کلوسئوم و فواره تروی در رم

فواره زیبای تروی در روم استحکاماتی متعلق به تاریخ تاثیرگذار این شهر و نمادی از امپراتوری کهن است. این فواره، یکی از اولین منابع آب در روم، به معنای واقعی کلمه نجات بخش بسیاری از شهروندان بوده است و آب تازه و پاکیزه را به مرکز شهر منتقل می کرد. مخصوصا دوست داریم این فواره را در شب بازدید کنیم ، وقتی مجسمه های عظیم و آب کریستالی آن همگی غرق در نور می شوند! اگر رفتید، می توانید آن را فقط از پشت حصارهای تمیز تماشا کنید. هرچند برنامه ریزی شده که ساخت و ساز به زودی به خاتمه برسد.

فواره تروی حقیقتا از همان سنگی ساخته شده است که کلوسئوم مشهور دنیا از آن ایجاد شده است. هرچند هیچ کس فکر از قلم انداختن کلوسئوم را حین بازدید از روم به ذهنش راه نمی دهد، اما اطمینان حاصل کنید که برای بازدید از داخل آن هم وقت در نظر می گیرید- ساختمان تاریخی آن بیشتر از آنچه از بیرون می توان دید حرف برای گفتن دارد و برای درک واقعی تاثیر آن روی روم باستان لازم خواهد شد که از زیرزمین هم بازدید کنید.

در نهایت، می دانیم که نباید ادامه دهیم اما نمی توانیم مقاومت کنیم، چون روم مناظر جذاب زیادی برای دیدن دارد: دومین گزینه ما پانتئون است ، زیرا در کنار گنبد برونلسکی ، احتمالا تاثیرگذارترین بنا در دنیا است.

کلیسای جامع میلان

برای نور ضعیف خورشید که بر سنگ های صورتی - سفید Duomo di Milano می تابد، هیچ مانندی وجود ندارد. در واقع این کلیسا یکی از متقارن ترین کلیساهای عظیم ایتالیا است. نمای سر در آن با بیش از 3000 مجسمه و منارهای مخروطی زینت داده شده است، که برخی از آنها الهی در نظر گرفته می گردد و برخی دیگر می گردد گفت شیطانی. به هر صورت این شگفتی سبک گوتیک را باید دید تا بتوان باور کرد. هیچ سفری به میلان بدون چرخی در Piazza del Duomo کامل نمی گردد، اما ما مخصوصا پیشنهاد می کنیم گشتی در بالای بالکن ساختمان تاریخی بزنید تا بهترین چشم انداز های شهر را ببینید و از نزدیک نگاهی به کلیسای بزرگ و باشکوه بیاندازید.

پمپئی در کامپانیا

پیش از فوران آتشفشان کوه وزوو در سال 79 میلادی، پمپئی شهر بندری مهمی برای امپراتوری باستانی رومی بود. این مکان یکی از پربازدیدترین مکان های باستانی در کل دنیا و از میراث دنیای یونسکو است. اما فقط یک مکان باستانی نیست، یک شهر کامل است که تقریبا دست نخورده حفظ شده است. هیچ چیز نمی تواند شما را برای پرسه زدن در خیابان های این مادرشهر قدیمی، که درست همانند دو هزار سال پیش است، آماده کند. احساسات متضادی نظیر تعجب، باورناپذیری و همین طور کمی غم به سراغتان می آید و این موضوع به ذهنتان می رسد که چطور زندگی تمام ساکنان آن ناگهان به خاتمه رسید. وقتی به آنجا می روید میدان شهر روم، سالن تثاتر، (سیستم آکوستیک آن آنقدر خوب است که برای رساندن صدایتان از صحنه نیازی به میکروفون ندارید) و حمام های عمومی آن با ستون های بلند را از دست ندهید.

آلبروبلو در پولیا

برای کسانی که به دنبال تجربه ای واقعا منحصر به فرد دور از جمعیت گردشگران هستند، مستقیم به سمت جنوب و به آلبروبلو ، آپولیا (به ایتالیایی پولیا) بروید. با گردش در خانه های ترولو ، یا خانه های دهقانی قدیمی مخروطی شکل ، در زمان به عقب برگردید. در حال حاضر آلبروبلو یکی از چندین مکان ثبت شده در میراث دنیای یونسکو در ایتالیا است. پولیا، که بسیار کمتر مورد بازدید خارجی ها قرار می گیرد، از نظر نوشیدنی ها و غذاهای دریایی یکی از بهترین ها در کشور است. در هیچ شهر ساحلی خیره کننده ای در این منطقه بهتر و ارزان تر از اینجا برای خوردن پیدا نخواهید کرد. برای تجربه ایتالیا به دور از مکان های معمول گردشگری، اینجا جایی است که باید دید.

کوه های دولمیتز در ترنتینو التو آدیجه

هرچند رشته کوه های آلپ به عنوان مهم ترین رشته کوه اروپا بیشترین جمعیت را در خود جای می دهد، کوه های دولمیتز ایتالیا درست به خوبی آنجا و حتی شاید کمتر توریستی است. با ده ها شهر آلپی، غذای منحصر به فرد و 18 قله متفاوت، هر کدام با بیشمار مسیرهای پیاده روی بی همتا، افسون کوه ها و ناهمواری های زیبا که حتی بزرگترین شیفتگان شهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به سمت شمالی ترین قسمت ایتالیا بروید تا بخش متفاوتی از کشور را بیابید - بخشی که زبان و غذا در آن تاثیر عمیقی از اتریش گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4400

به "8 مقصد ایتالیایی که باید پیش از مرگ دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مقصد ایتالیایی که باید پیش از مرگ دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید