راز 2 تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند ، عکس

به گزارش طفره، دیجیاتو نوشت: سه سال پیش کلیسای نوتردام پاریس دچار آتش سوزی گسترده ای شد و از آن موقع تا به امروز باستان شناسان برای آنالیز آسیب در حال کاوش در آن هستند.

راز 2 تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند ، عکس

در طی حفاری های کلیسا در اوایل سال 2022، محققان دو تابوت غیرمعمول را پیدا کردند که قدمت آن ها به قرن ها پیش برمی گردد و اکنون هویت افراد دفن شده در آن ها تعیین شده است.

طبق گزارش های منتشرشده، در یکی از تابوت ها، بقایای یک کشیش اعظم پیدا شده که ظاهراً در سال 1710 در پی یک نوع زندگی یک جانشینی درگذشته است. هویت جسد موجود در تابوت دوم هنوز به طور دقیق شناسایی نشده (و شاید هرگز تعیین نگردد) اما گمان می رود که مربوط به یک جوان نجیب زاده ثروتمند باشد که در قرن چهاردهم زندگی می نموده است.

نحوه کشف هویت افراد داخل مقبره های کلیسای نوتردام

اریک کروبیزی، استاد انسان شناسی زیستی در دانشگاه تولوز III که ماه گذشته بر بازشدن تابوت ها نظارت کرد و استخوان ها را مورد مطالعه قرار داد تا در خصوص زمان مرگ و سبک زندگی آن ها بیشتر بداند، در ایمیلی به Live Science گفت: اولین سوژه به وسیله یک پلاک روی تابوت او شناسایی شده است. طبق این پلاک، نام این مرد آنتوان د لا پورت (Antoine de la Porte) است و 24 دسامبر 1710 در سن 83 سالگی درگذشته است.

کروبیزی شرح می دهد د لا پورت یک فرد مذهبی یا یکی از اعضای روحانیون مسئول کلیسای جامع بوده است. او از ثروت خود برای یاری به تقویت گروه کُر نوتردام استفاده نموده و احتمالاً به همین علت در زیر بخش مرکزی آن دفن شده است.

طبق بیانیه باستان شناسان، بقایای د لا پورت که شامل استخوان ها، موهای سر و ریش و بعضی پارچه ها می گردد، به خوبی حفظ شده اند و بعلاوه سه مدال در بالای تابوت او قرار داده شده است.

در تابوت دوم هیچ پلاکی وجود ندارد و به همین علت هویت این فرد در حال حاضر ناشناس است. با این حال گفته می گردد که این مرد در هنگام مرگ بین 25 تا 40 سال سن داشته و طبق نشانه های موجود، ظاهراً از سنین جوانی اسب سواری می نموده است.

کروبیزی بعلاوه شواهدی از استخوان واکنشی روی جمجمه و ستون فقرات این مرد پیدا نموده که براساس آن، علت احتمالی مرگ این مرد مننژیت مزمن در نتیجه سل اعلام شده است.

در ماه های آینده تحقیقات بیشتری در خصوص منشأ جغرافیایی و رژیم غذایی این مردان انجام خواهد شد تا سرنخ های بیشتری از شیوه زندگی و مرگ آن ها پیدا گردد. درنهایت، نتایج نهایی این مطالعه در اوایل تا اواسط سال 2023 منتشر خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 23414

به "راز 2 تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز 2 تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید