موافقت سازمان بنادر و دریانوری با ساخت 22 اسکله تفریحی در سواحل مازندران

به گزارش طفره، محمدتقی انزان پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به درخواست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران و پیگیری های صورت گرفته از سوی این اداره کل، اظهار کرد: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پس از آنالیز، موافقت خود را با جانمایی و ساخت این اسکله ها در نوار ساحلی استان گفت.

موافقت سازمان بنادر و دریانوری با ساخت 22 اسکله تفریحی در سواحل مازندران

وی اضافه نمود: این کمیته پس از بحث و آنالیز کارشناسی با جانمایی اسکله شماره 4 شهرستان تنکابن، اسکله شماره 10 شهرستان چالوس، اسکله های شماره 3،7 ، 11 شهرستان عباس آباد، اسکله های شماره 1و 6 شهرستان جویبار، اسکله های شماره 4،6،7 شهرستان ساری، اسکله های شماره 1،2،3 شهرستان فریدونکنار، اسکله های شماره 1،3،6،10 شهرستان محمود آباد و اسکله های شماره 4،6،7،8،12 شهرستان بابلسر موافقت کرد.

انزان پور با بیان این که تا به امروز بالغ بر 65 مورد موافقت با جانمایی و ساخت اسکله تفریحی در نوار ساحلی استان مازندران اجرا شده است، گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی صدور مجوزهای سازه های دریایی می توانند به وسیله ثبت نام در سامانه sm.pmo.ir نسبت به دریافت مجوز از کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام نمایند.

ساخت اسکله های تفریحی برای بهره گیری بهینه از حدود 400 کیلومتر خط ساحلی مازندران مطالبه ای چندین ساله است که مهر ماه پارسال در جلسه تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و جهانگردی استان که بر اساس ماده 100 برنامه ششم توسعه تشکیل شده بود، مصوب شد و با جانمایی 134 مکان برای سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده بود.

میراث فرهنگی مازندران پیش از این اعلام نموده بود که جانمایی 134 اسکله تفریحی در شهرستان ها رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد اجرا شده است. مازندران 22 شهرستان دارد که از این تعداد 15 شهرستان دارای نوار ساحلی هستند.

همچنین عملیات ساخت نخستین اسکله تفریحات دریایی استان مازندران همزمان با هفته دولت با پیش بینی سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ حدود 150 میلیارد ریال در رامسر غربی ترین شهرستان مازندران شروع شد.

ایلنا نوشت، بر اساس آمارهای رسمی، مازندران سالانه میزبان بیش از 30 میلیون نفر جهانگرد و مسافر است که بیشتر آن ها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10532

به "موافقت سازمان بنادر و دریانوری با ساخت 22 اسکله تفریحی در سواحل مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت سازمان بنادر و دریانوری با ساخت 22 اسکله تفریحی در سواحل مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید