علی محمد بسحاق: تبدیل دو ستاره روی سینه بازیکنان به سه ستاره در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست، نحوه بدنسازی بازیکنان را تغییر دادیم

به گزارش طفره، علی محمد بسحاق، مربی تیم ملی تکواندو گفت: هدف اصلی ما در مسابقات جهانی منچستر تبدیل دو ستاره روی سینه بازیکنان به ستاره سوم است و این دور از دسترس نیست.

علی محمد بسحاق: تبدیل دو ستاره روی سینه بازیکنان به سه ستاره در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست، نحوه بدنسازی بازیکنان را تغییر دادیم

علی محمد بسحاق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص کسب مدال طلای آرمین هادی پور در مسابقات منچستر گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم ما برای موفقیت احتیاج به زمان داشتیم. خدا را شکر در این مدت نیز توانستیم از لحاظ فنی و بدنی روی بچه ها تاثیر مثبت داشته باشیم اما بحق روانی پروسه خاص خود را دارد و زمان بر است. مشکل اصلی بچه های ما نیز در بحث روانی بود که با اضافه شدن روانشناس به اردوها تا حدودی این نقصه را رفع کنیم، اما هنوز برای رفع کردن کامل آن کار داریم.

وی توضیح داد: نتیجه خوب تیم ملی تکواندو در گرندپری منچستریونایتد نیز حاصل کوشش همه اعضای خانواده تکواندو بودو همه مربیان، پیشکسوتان و حتی لیگ تکواندو یاری کردند تا در منچستر نتیجه مناسبی کسب کنیم.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه چه زمانی تابوی شکست ناپذیری دائی هون لی مقابل بازیکنان ایرانی شکسته خواهد شد، گفت: در بازی های آسیایی اگر ناداوری نبود بخشی موفق به شکست دائی هون لی و شکستن این تابو شده بود، اما این قول را به شما می دهم تمام بازیکنان وزن چهارم ما در گرندپری های سال آینده این بازیکن را شکست خواهند داد.

بسحاق در خصوص پیشرفت بدنی بازیکنان تیم ملی تکواندو مطرح نمود: با تغییر قوانین تکواندو طبیعتا سبک مبارزات نیز تغییر نموده است. در این وضعیت باید بنا به شرایط مسابقات بازیکنان را از لحاظ بدنی آماده کرد. سیستم مبارزات فعلی بسیار درگیرانه است و بیشتر از 5 ثانیه بازیکن نمی تواند تحرکی نداشته باشد. اگر قرار بود مانند گذشته بدنسازی کار کنیم بازیکنان به یک راند نیز نمی رسیدند، بر همین اساس ما در نحوه بدنسازی بازیکنان تغییر رویه دادیم و روش های جدید مانند کراس فیت را به تمرینات اضافه کردیم.

وی تیم ملی تکواندو در خصوص حضور ملی پوشان در لیگ برتر تکواندو گفت: این موضوع می تواند برای بازیکنان حاضر در لیگ خوب باشد و انگیزه های آنها را بالا ببرد. بچه های ما به اندازه کافی در مسابقات هستند و حتی اگر در لیگ نیز حضور نداشته باشند هر ماه در یک مسابقه شرکت خواهند کرد. لیگ می تواند انگیزه ای برای بازیکنان جوان باشد تا مقابل بازیکن تیم ملی خود را نشان بدهند.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص اهداف تیم ملی در مسابقات جهانی سال آینده گفت: هدف ما این است که دو ستاره روی سینه بچه ها را تبدیل به سه ستاره کنیم و این موضوع نیز دور از دسترس نیست. هدف دیگر ما این است حداکثر 80 درصد تیم اعزامی به مسابقات جهانی را بازیکنان جوان تشکیل بدهند. فریبرز عسکری: هادی پور سنگ تمام گذاشت و عملکرد بی عیب و نقصی داشت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 722

به "علی محمد بسحاق: تبدیل دو ستاره روی سینه بازیکنان به سه ستاره در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست، نحوه بدنسازی بازیکنان را تغییر دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی محمد بسحاق: تبدیل دو ستاره روی سینه بازیکنان به سه ستاره در مسابقات جهانی دور از دسترس نیست، نحوه بدنسازی بازیکنان را تغییر دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید