مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

به گزارش طفره، کتابخانه ملی فرانسه در شهر پاریس واقع شده و بیش از 650 سال قدمت دارد. این کتابخانه اساساً کتابخانه سلطنتی بود و به دستور چارلز پنجم در سال 1368 میلادی ساخته شد. اما حالا بیش از 40 میلیون اثر شامل 15 میلیون کتاب و روزنامه و مجله، نقشه، تمبر، نقاشی، سند و بیش از 180,000 نسخه کتاب خطی و چاپی در آن نگهداری می شود.

مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

کتابخانه بین دانشگاهی سوربن (Sorbonne) یکی از مشهورترین و قدیمی ترین کتابخانه های جهان است. این کتابخانه از بیش از 2 میلیون سند نگهداری می نماید و بخشی از دانشگاه پاریس است. امروزه 5 دانشگاه می توانند از منابع کتابخانه بین دانشگاهی سوربن استفاده نمایند. این کتابخانه در طول حیات خود نام های بسیاری داشته است، اما کلکسیون 2 میلیون نسخه ای آن هرلحظه به عظیم تر شدن ادامه می دهد.

باوجود دسترسی گسترده به موتورهای جست وجوی آنلاین پیشرفته، بسیاری از دانشجویان همچنان به منابع کتابخانه ای برای تحقیقات خود وابسته هستند. آن ها ساعت ها از وقت خود را صرف جست وجو در میان مطالب این کتاب ها می نمایند. قدیمی ترین کتابخانه های جهان برای هزاران سال نمادی از دانش بوده اند و همچنان در این عصر دیجیتالی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

کتابخانه بعدی در فهرست ما، در شهر واتیکان قرار گرفته است و در سال 1475 تأسیس شده است. قدمت این کتابخانه به قبل از این تاریخ بازمی شود و این احتمال وجود دارد که اینجا قدیمی ترین کتابخانه جهان باشد. کتابخانه واتیکان مخزنی برای نگهداری از کتاب های قرن اول میلادی است.

منبع مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16522

به "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید