سیمرغ گردشگری هم پرواز کرد

به گزارش طفره، بعد از جشنواره های هنری تئاتر و فیلم، گردشگری هم دست به دامن سیمرغ شد.

سیمرغ گردشگری هم پرواز کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با آوای بورالان همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

برند گردشگری ایران با نماد تصویری سیمرغ و شعار ایران باشکوه (IRAN Majestic) همزمان با افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

هویت بصری برند گردشگری، سیمرغی به رنگ آبی است که به گفته علی اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - هویت دینی و ملی ایران را به تصویر می کشد و تمام ویژگی های مثبت مردم ایران را منتقل می نماید و منحصر به فرد و متعلق به ایران است و نمونه آن در کشورهای دیگر دیده نمی گردد.

او همچنین گفت: سیمرغ ویژگی های زیادی دارد که شاعران و نویسندگان ایرانی زیاد به موضوع آن پرداخته اند.

مونسان این سیمرغ را کامل ترین لوگو برای گردشگری ایران دانست و اضافه کرد: فرم این پرنده اساطیری درحال پرواز نشانه اوج دریافت گردشگری ایران است.

وی با اشاره به شعار انتخاب شده در کنار برند گردشگری ایران، اظهار کرد: درباره انتخاب سیمرغ به عنوان هویت بصری برند گردشگری صد درصد وفاق وجود داشت اما درباره شعار بحث و حرف هایی شد.

زاهد شفیعی، مدیر پروژه برند گردشگری در وزارت میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی درباره شعار گردشگری با عنوان IRAN Majestic به ایسنا گفت: این شعار هنوز قطعی نشده و همزمان با نمایشگاه گردشگری، کمپینی ایجاد شده که شعار را به رأی و نظرسنجی گذاشته است و احتمال تغییر آن وجود دارد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی هم درباره سیمرغ فلزی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد، به ایسنا گفت: این پرنده هنر قلم کاری است که برای خلق آن پنج شبانه روز وقت صرف شده است و تماما صنایع دستی است.

سیمرغ گردشگری درحالی به عنوان برند قطعی گردشگری ایران انتخاب شده که همچنان درباره چرایی انتخاب این سمبل برای ایران و نقش، فرم و رنگ انتخاب شده برای آن و همچنین نقدهایی درباره شعار ایران باشکوه IRAN Majestic مطرح شد.

برای طراحی این برند گردشگری طبق اظهارات قبلی معاون گردشگری حدود یک سال زمان صرف شده است.

در مراسم رونمایی از برند و شعار گردشگری ایران نیز اعلام شد که درباره انتخاب پرنده سیمرغ به رنگ آبی که روی بدن و بال های آن تصویری شبیه مقرنس دیده می گردد، حدود 1700 کارشناس، استاد دانشگاه و متخصص و گردشگری خارجی نظر داده اند.

ایران تا به امروز برند گردشگری نداشته، هرچند در مقاطعی شعارهای موقتی به منظور معرفی کشور در نمایشگاه های گردشگری داشته است. علاوه بر این نزدیک به دو دهه همایش ها و کارگاه های مختلفی با موضوع برند گردشگری در کشور برپا شده بود که هیچ از یک آن ها منتج به خلق برند یا شعار گردشگری نشد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 بهمن 1398 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6981

به "سیمرغ گردشگری هم پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمرغ گردشگری هم پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید