لوستر مناسب جزیره آشپزخانه

به گزارش طفره، روشنایی جزیره آشپزخانه مسئله مهمی در دکوراتیو این بخش از خانه محسوب می گردد و انتخاب یک لوستر مناسب این قسمت، می تواند ایده ای بسیار جذاب و کاربردی باشد. استفاده از این روش نه تنها هزینه گزافی در بر ندارد، بلکه می تواند نمایی زیبا در آشپزخانه ایجاد کند.

لوستر مناسب جزیره آشپزخانه

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، راهنمای انتخاب وسیله روشنایی مناسب در قسمت جزیره آشپزخانه می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات انتخاب لوستر مناسب جزیره آشپزخانه

هنگام آویزان کردن لوستر بالای میز یا جزیره آشپزخانه، نکاتی را باید مد نظر قرار دهید که در ذیل به توضیح این نکات پرداخته ایم.

ارتفاع: لوستر آشپزخانه خود را به گونه ای آویزان کنید تا کمترین نقطه آن با سطح میز، 90 سانتی متر باشد.

قطر: قطر لوستری که روی جزیره آویزان است، باید نهایتا 30 سانتی متر کمتر از عرض رومیزی باشد تا از برخورد به سر آن جلوگیری کند. اگر می خواهید دو لوستر کوچکتر روی یک میز بلند قرار دهید، قطری تقریباً یک سوم عرض میز را انتخاب کنید.

رنگ: رنگ لوستر را باید متناسب با دیگر اجزای آشپزخانه انتخاب کنید. اگر تمایل به استفاده از رنگ های متضاد دارید، باید در انتخاب لوستر دقت زیادی داشته باشید. زیرا انتخاب نامناسب می تواند به زودی شما را از این لوستر خسته کند و مجبور باشید دوباره هزینه زیادی بابت تعویض آن بپردازید.

طرح و مدل: انتخاب طرح و مدل لوستر، متناسب با جزیره و دیگر اجزای آشپزخانه به دلیل تنوع بسیار زیاد مدل ها، شاید کار مسئله ای به نظر بیاید. در ابتدا شما باید هدف خود را از انتخاب این لوستر تعیین کنید. سپس با توجه به سبک و دیزاین قسمت های مختلف آشپزخانه، لوستر ایده آل خود را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت: قیمت لوستر یکی از نکاتی است که همواره در ابتدای کار، ذهن را به خود مشغول می نماید. متناسب با میزان بودجه، لوستر مناسب جزیره آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

ایده های استفاده از لوستر مناسب جزیره

  • استفاده از لوستر متالیک

وسایل روشنایی متالیک می تواند یکی از گزینه هایی باشد که می توانید در طراحی آشپزخانه و در جهت نورپردازی جزیره مورد استفاده قرار دهید. استفاده از وسیله روشنایی با این ویژگی می تواند به المانی غالب در طراحی آشپزخانه تبدیل گردد. برای مثال به این منظور می توانید از لوستری که از رنگ های سفید و طلایی در آن استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از وسیله روشنایی که از این دو رنگ در طراحی آن ها استفاده شده باشد، می تواند در ایجاد فضایی زیبا و لوکس به شما یاری کند. بنابراین انتخاب یک وسیله روشنایی که از طراحی ساده ای برخوردار بوده و از رنگ های سفید و طلایی در طراحی آن ها به کار رفته است، یکی از گزینه هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

  • استفاده از لوستر سیاه رنگ

رنگ سیاه از جمله رنگ هایی است که می تواند باعث ایجاد فضایی شیک در آشپزخانه گردد. از جمله راهکارهایی که می توانید برای استفاده از این رنگ در آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، انتخاب وسیله روشنایی است که از رنگ سیاه در آن استفاده شده است. استفاده از لوستری با این ویژگی می تواند نمای متفاوتی در آشپزخانه ایجاد نماید.

  • استفاده از لوستر به رنگ رزگلد

اگر از رنگ های شاد و سرزنده در طراحی آشپزخانه استفاده نموده اید، استفاده از یک لوستر که از رنگ رزگلد در طراحی آن استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. رزگلد از جمله رنگ هایی است که هیچ گاه قدیمی نشده و در انواع سبک های طراحی می توان مورد استفاده قرار داد. استفاده از انواع بافت در طراحی آشپزخانه ای که از رنگ رزگلد در طراحی آن استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید.

  • استفاده از لوستر کریستال

اگر به دنبال ایجاد فضایی مجلل و زیبا در آشپزخانه هستید، پیشنهاد ما استفاده از انواع لوستر کریستال مناسب فضای آشپزخانه می باشد. این امکان وجود دارد که از یک سایز عظیم یا به جای آن از دو سایز کوچک مشابه استفاده نمایید. استفاده از این ایده در طراحی آشپزخانه های اپن می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

  • استفاده از لوستر ساده

به کارگیری یک مدل که از طراحی ساده ای برخوردار است نیز، می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در صورتی که از المانی غالب در طراحی آشپزخانه استفاده نموده اید، انتخاب یک مدل ساده گزینه ای مناسب برای انتخاب می باشد.

  • ترکیب مدل ها با رنگ های متفاوت

از ایده هایی که در هنگام انتخاب لوستر ساده می توانید مورد استفاده قرار دهید، انتخاب دو مدل ساده با رنگ های متفاوت و تطبیق پذیر می باشد. اگر به دنبال طراحی فضایی منحصر بفرد و متفاوت هستید، می توانید از این ایده استفاده نمایید.

انتخاب رنگ مناسب برای این المان ها نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. برای مثال به این منظور می توانید از یک رنگ خنثی و در کنار آن از یک رنگ غالب استفاده نمایید.

  • انتخاب طرح متفاوت

آیا تا به حال به استفاده از لوستری که از طراحی متفاوتی برخوردار است فکر نموده اید؟ برای مثال آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از یک مدل با طراحی متفاوت می باشد. استفاده از مدل هایی با طراحی مینیمال نیز می تواند از دیگر ایده ها در این زمینه باشد.

  • استفاده از طرح مینیمال

استفاده از وسیله روشنایی در ابعاد عظیم می تواند تاثیرگذاری فروانی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد. استفاده از یک مدل با این ویژگی نه تنها در طراحی سبک مینیمالیسم، بلکه در سایر سبک ها نیز امکان پذیر می باشد. در صورت استفاده از طرح مینیمال بهتر است نمونه ای در ابعاد عظیم انتخاب نمایید.

  • استفاده از لوسترهای قرینه

استفاده از دو لوستر که از لحاظ شکل ظاهری با یکدیگر برابر باشند، می تواند در ایجاد تعادل در فضای آشپزخانه نیز به شما یاری کند. استفاده از آن ها می تواند در عظیم تر نشان دادن فضای آشپزخانه نیز به شما یاری کند.

  • استفاده از لوسترهای رنگی

استفاده از رنگ ها نکته کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. از جمله راهکارهایی که می توانید با استفاده از آن از رنگ ها در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید، انتخاب مدل های رنگی می باشد. استفاده از دو یا سه مدل که از رنگ های مشابه یا متفاوت در طراحی آن استفاده شده است، می تواند ایده ای مناسب برای طراحی آشپزخانه و نورپردازی باشد.

  • استفاده از سبک صنعتی

سبک صنعتی نمونه ای از سبک های منحصر بفرد شناخته می گردد. استفاده از یک لوستر به سبک صنعتی در طراحی آشپزخانه می تواند نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد کند. از این المان می توان در طراحی آشپزخانه هایی در سبک های متفاوت استفاده کرد.

  • ایجاد نقطه کانونی

لوسترها دوست دارند در مرکز توجه باشند. چه کسی از یک لوستر براق و درخشش آن خوشش نمی آید؟ قرار دادن لوستر در آشپزخانه، راهی عالی برای ایجاد یک نقطه کانونی بصری قوی و ایجاد تعادل و تقارن در آشپزخانه است. از انتخاب لوستر نترسید، شما می توانید از لوستری با روکش های فلزی، مانند برنج آنتیک و نیکل صیقلی بهره ببرید.

  • استفاده از لوسترهای فانوسی

آویزهای فانوسی، به خوبی می توانند با طرح چوبی کف آشپزخانه و جزیره آن، جفت شوند. در بالای سینک هم می توانید لوستر متفاوتی قرار دهید تا تضاد جذابی در فضا ایجاد کند.

  • استفاده از لوسترهای دیسک مانند

در بالای جزیره آشپزخانه می توانید از دو یا سه لوستر دیسک مانند بهره ببرید که علاوه بر طرحی ایده آل، نور خوبی هم به محیط منتقل می نماید.

  • استفاده از لوسترهای مدرن

آشپزخانه های شیک و مدرن، به وسایل مدرنی هم احتیاج دارند. استفاده از لوستری با این سبک می تواند کار را در آشپزخانه شما به اتمام برساند و محیطی رویایی و ایده آل را خلق کند.

  • استفاده از لوسترهای سه شاخه

لوسترها به انواع تک شاخه ختم نمی شوند و انواع دو شاخه، سه شاخه و پنج شاخه نیز دارند. مدل سه شاخه، از پرکاربرد ترین نوع آن می باشد که به لوکس شدن فضا یاری بسیاری می نماید.

  • استفاده از لوسترهای سنتی

استفاده از طرح های سنتی در آشپزخانه هایی با سبک مدرن و کلاسیک می تواند انتخابی خلاقانه و منحصربفرد باشد. تلفیق دو سبک متفاوت می تواند تضادی دلنشین و آشپزخانه ای زیبا را برای کسانی که عاشق هردو سبک هستند، بوجود بیاورد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه انتخاب لوستر مناسب در قسمت جزیره آشپزخانه می باشد. به نظر شما انتخاب مدل مناسب در این قسمت تا چه اندازه می تواند در زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

در انتهای این مطلب از ما، آلبومی بسیار زیبا و جذاب از مدل ها و طرح های گوناگون لوستر مناسب جزیره آشپزخانه برای شما کاربران گرامی تدارک دیده ایم که دیدن آنها خالی از لطف نمی باشد. امیدواریم از دیدن این عکس های بی نظیر لذت ببرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10470

به "لوستر مناسب جزیره آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوستر مناسب جزیره آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید