دراکولا، قسمت چهارم؛ حریم دراکولا!

به گزارش طفره، خبرنگارانـ قسمت چهارم سریال دراکولا به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری روز سه شنبه بیست و چهارم فروردین در سایت های نماوا و فیلیمو منتشر شد.

دراکولا، قسمت چهارم؛ حریم دراکولا!

در خلاصه داستان این قسمت آمده است:

با مواجهه و آشنایی الناز و ژاله و شباهت همسرانشان متوجه ابعاد دیگری درباره زندگی کامران کامروا و کامبیز کامیاب می شویم. پرونده هوشمند همچنان در حال رسیدگی است...

بعد از صحبت های ژاله با پلیس در قسمت قبل در این قسمت نوبت به الناز می رسد که برای پلیس از عشق ابدی میان خودش و کامبیز و روز ها و لحظه های با او بگوید. این که میان آن ها چیزی جز عشق نبوده است، به جز پروژه قدیمی کامبیز هیچ چیز نمی توانست میان آن ها فاصله اندازد.

ژاله دورهمی کوچک و عصرانه ای با دوستانش ترتیب داده است تا کم کم ازعمق غمش کم کند و به زندگی عادی برشود. دوستانش هم با زخم زبان ها، چشم و هم چشمی ها و نیش و کنایه های همیشگی شان حاضرند تا درد او را التیام دهند. مینا هم به زور خودش را به ژاله و جمع دوستان او نزدیک می کند تا راه چمچاره را ادامه بدهد و با چسباندن خودش به این ثروتمندان برای خودش اعتباری کسب کند و زندگی کند. در این میان هم خبر این که یکی از افراد پولدار از آشنایان آن ها به او نظر دارد و قصد آشنایی با او را دارد، مینا را بسیار شاد می کند.

ماجرای دستگیری هوشمند و رسیدگی به پرونده اش و ارتباط این پرونده با کامروا که درواقع ماجرای اصلی سریال است، کم ترین پرداخت را نصیب خود می کند و ماجرا های تکراری نشست و برخواست های ژاله و دوستانش و حسادت ها و چشم و هم چشمی هایشان بیشترین زمان را می گیرد. این موقعیت ها فقط با تغییر دکور و لوکیشن بار ها و بار ها تکرار می شود، بی آن که نکته جدیدی به آن اضافه شود و داستان را در مسیرش قدمی رو به جلو ببرد.

این کندی و رکود هم از مهران مدیری و هم از پیمان قاسم خانی بعید است و معین نیست که چرا دراکولا بعد از گذشت چهار قسمت هنوز روایت خودش را پیدا نکرده است و روی مدار تکرار چند موقعیت و تاکید بیش از حد روی ژست های چند شخصیت افتاده است که بیش از حد اغراق شدخ شده هستند و دیگر فرم خود را از دست داده اند.

حجم نقدها به مهران مدیری و سریالش بسیار زیاد شده است و بیشتر این نقدها هم به حق هستند. در دراکولا چیزی جز ریخت و پاش مالی و زرق و برق بسیار به چشم نمی آید و بیننده حق دارد که به مدیری، شبکه نمایش خانگی و خیلی چیز های دیگر به دیده شک بنگرد و مناسبات مالی حاکم بر این فضا و توانایی و اعتبار هنری سازندگان این سریال را زیر سوال ببرد. این در حالی است که با داستانی چفت و بست دار و پرداختی درست تر همان چیزی که از مهران مدیری انتظار می رود، مخاطبان از دیدن سریال جذاب و خنده دار دیگری لذت می بردند و هیچ گاه خودشان را درگیر این بحث ها نمی کردند!

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13900

به "دراکولا، قسمت چهارم؛ حریم دراکولا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراکولا، قسمت چهارم؛ حریم دراکولا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید