نرخ جوجه یک روزه اعلام شد

به گزارش طفره، خبرنگاران : مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 6 هزار تا 6 هزار و 500 تومان است.

نرخ جوجه یک روزه اعلام شد

به گزارش به نقل از خبرنگاران، محمدعلی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، از ثبات قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها 24 هزار و 900 تومان است.

وی اضافه نمود: بنابر آمار سامانه سماصط تا خاتمه فروردین 115 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کمالی سروستانی با اشاره اینکه قیمت جوجه یکروزه از نرخ مصوب تغییر داده شده تبعیت نمی کند، اعلام کرد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 6 هزار تا 6 هزار و 500 تومان است که بنابر تصمیمات اخیری که در ارتباط با توزیع جوجه اتخاذ شده است، امیدواریم که قیمت جوجه تا حدی کنترل گردد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد:با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه، دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا نمایند تا از گرانفروشی بی مورد جلوگیری گردد.

وی اعلام کرد: اخیرا در ارتباط با بحث قطعه بندی مرغ، سازمان حمایت نرخ اعلام نموده است، همچنین مراکز مجاز اجازه دارند که قطعه بندی را انجام دهند و در فروشگاه های زنجیره ای توزیع نمایند.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ قطعه بندی با نرخ های ناعادلانه گفت: با توجه به عرضه مرغ قطعه بندی با نرخ های نجومی به دستگاه های نظارتی توصیه می گردد که با متخلفان برخورد نمایند و تمامی مغازه ها موظف به رعایت قیمت کارگروه تنظیم بازار هستند.

وی با بیان اینکه عرضه مرغ قطعه بندی با نرخ های نجومی ارتباطی به مرغداران ندارد، گفت: اتحادیه پرنده و ماهی باید جوابگوی عرضه مرغ قطعه بندی با قیمت های بالا باشد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به کاهش ظرفیت فراوری جوجه لازم است که در اسرع وقت واردات جوجه یکروزه و مرغ مادر صورت گیرد تا با افزایش تلفات در ماه های گرم سال با چالش تامین مرغ در بازار روبرو نشویم.

این مقام مسئول اضافه نمود: با توجه به افزایش سن گله از 45 به 50 روز می توان این اطمینان را داشت که گوشت مرغ به اندازه کافی فراوری می گردد.

وی ادامه داد: صادرات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه غیرقانونی در حال اجرا است که انتظار می رود دستگاه های نظارتی موضوع را کنترل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه سوم سال گذشته قیمت جوجه یکروزه 72 درصد افزایش رسمی داشته است، اعلام کرد: براین اساس دلیلی ندارد که مرغداران هر قطعه جوجه یکروزه را بالاتر از نرخ مصوب 4 هزار و 200 تومان بخرند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14462

به "نرخ جوجه یک روزه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جوجه یک روزه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید