نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود

به گزارش طفره، خبرنگاران/اصفهان مدیر پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان از برگزاری نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان؛ چالش ها و راهکارها از طریق کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست خبر داد.

نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود

احسان بنی اسدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این نشست با هدف ارائه راه چاره در سطح استان اصفهان برای رفع معضلات زیست محیطی به کمک انرژی های تجدیدپذیر و با حضور صاحب نظران این حوزه از دانشگاه و سازمان های مرتبط برگزار می شود.

وی به ضرورت استفاده و ارائه راه چارههای مفید در حوزه انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: در این نشست، چالش ها مطرح و با بیان تجربه های پیروز و معرفی محصولات تولید شده، راه چارههای عملیاتی ارائه می شود.

مدیر پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان گفت: جهان به سمت استفاده بهینه از انرژی های تجدیدپذیر که به آسانی و ارزان در دسترس هستند حرکت کرده، اما در ایران با وجود پتانسیل بالا در این بخش هنوز به خوبی استفاده نشده است. ایران به لحاظ وسعت و موقعیت جغرافیایی، دارای شدت تابش مناسب خورشید است. به طوری که شدت تابش خورشید در ایران از کشورهای اروپایی و برخی کشورهایی آسیایی بسیار بیشتر است.

وی در خصوص موضوعات مورد بحت در نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان؛ چالش ها و راه چارهها توضیح داد: ضرورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی ایران و جهان، توسعه پایدار بخش انرژی کشور از طریق انرژی های تجدیدپذیر، ضرورت توسعه برق خورشیدی، فرصت ها و چالش های پیش رو، تولید آب به کمک انرژی های تجدیدپذیر و معرفی فناوری های نوین در صنعت گرمایش خورشیدی و کاربرد آن در صرفه جویی انرژی ساختمان از جمله موضوعاتی است که در این نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان ادامه داد: نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان؛ چالش ها و راه چارهها روز یکشنبه، 10 بهمن ماه از ساعت 13:30 تا 18 به صورت مجازی از طریق آدرس www.meetting.ui.ac.ir/ch/energy برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18704

به "نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید