طراحی لباس پیکی بلایندرز؛ اهمیت کراواتی بودن

به گزارش طفره، وب سایت چی بپوشم: سریال پیکی بلایندرز، یکی از پیروز ترین و پرطرفدارترین سریال های چند سال اخیر است؛ سریالی بریتانیایی، با امتیاز 8.8 در IMDB، درباره یک گروه گانگستری در قرن بیستم میلادی در لندن، قلب انگلستان و شهر بیرمنگام است. طراحی لباس این فیلم برعهده آلیسون مک کاش است. در طراحی لباس این فیلم، که زندگی طبقه های مختلف اجتماعی در انگلستان قرن بیستم در آن تصویر به کشیده شده، نکات خوبی رعایت شده که در این مطلب با شما درمیان می گذاریم. با ما همراه باشید.

طراحی لباس پیکی بلایندرز؛ اهمیت کراواتی بودن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تامی بیشترا رنگ های خنثی می پوشد

خانواده شلبی بیشترا از استایل مونوکروم استفاده می نمایند، اما برخلاف بعضی برادران شلبی، مثل آرتور و جان، که گاهی پیراهن یا کراوات رنگی دارند، معمولا تامی را با لباس های رنگی نمی بینید. درواقعیت، بسیاری از مردم در آن موقع، لباس های رنگی می پوشیدند، بنابراین استفاده از رنگ های سفید و مشکی برای تامی شلبی، با قصد نشان دادن درون این شخصیت است. درضمن استفاده از این رنگ ها نشان دهنده این است که تامی، نه از طبقه بالای جامعه و نه پایین است. کت های تامی، بسیار لاکچری هستند، اما رنگ هایش باعث می گردد که تامی به طبقه پایین نزدیک تر گردد.

کت ها نیمی استایل کاری و نیمی گنگستری هستند

شلبی ها نسبت به بیشتر شهروندان بیرمنگام، شیک تر لباس می پوشند، اما پوشششان کاملا هم شبیه به طبقه بالا و سنتی جامعه نیست. برادران شلبی معمولا کت های سنگین پشمی با آستین تک دکمه و یقه های جداشونده می پوشند، به همین دلیل این لباس ها آن را در صندلی میانی جامعه قرار می دهد؛ که هدف از این کار شیک پوشی بخاطر کیفیت بیزینسشان، اما ازطرفی جدا کردنشان از خانواده های سنتی رده بالای انگلستان آن موقع است.

کلاه پشمی (تویید) کارگری

بااینکه تامی سعی می نماید که با کسب وکارش سعی می نماید که خود را در میان طبقات بالای جامعه جای دهد، اما میخواهد که همچنان مورداعتماد شهروندان طبقه پایین بماند، بنابراین در کنار لباس های شیک، کلاهی را که در آن موقع در انگلستان، بیشتر کارگران و رده های پایین جامعه از آن استفاده می کردند (اکنون بیشتر اقشار جامعه استفاده می نمایند)، بر سر می گذارد تا همچنان در رده های میانی جامعه شناور باقی بماند. ازطرفی شلبی ها گاهی درکنار یقه سفید (که نماد رده بالای جامعه بود)، از یقه آبی کوچک (نماد قشر پایینتر) نیز استفاده می نمایند.

ترکیب پارچه های مختلف

کت ترنچ معروف تامی شلبی را همگی می شناسیم. این اورکت از پشم سنگین تهیه شده و یک یقه مخمل مشکی دارد؛ اما تامی معمولا این کت را برروی یک کت تک تویید می پوشد که در آن موقع، ترکیبی غیرمعمول به حساب می آمد؛ بنابراین می توان این ترکیب را نیز نمادی از صندلی تامی در جامعه دانست؛ یک گانگستر زیرزمینی که درواقع صندلی اجتماعی بالایی ندارد. این کار او را هم از قشر پایین و هم از قشر بالا جدا نموده و تبدیل به شخصیتی خاص می نماید که انگار قشر مخصوص به خود را دارد.

تنها آرتور از پاپیون استفاده می نماید

در فرهنگ اروپا و آمریکا، پاپیون بسیار رسمی تر از کراوات است، اما در خانواده شلبی، آرتور تنها برادری است که از پاپیون استفاده می نماید. در بریتانیای آن موقع، تنها عظیم خانواده، پاپیون می بست. این قضیه، یکی از پیچیدگی های سریال را نیز به وجود می آورد. اینکه شاید در ابتدای سریال، با دیدن آرتور و پاپیونش، فکر کردیم که آرتور هم عظیم خانواده و هم سرپرست گروه گانگستری است، اما بعدا متوجه می شویم که رهبری گروه و خانواده با برادر جوانتر، تامی است و شوکه می شویم.

ساعت های جیبی، طلا هستند؛ نه نقره

همگی شما ساعت های جیبی مردان خانواده شلبی را دیده اید و متوجه شده اید که تامی تقریبا همواره این ساعت را به همراه دارد. این ساعت ها در قرن بیستم، نماد پول و کلاس اجتماعی بالا بودند و طبقات پایینتر از ساعت های نیکلی و نقره داشتند. این امر، نمونه دیگری از کوشش خانواده شلبی برای بالا نگاه داشتن کلاس اجتامی بخاطر بیزینسشان است.

کت های تک و شال گردن های پولی

لباس های پولی جزو زیبایی های این سریال است. پولی، دختری شیک پوش است؛ هرچند تقریبا بیشتر زنان آن منطقه در این دوران.

خوش پوش هستند، اما پولی همواره طوری لباس می پوشد که انگار درحال رفتن به جلسه کاری است (درواقع استایل فرمال بیزینس و گاهی اسمارت بیزینس دارد). پولی عاشق شال گردن های ابریشمی است. این آیتم و کت های تکش نماد لاکچری بودن، پول و طبقه اجتماعی است.

بوت های کارگری بنددار

در قرن بیستم بریتانیا، مردان کارگر معمولا بوت های چرم بنددار به رنگ های قهوه ای یا مشکی می پوشیدند که کفی ضخیم و نوک گرد داشتند؛ درحالیکه مردان طبقات بالا بوت ها کلاسیک تر و براق تر می پوشیدند. تامی، غیر از اوقاتی که در جلسات کاری حضور پیدا می نماید، در بیشتر مواقع بوت های کارگری می پوشد (برادرانش نیز همینطور).

کت های خز

پولی و آدا بیشترا کت خز می پوشند. اگر توجه نموده باشید، تنها زن دیگری که بیشتر مواقع از کت خز استفاده می نماید، می، همان آموزش دهنده اسب ثروتمند است. در طول قرن بیستم در بریتایا، تنها ثروتمندان می توانستند کت خز بخرند، زیرا لباس گران قیمتی بود. پولی و آدا تنها اوقاتی که به دنبال کار خود هستند، کت خز می پوشند؛ درواقع برای جلب توجه.

منبع: برترین ها
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10155

به "طراحی لباس پیکی بلایندرز؛ اهمیت کراواتی بودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لباس پیکی بلایندرز؛ اهمیت کراواتی بودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید