صدای ایران در کشور چین

به گزارش طفره، پیغام صلح و دوستی ایران به مردم چین

این روزها صدای ایرانیان در کشور چین پیچیده است. همزمان با برگزاری جشن سال نو در کشور چین، پیغام صلح و دوستی ایرانی ها همراه با نوایی از کرانه خلیج فارس در تلویزیون چین پخش می شود. جشن سال نو چینی ها هم مانند نوروز ایرانیان از دهم فوریه تا بیست و پنجم همین ماه برگزار می شود. و مردم این کشور هر کجا که باشد به شهرشان برمی گردند و سال نو را جشن می گیرند. در ادامه خبر صدای ایران در کشور چین همراه خبرنگاران باشید تا از جزئیات این خبر آگاه شوید.

صدای ایران در کشور چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حسین خلیفی در شهر شانگهای چین، با اعلام این خبر به خبرگزاری های رسمی کشور گفته است که مهمترین مناسبت کشور چین تعیطلات عید است که از دهم تا بیست و پنجم فوریه در این کشور برگزار می گردد، چینی ها هر کجا که هستند خود را به زادگاهشان می رسانند تا عید را با خانواده سپری نمایند. بیشتر چینی ها عادت دارند این تعطیلات را در کشورشان بگذرانند. همچنین او در ادامه سخنان خودش نیز اضافه نمود که طبق آمار بدست آمده در تعطیلات عید 2016 بیش از 300 میلیون چینی سفر کردند که گردش اقتصادی آن 42 میلیون و 300 هزار یوآن رسیده بوده است.

حسین خلیفی، در برنامه معرفی ایران از تلویزیون چین گفت: اگر چه برنامه معرفی ایران از تلویزیون چین مدت زمان کمی خواهند داشت اما ایران در واقع تنها کشوری بوده است که توانسته این فرصت را در تلویزیون چین بدست بیاورد. تلویزیون این کشور هر سال همزمان با سال نو، برنامه های مناسبتی پرطرفداری را پخش می نماید امسان ایران به همره گروه موسیقی لیان در یکی از آن برنامه ها برای ضبط حضور پیدا نموده است، تا پیغام طلح و دوستی کشورمان را به گوش مردمان چینی برساند. به گفته خلیفی، این برنامه سال گذشته 600 میلیون بیینده داشته است و در استان های گوانگ شی، شین جیانگ، شان شی، چینگ خای و نینگ شیا با بیش از 90 میلیون جمعیت مستقیم پخش می گردد و سایر استان های چین نیز به وسیله ماهواره این برنامه را دریافت خواهند کرد. به همین دلیل ما می توانیم به طور گسترده در کشور چین صدایمان را به مردم آن برسانیم

نماینده دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسین خلیفی، در چین با اشاره به تعاملات فرهنگی که بین دو کشور به منظور تغییر نگرش ها شروع شده است، شرح داد: این تبادل فرهنگی، موزیکال است. ما گروه هایی را از چین برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر به ایران آوردیم و مدتی است برای بعضی گروه ها در چین اجرا می گذاریم که با استقبال مردم این کشور روبه رو شده است. ما نیز مطمئن هستیم که این قبیل فعالیت ها در جذب گردشگر از چین به ایران تاثیرگذار خواهد بود.

سال گذشته بیش از 100 میلیون چینی به خارج از این کشور سفر کردند درحالیکه فقط 80 هزار نفرشان راهی ایران شدند. از ایران نیز بیش از 100 هزار نفر به چین سفر کردند. سفارت چین در ایران تصریح نموده بیشتر سفرها بین دو کشور به انگیزه تجارت بوده نه گردشگری به همین دلیل با برگزاری چین تعاملاتی می توانیم صنعت گردشگری بین این دو کشور را گسترش دهیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4150

به "صدای ایران در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای ایران در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید