آشنایی با هاستل های کانادا

به گزارش طفره، بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می نمایند، طبیعتا هیچکس را نمیشناسند و هیچ یک از اعضای خانواده شان در این کشور نیست! یکی از دغدغه های چنین افرادی این است که موقتا در کجا اسکان داشته باشند. معمول ترین و در دسترس ترین گزینه هتل است. اما گزینه ای دیگر هم وجود دارد به نام هاستل که از نظر مالی به صرفه تر و هم راحت تر است. هاستل چیست؟! در ادامه قرار است درمورد هاستل ها و البته هاستل های کانادا بیشتر بخوانیم.

آشنایی با هاستل های کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

چند سالی است که هاستل ها به فرهنگ زندگی مسافرها اضافه شده است و افراد بیشتری تمایل پیدا نموده اند تا با یک کوله پشتی بفرایند و جهان گردی نمایند. از طرفی کانادا برای عده زیادی جدا از این که یک مقصد جذاب برای مهاجرت محسوب می شود، به خاطر اقلیم متفاوت، فرهنگ های متنوع، طبیعت منحصر به فرد و جاذبه های استثنایی اش جهانگرد های بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می نماید.

در ادامه این مقاله با مفهوم هاستل آشنا می شویم، تفاوت هاستل ها با هتل های تخت وصبحانه (بی اندبی) را بیان می کنیم و بعد به سراغ چند تا از بهترین هاستل های ایالت های کانادا مثل اونتاریو و کبک می رویم و آنها را معرفی، نقد و آنالیز می کنیم. اول از همه برویم و ببینیم که اصلا هاستل چیست!

هاستل چیست؟

هاستل یک نوع اقامتگاه کم هزینه است که معمولا مسافرها به شکل اشتراکی در آن اقامت می نمایند. اقامت به شکل اشتراکی به این معنی است که مسافرها معمولا به جای رزرو یک اتاق، یک تخت رزرو می نمایند. تختی که او رزرو می نماید، ممکن است در اتاق مشترک با چهار مسافر یا بیشتر باشد.

هاستل ها معمولا یک وعده (عموما صبحانه خیلی ساده) ارائه می دهند و یک آشپزخانه اشتراکی دارند که هر کس می تواند وعده های غذایی خود را با مواد غذایی موجود یا خریداری شده تهیه کند. در این بین می تواند با مسافرهای دیگر هم ارتباط برقرار کند.

هاستل بیشتر از یک نوع اقامت گاه، می تواند یک نوع سبک زندگی باشد. سبک زندگی کسانی که بسیار و سبُک بار (با یک چمدان یا حتی یک کوله پشتی) مسافرت می نمایند. بنابراین معاشرت با افراد غریبه و مسافر برایشان خوشایندتر از اقامت در یک هتل لوکس است، این افراد معمولا به دنبال اقامت طولانی نیستند و نمی خواهند بودجه زیادی برای غذا خوردن و محل اقامت اخصاص بدهند.

هاستل ها معمولا اتاق های تک جنسیتی(زنانه یا مردانه)، اتاق های خصوصی (مخصوص یک یا دو نفر) و اتاق های عمومی (چهار نفره یا حتی بیشتر) دارند و مسافرها بنا به علاقه خودشان می توانند انتخاب نمایند که در چه نوع اتاقی اقامت داشته باشند.

چرا هاستل ها اهمیت دارند؟

راستی به نظر شما چند درصد احتمال دارد که وقتی در استخر مجهز یک هتل لوکس و پُرستاره کانادایی شنا می کنید، از یک فرد اندونزیایی دستور پختی هلندی یاد بگیرید که چطور بدون تجهیزاتی مثل فر یک پیتزای پپرونی درست کنید؟!

بله! این احتمال صفر است! اما در یک هاستل چنین چیزی نه تنها احتمال دارد، بلکه وقایعی مثل این هر لحظه اتفاق می افتد! به خاطر همین وقتی پای صحبت های یک مسافر می نشینید، داستان هایی شبیه به این را زیاد برایتان تعریف می نماید!

به همین جهت درست بعد از آنالیز هتل های کانادا، به سراغ معرفی و آنالیز هاستل های کانادا رفته ایم تا در کنار هاستل ها، این نوع سبک زندگی را هم معرفی کنیم. پس این بار با خبرنگاران راهی کانادا می شویم تا هاستل های کانادا را بشناسیم.

هاستل ها چه تفاوتی با هتل های تخت وصبحانه دارند؟

همانطور که در مقاله هتل های کانادا درمورد انواع هتل ها صحبت کردیم، هتل های تخت وصبحانه بسته به نوعی که دارند، سرویس دهی می نمایند. به طور کلی خدمات هتل های تخت وصبحانه خیلی بیشتر از یک هاستل شلوغ است که هر لحظه مسافرهایش تغییر می نمایند! مثلا در هتل های تخت وصبحانه در اتاق ها یک حمام کوچک وجود دارد. اما در هر طبقه یک هاستل نهایتا یک یا دو حمام وجود دارد و اگر هاستل سرویس دهی فوق العاده ای داشته باشد، برای اتاق های اختصاصی حمام اختصاصی هم وجود دارد!

پس توقعات ما از یک هاستل کمتر از یک هتل تخت وصبحانه است. به این علت که:

  • اولا؛ سبک زندگی ما به عنوان یک مسافر یا بک پکر (کسی که همواره با یک کوله پشتی مسافرت می نماید) با میهمانان هتل ها متفاوت است.
  • ثانیا؛ نهایت سرویس هایی که یک هاستل ارائه می دهد نظافت، وای فای رایگان، حمام اختصاصی و یک وعده غذایی است.
  • و ثالثا؛ بودجه ما محدود است و طبیعتا هر چه پول بدهیم، آش می خوریم!

نکات مثبت و منفی هاستلها

درمورد خیلی چیزها در زندگی می توان گفت که هیچ چیز مطلقا تاریک یا روشن نیست. درمورد هاستل ها هم این قاعده صدق می نماید. درواقع تماما برمی شود به این که فرد چه نوع سبک زندگی دارد. بنابراین چیزی که از نظر یک مسافر همیشگی یا بک پکر نکته فوق العاده ای است، می تواند برای فردی دیگر ناخوشایند باشد.

هتل یا هاستل مساله این است!

  • شما در هاستل می توانید با افراد هیجان انگیزی معاشرت کنید و از آنها چیزهای مختلفی را یاد بگیرید! مثلا در آشپزخانه اشتراکی هاستل شما می توانید از غریبه هایی که وجه اشتراکشان با شما سفر است، چندین دستور غذای ساده و جدید یا حتی من در آوردی را یاد بگیرید! مثلا ممکن است که از یک فرد اندونزیایی در یک هاستل در قلب کانادا یاد بگیرید که چطور بدون استفاده از فر پِپرونی درست کنید! اتفاقاتی از این دست را می توانید بارها و بارها در هاستل ها تجربه کنید که احتمال تجربه کردنشان در یک هتل تمام عیار صفر است!
  • طبیعتا امنیت یک هتل خیلی بیشتر از هاستل است. اما هاستل ها هم قوانین امنیتی خودشان را دارند. به هر حال وقتی مسافر هستید باید بیشتر از مواقع عادی از خودتان مراقبت کنید. و هاستل هم بخشی واقعی از یک سفر است. طبیعتا بعد از مدتی یاد می گیرید که چطور خودتان از پس خودتان بربیایید!
  • امکانات یک هتل بیشتر از هاستل است. اما اجاره هاستل بسیار پایین تر از اقامت در یک هتل است. پس اینجا هم خودتان تصمیم می گیرید که چه چیزی را به چه چیزی اولویت بدهید!
  • در هتل راحتی و فضای اختصاصی دارید، اما در هاستل الزاما این طور نیست! در یک اتاق چند نفره و با افرادی ناشناس هم اتاق می شوید و این برای همه افراد مناسب و هیجان انگیز نیست!
  • معمولا در هتل وسایل بهداشتی حمام و دستشویی ارائه می شود، اما در هاستل الزاما این طور نیست و خودتان باید لوازم مورد نیازتان را تامین کنید! این موضوع شامل دستمال کاغذی هم می شود!

هاستل با هوم اِستِی ( Homestay) چه تفاوتی دارد؟

اگر شما هم از افرادی هستید که تفاوت هوم استی و هاستل را نمی دانند، این بخش از مقاله برای شما است! چند سالی است که نوع جدیدی از اقامت باب شده است که در کشور میزبان افرادی هستند که دوست دارند در خانه شان از جهانگرد ها پذیرایی نمایند و در قبال آن پول دریافت نمایند. در بعضی موراد دیده شده که پول دریافت ننموده اند اما کاملا بستگی به خود آن افراد دارد.

در این مواقع جهانگرد هایی که میخواهند مدتی با افراد بومی آن کشور زندگی نمایند تا سبک زندگی، زبان، فرهنگ و... را از آنها یاد بگیرند به خانه آنها می فرایند و مدتی را با آنها زندگی می نمایند. به این سبک اقامت در سفر هوم استی گفته می شود که اتفاقا پرطرفدار هم هست و در خاطرات بلاگرهای سفر بسیار دیده می شود!

چطور در کانادا یک هاستل خوب پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک هاستل در کانادا به آسانی آب خوردن است! کافی است که یک گوشی هوشمند یا لپ تاپ داشته باشید و اینترنت. چند سایت خیلی معروف وجود دارد مثل:

  • بوکینگ www.booking.com/hostels
  • بک پکرز کاناد ا www.backpackers.ca
  • هاستل ورلد www.hostelworld.com/hostels/Canada

اما یک نکته طلایی درمورد پیدا کردن هاستل در کانادا وجود دارد! اینترنت و لوکیشن گوشی همراهتان را روشن کنید تا بگویم!

یک پلتفرم مخصوص برای پیدا کردن هاستل در کانادا وجود دارد به اسم AIRBNB . به یاری این پلتفرم اقامتی هر جایی از کانادا که باشید، می توانید نزدیک ترین هاستل نزدیک به خودتان را پیدا کنید.

اما از کجا بفهمیم که یک هاستل خوب و باکیفیت است یا نه؟!

نقدهایی که مسافرها راجع به هاستل ها می نویسند را حتما بخوانید. به علاوه ما پیشنهاد می دهیم که وقتی نزدیک ترین هاستل ها را در اطرافتان پیدا کردید، یک دقیقه بنشینید و ببینید که صاحبان هاستل لینک شبکه اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام خود را ذکر نموده اند یا نه! به صفحه های هاستل یا صاحبان هاستل و یا هر دو سر بزنید و تا می توانید اطلاعات کسب کنید!

تجربه نشان داده که از شبکه های اجتماعی اطلاعات درخور و بسیار خوبی را می توان استخراج کرد. پس در این مورد هم از این منابع بهره ببرید تا محل اقامت و صاحبان آن را خوب بشناسید.

حالا که درمورد هاستل گپ زدیم و آماده شدیم که هاستل های کانادا را آنالیز کنیم، سری می زنیم به اونتاریو که کاناداگردی امروزمان را از اینجا آغاز کنیم!

در مقاله کافه های کانادا شرح دادیم که اسامی ترجمه پذیر نیستند. مثلا به شرکت معروف اپل نمی گوییم سیب! پس در این مقاله هم اسم هاستل ها را ترجمه نمی کنیم.

هاستل های اونتاریو

هاستلِ پلَنِت ترَوِلِر کانادا ( Planet Traveler Hostel)

هاستل پلنت ترولر در مرکز تورنتو و در یک ساختمان چهار طبقه واقع شده که عمر بنا حدود صد سال است و نمایی آجری دارد. این هاستل در نزدیکی محل های دیدنی مثل تورنتو آیلند، موزه سلطنتی اونتاریو و چند آرت گالری قرار گرفته و چون در مرکز شهر تورنتو است دسترسی خوبی به تمام مناطق دارد.

هاستل پلنت ترولر کانادا فقط دو نوع اتاق خوابگاهی و خصوصی دارد. سرویس خشکشویی، باربیکیو، آشپزخانه، پشت بام و... از جمله مواردی هستند که این هاستل ارائه می دهد.

اجاره این هاستل کانادایی که در سرتاسر سال باز است برای هر روز:

  • 31 دلار (برای اتاق های خوابگاهی) به علاوه مالیات
  • 80 دلار (برای اتاق های خصوصی) به علاوه مالیات
  • و در روزهای آدینه و شنبه 36 دلار (برای اتاق های خوابگاهی) و 89 دلار (برای اتاق های خصوصی) است.

هاستلِ نِیل وایکیک کانادا ( Neill-Wycik Hostel)

هاستل نیل وایکیک در خیابان جرارد تورنتو واقع شده و تنها در فصل تابستان باز است. یعنی از ماه مِی تا آخر آگوست مشغول به کار است و دقیقا همین موقع است که در این هاستل جای سوزن انداختن هم پیدا نمی شود. به خاطر همین حتما باید از پیش رزرو نموده باشید.

این هاستل کانادایی پنج نوع اتاق دارد که شامل انواع زیر می شود:

  • اتاق خصوصی یک نفره
  • اتاق خصوصی دو نفره
  • اتاق چهارنفره
  • خوابگاه
  • و اتاق اقامت طولانی

اجاره این هاستل به این صورت است که:

  • 25 تا 30 دلار کانادا برای خوابگاه
  • 45 تا 50 دلار کانادا برای اتاق های خصوصی یک نفره
  • 60 تا 70 دلار کانادا برای اتاق های خصوصی دو نفره

در این هاستل برای صبحانه (غیررایگان) می توانید سر به کافه بزنید که پر است از شیرینی ها و نان و کراسان.

هاستل بین المللی سَنت کلِر کانادا ( St. Clair international Hostel)

هاستل سنت کلر در بریتیش کلمبیا واقع شده و یکی از قدیمی ترین هاستل های کانادا محسوب می شود. این هاستل که در سال 1911 به دست کاپیتان هِنری پیبوس ساخته شد و معمار آن سیموس برد (معمار فقید کانادایی) بود. این هاستل ابتدا برای اقامت کارگران و کارمندان راه آهن و کشتی رانی ساخته شده بود، اما کمی بعد مسافران راه آهن و کشتی ها هم توانستند از خدمات آن استفاده نمایند.

این هاستل در تمام سال باز است ولی در فصل سرد کانادا سرویس ورزش های زمستانی را هم به خدمات خود اضافه می نماید. سرویس های آن شامل وای فای، خشکشویی، حوله و ملحفه، آشپزخانه و گرم کن غذا، محل نگه داری بارها و چمدان ها و پاسخگویی 24 ساعته و هفت روز هفته می شود.

هاستل سنت کلر هفت نوع اتاق دارد که شامل:

  • اتاق خصوصی یک نفره
  • اتاق خصوصی دو تخته (تخت دونفره)
  • اتاق خصوصی دو نفره (دو تخت یک نفره)
  • اتاق خصوصی دو نفره (تخت خواب تاشو)
  • اتاق خصوصی سه تخته
  • خوابگاه زنانه
  • خوابگاه مردانه

اجاره اتاق های این هاستل کانادایی در روزهای مختلف هفته و همینطور در فصول (تابستان و زمستان) مختلف متفاوت است. به طور متوسط از 69 دلار آغاز می شود و تا 119 دلار بالا می رود. مثلا اجاره خوابگاه های این هاستل در فصل زمستان تا حد 30 دلار هم کاهش پیدا می نماید. یا اجاره اتاق های خصوصی دو تخته این هاستل در روزهای شنبه و آدینه تابستانی تا 119 دلار افزایش قیمت پیدا می نماید.

هاستل فایرساید کانادا ( Fireside Hostel)

هاستل فایرساید هم در ویستلرِ بریتیش کلمبیا واقع شده؛ درست در منطقه ای که دو رشته کوه عظیم آمریکای شمالی یعنی ویستلر و بلک کُمب قرار گرفته اند. این هاستل سرتاسر سال باز است، اما در فصل زمستان حسابی شلوغ می شود چون افرادی که زمستان ها هوای اسکی کردن در کوهستان به سرشان می زند، بعد از یک اسکی تمام عیار برای استراحت کردن حتما به اینجا سر می زنند.

گفته می شود که هاستل فایرساید با شش اتاق ظرفیت پذیرایی از پنجاه نفر را دارد و سرویس هایی شامل این موارد می شود:

  • خشکشویی
  • اتاق بازی
  • باربیکیو
  • آشپزخانه و فضای غذاخوری
  • پارکینگ
  • فضای نگه داری دوچرخه
  • سونای خشک
  • کمد اختصاصی
  • و فضایی برای لذت بردن از محوطه بیرونی هاستل

اجاره هاستل فایرساید کانادا در شب های تابستانی 30 دلار و در شب های زمستانی 35 دلار برای اقامت در خوابگاه است. و اجاره اتاق های پرایوت از 70 دلار کانادا در تابستان آغاز و تا 90 دلار در زمستان بالا می رود.

هاستل تِرتِل کانادا ( Turtle Hostel)

نوبت می رسد به آنالیز یک هاستل با قیمت مالی و البته امکانات متناسب با قیمت! این نوع هاستل ها به درد افرادی می خورد که از یک هاستل توقع دارند امن، تمیز و مقرون به صرفه باشد و هیچ توقع دیگری ندارند. هاستل ترتل در ویکتوریای بریتیش کلمبیا واقع شده و با توجه به سروشکل ساختمان، انگار از وسط کارتون های دهه شصت بیرون پریده است!

این هاستل کانادایی شامل اتاق های خصوصی و خوابگاه است و البته قیمت های آن در فصول مختلف فرق می نماید. مثلا از ابتدای اکتبر تا انتهای آوریل کمترین میزان بهای اجاره را دارد و از یک مِی تا سی سپتامبر بیشترین میزان اجاره را دریافت می نماید. البته در نهایت تفاوت چشمگیری با هم ندارند. قیمت های این هاستل در پایین ترین میزان از 28 دلار کانادا آغاز می شود و تا 30 دلار بالا می رود و در حداکثر میزان خود به 33 دلار می رسد.

هاستل های کِبک

نوبت می رسد به فرانسه کوچک کانادا و ببینیم سلیقه اروپایی و فرانسوی این بخش چه نوع هاستل هایی را ارائه داده است. در مقاله های پیشین به کافه ها، موزه ها و هتل های منطقه فرانسوی نشین کانادا پرداخته ایم و حالا نوبت به آنالیز هاستل های آن است.

  • هاستل لو

    ژیت دو پا لافونتن کانادا ( Le Gite Du Parc Lafontaine)

برویم به سراغ یک هاستل کانادایی که اسم آن فرانسوی است؛ لو ژیت دو پا لافونتن! این هاستل چهار ستاره که در مرکز مونترال واقع شده و برایش فرقی نمی نماید که یک مسافر تنها باشید، گروهی سفر کنید یا یک زوج باشید، چون برای تمامی این موارد اتاق مناسب دارد.

این هاستل فرانسوی-کانادایی وای فای، آشپزخانه مجهز، صبحانه، تراس پشت بام، راهنمای جهانگرد و... را ارائه می دهد. تیم هاستل لوژیت راضی می شوند که برای گردش در مونترال یاریتان نمایند و همراهتان باشند. برای شناسایی رستوران های خوب مونترال، گالری و موزه گردی و گشت شبانه در این شهر به شما یاری خواهند کرد و می توانید رویشان حساب کنید.

اتاق های تمیز و شیک از ویژگی های شاخص هاستل لوژیت کانادا محسوب می شود و این هاستل را برای اقامتهای کمی طولانی تر مناسب تر می نماید. یعنی افرادی که تازه به کانادا مهاجرت نموده اند و هنوز خانه مناسب شان را پیدا ننموده اند می توانند از طرح های این هاستل استفاده نمایند. چون این هاستل طرح های جالبی برای اقامت های طولانی تر دارد که کاملا به صرفه و مالی محسوب می شود. مثل طرح اجاره یک ماهه که حدود 950 دلار کانادا می شود.

هاستل آبرگ دو جونِس لا مابِی کانادا ( Auberge De Jeunesse La Malbaie)

با معرفی یک هاستل که لب ساحل است چطورید؟! این هاستل کانادایی که خیلی هم محبوب و پرطرفدار است در قلب شهر مابی (سابقا به نام ماری بِی) نام داشت قرار گرفته و اتاق های خصوصی و خوابگاه دارد. این هاستل جالب اتاق بازی، پارکینگ رایگان، وای فای، بار و لانژ، دوچرخه اجاره ای و... را در لیست خدمات خود دارد.

در این هاستل تمام اتاق ها غیرسیگاری هستند، حیوانات خانگی اجازه ورود به هاستل را دارند، یک آشپزخانه مجهز برای استفاده مسافرها وجود دارد و نظافت به خوبی رعایت می شود.

کارکنان این هاستل تنها به زبان فرانسوی مسلط هستند و این موضوع برای انگلیسی زبان ها مساله ساز است.

با تمام این موارد همچنان یک هاستل مالی و به صرفه محسوب می شود و نهایتا 100 دلار کانادا برای یک شب دریافت می نماید.

هاستل آلترناتیو کانادا ( Alternative Hostel)

هاستل آلترناتیو در مونترال واقع شده و هتل استایل باجت ( Hotel Style Budget) محسوب می شود. به این معنا که قیمت و خدماتی که ارائه می دهد، مشابه با هتل است و توقع قیمت پایین نباید از آن داشت. خدماتی که این هاستل سه زبانه کانادایی ارائه می دهد شامل این موارد می شود: وای فای، پارکینگ، صبحانه، دوچرخه اجاره ای، خشکشویی سلف سرویس، آشپزخانه، وسایل سرگرمی(مثل بازی، کتاب، دی وی دی و...) و محوطه برای بازی بچه ها.

گفتیم سه زبانه؟! بله! کارکنان هاستل آلترناتیو کانادا به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارند و این برای مسافرهایی که فرانسوی بلد نیستند، یک اتفاق خوشایند محسوب می شود!

اتاق های این هاستل امن و تمیز کانادایی غیرسیگاری است و افراد اجازه ندارند در داخل فضای هاستل سیگار بکشند.

خب این کاناداگردی هم به انتها رسید و امیدواریم که از این سفر مجازی اطلاعات و لذت کافی نصیب شما شده باشد. در مقاله کافه داری در کانادا از راه انداختن کافه در کانادا صحبت کردیم و شاید راه اندازی هاستل در کانادا برای افرادی که تخصص و تجربه ای در این زمینه دارند برای اخذ مهاجرت فکر و ایدهی بدی نباشد! از قلم نیاندازید که در این مورد حتما از افراد متخصص در امر مهاجرت به کانادا مشورت دریافت کنید. خبرنگاران در کنار شماست!

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10592

به "آشنایی با هاستل های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با هاستل های کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هاستل های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید