مقاله: طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه

به گزارش طفره، اما توصیه ما به شما این است که کورن فلکس را در خانه و به صورتی کاملا سالم و رژیمی تهیه نموده و به همراه بچه ها دلبندتان به عنوان یک صبحانه مقوی و مغذی از آن بهره ببرید.

مقاله: طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه

این خوراکی جذاب، طبیعی نبوده و در فرایندی کاملا صنعتی دگرگون شده و در قالب های مخصوصی به شکل برگه ذرت در می آید و برای اینکه طعم و مزه بهتری داشته باشد به آن ها قند، نمک و فیبر افزوده می شود. همچنین در فرایند فراوری آن ماده ای به نام آکرلامید، ایجاد می شود که مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی خطرناک است؛ بنابراین اگر صبح دیر از خواب بیدار شدید و مجبور به استفاده از کورن فلکس بودید، نوع بیو آن را انتخاب کنید که مواد افزودنی کمتری دارد.

کورن فلکس یا برگه ذرت، یکی از صبحانه هایی است که با ذرت درست می شود و در سراسر جهان بسیار رایج است. در ایران با نام شناخته شده و جزو غلات صبحانه محسوب می شود که در همه فروشگاه های مواد غذایی در انواع داخلی و خارجی موجود است.

غلات، در صورتی که حاوی سبوس باشند، فیبر موجود در آن ها در افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی و دیابت موثر است. ضمن آنکه غلات، حاوی ویتامین B6، اسید فولیک، آهن، روی، منگنز و مس می باشند و اگر پروتئین آن ها طی فرایند حفظ شود، اثر مثبتی بر رژیم غذایی خواهد داشت. ولی غلات صبحانه اکثرا بدون سبوس و قند هستند و در لیست مواد تشکیل دهنده آن ها میزان کمی ویتامین ها و مواد معدنی به چشم می خورد که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد؛ بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می نمایند فقط در مواقع ضروری از آن استفاده شود و مصرف مداوم آن اصلا مورد تایید آن ها نمی باشد، مخصوصا در خصوص بچه ها که تحقیقات نشان داده منجر به چاقی و افزایش وزن در آن ها خواهد شد.

منبع مقاله: طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16489

به "مقاله: طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید