در ترانه هایم تجربه هایم را می نویسم ، الف از زندگی روزمره بر می آید

به گزارش طفره، حمید صادقیان آهنگساز و خالق آلبوم الف معتقد است که آنچه در نخستین آلبوم استودیویی خود خلق نموده ام همگی از احساساتم سرچشمه می گیرد.

در ترانه هایم تجربه هایم را می نویسم ، الف از زندگی روزمره بر می آید

خبرنگاران-علی خوشتراش: موسیقی پاپ و گونه های دیگر آن از آن دست ژانرهای پرطرفدار و بعضا پرحاشیه است که از زمان شکل گیری این ژانر موسیقیایی تا به امروز همواره با تب و تاب و حواشی زیادی روبرو بوده و قرار نیست این تب ها فروکش نمایند و حواشی به کنار بروند، زیرا این ذات موسیقی پاپ است و ریشه در پویایی احساسات آهنگسازان، خوانندگان و مخاطبان این حوزه دارد.

آلبوم شنیدنی الف که نیمه شهریور سال گذشته با 7 آهنگ با کلام و 2 آهنگ بدون کلام منتشر شد بود که یک سالگی خود را پشت سر می گذارد. این آلبوم که نخستین مجموعه منتشر شده حمید صادقیان است، کاری در سبک پاپ راک است که می توان آن را اثری مستقل و تألیفی در عرصه موسیقی امروز دانست.

  • ببینید | واکنش دیدنی یک نوازنده به زنگ خوردن ناگهانی موبایل در کنسرتش
  • رهبر مشهورترین اپرای دنیا از خواننده ایرانی دعوت کرد
  • بشنوید | کاش می شد؛ جدیدترین آهنگ مهدی یغمایی

صادقیان، آهنگساز، خواننده و ترانه سرای آلبوم الف که از سال 90 فعالیت موسیقایی خود را آغاز نموده است، درباره حوزه فعالیت خود در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: بیش از یک دهه است که درعرصه موسیقی فعالیت می کنم و در این سال ها در شاخه های مختلف آهنگسازی چیزه های زیادی آموختم و تجربه کردم که ماحصل بخشی از کوشش هایمان آلبوم الف است که به نظر خود و برخی از دوستان اهل فن تجربه خوبی بوده است.

این آهنگساز با بیان اینکه آلبوم الف بیشتر در سبک پاپ راک جا می گیرد بیان نمود: المان های موسیقی در این اثر مثل لاین درامز، لاین بیس و الکتریک گیتار، کار را به سمت سبک راک متمایل می نماید. هرچند آهنگ هایی در آلبوم وجود دارد که ممکن است بیشتر پاپ یا بیشتر راک باشد و در برخی ترک ها فضای بلوز جز هم شنیده می گردد که نقش کلام و ترانه در برخی از آنها بی تاثیر نیست.

صادقیان درباره ترانه ها و مضامین مطرح شده در این آلبوم هم اضافه نمود: به طور کلی تم اصلی ترانه ها در این آلبوم احساسی- اجتماعی است و آنچه مطرح می گردد از زندگی روزمره بر می آید.

پوستر آلبوم الف ساخته حمید صادقیان

صادقیان با بیان اینکه برخی ترانه های این آلبوم سروده خودم هست گفت: در ترانه هایی که خودم آنها را سروده ام، سعی نموده ام محتوای اثر به شکلی باشد که افراد دیگر بتوانند با آنها هم ذات پنداری نمایند. ترانه های من درباره چیزهایی است که خودم تجربه نموده وبا آنها زیسته ام. این زیستن من به نوعی تجربه مشترکی است که یک هنرمند با جامعه خود دارد. البته ترانه های دیگر آلبوم هم به نوعی به من نزدیک هستند. یکی از آنها شعر فوق العاده سهراب سپهری یعنی صدای پای آب است که با تک تک کلمات آن احساس نزدیکی می کنم.

وی اضافه نمود: شعر سهراب به ویژه صدای پای آب صدای زندگی است، صدای نگران شاعر از سخت شدن زیستن و محیط زیست است. ما در شهر سهراب بارها با مضامین و شعرهایی بر می خوریم که این شاعر بزرگ نگرانی اش از سختی زیست انسان و تهدید محیط زیست را آشکار ساخته، امری که امروز این تنش ها به طور کاملا مشهودی احساس می گردد. سهراب در عصر خود با درک خوب و ویژه ای که داشت زودتر از همه به درک این معضلات رسیده بود، چون احساس کردم این احساسات و نگرانی ها از اصالت و درک بالایی برخوردار است از این شعر در آلبوم الف بهره بردم.

حمید صادقیان آهنگساز تنظیم نماینده و خواننده آلبوم الف از سال 1383 آموزش گیتارالکتریک را نزد استاد اعرابی آغاز کرد و برای یادگیری سلفژ و آواز نزد امیر آهنگ آموزش دید. صادقیان از سال 90 فعالیت حرفه ای خود را با سرپرستی گروه موسیقی شکاف آغاز و در سال 1400 اولین آلبوم مجوز دار خود را راهی بازار موسیقی نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 22008

به "در ترانه هایم تجربه هایم را می نویسم ، الف از زندگی روزمره بر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ترانه هایم تجربه هایم را می نویسم ، الف از زندگی روزمره بر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید