عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

به گزارش طفره، مراسم آغاز عملیات اجرایی زمین بازی های ساحلی، سالن اسکواش و زمین های پدل اسکواش، تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی و زیست بوم تولید انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، عملیات اجرایی زمین بازی های ساحلی، سالن اسکواش و زمین های پدل اسکواش، تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی و زیست بوم تولید انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه های ورزشی محوطه زمین بازی های ساحلی و خاکی فوتبال، والیبال و کشتی ساحلی و تنیس خاکی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان که از طریق بانک رفاه و بنیاد حامیان تأمین خواهد شد، تشریح کرد: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی به دلیل وجود مسائل آبی در پردیس دانشگاه با اعتبار اولیه دانشگاه و بانک تجارت آغاز شد. عملیات زیرسازی این پروژه در سال جاری انجام خواهد شد و در سال آینده کفپوش مخصوص چمن مصنوعی اجرا می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی حدود هفت میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

خامسان گفت: آغاز عملیات اجرایی یک سالن اسکواش و دو زمین پدل اسکواش آغاز شد که این پروژه ها با اختصاص اعتبارات دانشگاه و وزارت به بهره برداری می رسند. دیگر پروژه معرفی شده از سوی رئیس دانشگاه بیرجند پروژه زیست بوم تولید انرژی های تجدیدپذیر دانشگاه است. وی ادامه داد: با ایجاد یک نیروگاه 200 کیلوواتی در این محل که 50 کیلوات آن نصب شده و تا انتها سال جاری 50 کیلو وات دیگر نیز نصب خواهد شد، دانشگاه بیرجند در راستای مدیریت سبز 20 درصد انرژی خود را از طریق نیروگاه های خورشیدی تولید خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همچنین پروژه راه اندازی آسباد که از موارد تاریخی استان است جهت تولید انرژی از نیروی باد با استفاده از دانش سنتی در این محل راه اندازی خواهد شد تا دانشجویان دانشگاه علاوه بر آشنایی با این دانش، بخشی از انرژی باد به برق تبدیل شود.

خامسان خاطرنشان کرد: برای پروژه های عمرانی در بخش ورزشی اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان که بخشی از طریق بانک های عامل، اعتبارات وزارت، دانشگاه و بنیاد حامیان تأمین خواهد شد. همچنین برای فاز اول پروژه زیست بوم نیز اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16981

به "عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید