معرفی 10 مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانایسوس DSL-AC68U

به گزارش طفره، پس از سال ها انتظار؛ اکنون شاهدیم که شرکت مخابرات و شرکت های FCP در حال ارایه سرویس اینترنت پرسرعت VDSL در بعضی مناطق تهران و شهرهای عظیم کشور هستند. VDSL نسل جدید اینترنت DSL است که سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. در این مطلب می خواهیم به سراغ معرفی چند VDSL موجود در بازار ایران برویم.

معرفی 10 مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانایسوس DSL-AC68U

عبارت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل های شبکه است. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به 5 برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز 60 مگابیت بر ثانیه (بعضی فناوری ها 52 مگابیت) می رسد. روی VDSL می توان سرویس های ارزش افزوده ای مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدیو کنفرانس، IP-TV و غیره نیز عرضه کرد.

در بازار ایران مودم VDSL یا مودم روتر VDSL اختصاصی وجود ندارد ولی مودم روترهایی هست که از اینترنت VDSL پشتیبانی می نمایند و شما می توانید با خریدشان هم اینترنت ADSL و هم اینترنت VDSL داشته باشید و البته از وای فای سود ببرید.

در ادامه می خواهیم چند مودم وی دی اس ال برتر بازار را معرفی کنیم:

ایسوس DSL-AC88U

به روزترین، قوی ترین و سریع ترین مودم روتر VDSL ایسوس در بازار ایران که مبتنی بر وای فای 5 است. مخصوص بازی، استریم ویدیو، چندکاربری و ترافیک سنگین روی وای فای است.

بیشتر برای شرکت ها، کسب وکارها و کاربران حرفه ای مناسب است و کمتر کاربر خانگی قدرت خرید آن را دارد. مجهز به انواع فناوری ها و ابزارهای مدیریت ترافیک شبکه است تا دقیقا آن چیزی که می خواهید در اینترنت رخ دهد.

در رده AC3100 است تا روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 1000 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 2167 مگابیتی به دست می دهد. 4 آنتن خارجی پرقدرت دارد و از درگاه های شبکه اترنت گیگابیتی کاملی سود می برد.

دو درگاه USB 2.0 و USB 3.0 در کنار 1 درگاه RJ11، یک درگاه WAN گیگابیتی و 4 درگاه LAN گیگابیتی برای هر کاربری کفایت می نماید. درباره این مودم روتر پرسرعت به طور مفصل در صحبت کردیم

ایسوس DSL-AC55U

یکی از مودم های VDSL در رده AC1200 ایسوس است. مودمی با سرعت وای فای مناسب و امکانات ارتباطی کافی و گیگابیتی برای کاربران خانگی.

سرعت وای فای روی باند 2.4 گیگاهرتز برابر 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز برابر 867 مگابیت است. 4 آنتن خارجی، 4 درگاه LAN، یک درگاه WAN و 1 درگاه RJ11 دارد. همین طور، از یک درگاه USB 2.0 سود می برد.

جزو پرفروش ترین و محبوب ترین مودم روترهای VDSL در بازارهای جهانی و سایت آمازون است.

تی پی لینک Archer VR600

یک مودم روتر AC1600 با سرعت 300 مگابیتی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و سرعت 1300 مگابیتی روی فرکانس 5 گیگاهرتز؛ یک مودم ایده آل دیگر برای کاربران خانگی است.

سه درگاه شبکه LAN گیگابیتی، یک درگاه WAN گیگابیتی، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 برای هر کاربر خانگی کافی است. سه آنتن خارجی با مجموعه ای از ابزارها برای مدیریت ترافیک شبکه، کنترل والدین، شبکه میهمان و Beamforming روی فرکانس 5 گیگاهرتز نیز در اختیار دارید.

تی پی لینک Archer VR900

یکی از سریع ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار است. سرعت وای فای این محصول روی دو باند در مجموع به مرز 1900 مگابیت می رسد. به زبان ساده؛ شما با خرید این محصول هم اینترنت ADSL، هم اینترنت VDSL و هم یک روتر بی سیم پرسرعت AC خواهید داشت. سرعت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به مرز 600 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به مرز 1300 مگابیت می رسد.

سه آنتن خارجی پرقدرت دارد و از یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی سود می برد. امکانات ارتباطی این دستگاه شامل یک درگاه WAN و سه درگاه LAN، یک درگاه RJ11 برای اینترنت ADSL و دو درگاه USB 2.0 است. می توانید روی این مودم روتر اینترنت 3G/4G را نیز به اشتراک بگذارید.

تی پی لینک Archer VR400

یک مودم روتر ADSL/VDSL دو بانده وای فای 802.11ac در رده AC1200 با سرعت 300 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 867 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز.

دارای 1 درگاه WAN گیگابیتی و 4 درگاه LAN صد مگابیتی به همراه درگاه USB 2.0 و کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای فای.

تی پی لینک Archer VR400

پشتیبانی از اینترنت 3G/4G، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، پشتیبانی از IPTV و اپلیکیشن Tether برای مدیریت مودم به وسیله گوشی تلفن همراه.

عملکرد و سرعت بسیار خوبی روی اینترنت VDSL و وای فای باند 5 گیگاهرتز

بهترین گزینه برای کاربران خانگی و مصارف شبکه های وای فای درون خانه ها با چند کاربر یا دستگاه

چندین مدل دیگر نیز در بازار یافت می گردد که از اینترنت VDSL پشتیبانی می نمایند و برای کاربران خانگی معمولی با قیمت مناسب قابل خریداری هستند.

ایسوس DSL-AC68U

یکی دیگر از بهترین و سریع ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار ایران است. سرعت این مودم روتر نیز 1900 مگابیت است و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 600 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 1300 مگابیتی به نمایش می گذارد. سه آنتن خارجی اختصاصی دارد و از یک پردازنده دو هسته ای و حافظه رم اختصاصی برای اینترنت DSL سود می برد که می توان سرعت اینترنت را افزایش دهد.

یک درگاه USB 3.0، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی برای LAN و WAN و یک درگاه RJ11 دارد. این دستگاه مجموعه ای بی نظیر از امکانات و ابزارهای مدیریت شبکه دارد. اگر به دنبال یک مودم روتر پرسرعت AC در بازار هستید؛ یکی از بهترین گزینه ها همین محصول ایسوس است. البته؛ نسبت به مدل تی پی لینک مقداری گران تر است.

ایسوس DSL-AC52U

یک مودم روتر ADSL/VDSL دیگر از ایسوس اما با سرعت 750 مگابیت بر ثانیه. شما روی این محصول وای فای دو بانده با سرعت های 300 مگابیت برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 433 مگابیت برای فرکانس 5 گیگاهرتز خواهید داشت و البته می توانید از انواع اینترنت DSL یا 3G/4G بهره ببرید.

چهار آنتن اختصاصی دارد و امکانات ارتباطی دیگر آن شامل یک درگاه RJ11 برای خط تلفن، چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN است. یک درگاه USB 2.0 هم برای اشتراک گذاری اطلاعات دارد. قابلیت استفاده از اینترنت 3G/4G را نیز دارد.

لینک سیس X6200

یک مودم روتر AC750 دیگر بازار ایران که از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می نماید. اگر بخواهید یک مودم روتر دوبانده داشته باشید و از سوی دیگر به اینترنت VDSL دسترسی پیدا کنید؛ محصول لینک سیس برای شما مناسب است. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 433 مگابیت را به نمایش می گذارد.

روی این محصول چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN دارید. البته، یک درگاه RJ11 و یک درگاه USB 2.0 نیز فراهم شده است. آنتن های این دستگاه داخلی هستند و از اینترنت VDSL با حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

دی لینک DSL-2877AL

یک مودم روتر وای فای ADSL/VDSL است. روتر دوبانده با سه آنتن خارجی و سرعت 750 مگابیت بر ثانیه دارد که روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 433 مگابیتی به نمایش می گذارد.

چهار درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ11 و دو درگاه USB 2.0 دارد و می توان اینترنت 3G/4G را نیز روی آن به اشتراک گذاشت. این محصول جزو ارزان ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران است ولی امکانات خوبی از جمله وای فای دو بانده در اختیارتان می گذارد.

می توانید مودم های معرفی شده در بالا را به همراه انواع مودم های همراه و رومیزی دیگر را از فروشگاه های آنلاینی مانند خریداری کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14553

به "معرفی 10 مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانایسوس DSL-AC68U" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایرانایسوس DSL-AC68U"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید