خنک همچون طرقبه

به گزارش طفره، درست است که تقریباً تمام مسافران مشهد به هوای رفتن به حرم به این شهر سفر می نمایند و توریسم زیارت در ایران به خاطر وجود این شهر رونق زیادی دارد، اما توان و دارایی مشهد بیش آن است که فقط توریسم زیارت را پوشش دهد. اطرافش پر از روستاها و محلات کوچک خوش آب و هواست، با باغ های پردرخت، پرنده های خوش خوان و جوی آبی که روان است. در کنار زیارت حرم، می گردد یک وقتی را هم به ییلاق های مشهد اختصاص داد، یکی از محبوب ترینشان طرقبه است که فقط 18 کیلومتر از شهر فاصله دارد.

خنک همچون طرقبه

طرقبه در شمال غرب مشهد واقع شده و یکی از از بخش های شهرستان طرقبه شاندیز محسوب می گردد. از آبادی های عظیم طوس قدیم بوده که در بین دره های سرسبز رشته کوه بینالود واقع شده. در سالهای دور کاروان های مشهد از این شهر می گذشتند و به نیشابور می رفتند و برای همین اسمش طرق به یعنی راه بهتر بود که کم کم به طرقبه تغییر پیدا کرد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستورانهای متنوع، فروشگاه های سوغات و جذابیت های دیگرش باعث شده این محبوبیت همچنان حفظ گردد.

نیمه اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. برای رفتن به این منطقه باید تا انتهای جاده وکیل آباد بروید تا به دوراهی طرقبه و شاندیز برسید و جاده طرقبه را در پیش بگیرید. اتوبوس هایی که از مشهد به شاندیز می فرایند هم می توانند شما را به آنجا برسانند. اگر بخواهید با تاکسی به این جای باصفا بروید، خطی هایش را در ایستگاه متروی انتهای بلوار وکیل آباد پیدا خواهید کرد.

مکان های تفریحی و تاریخی طرقبه سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان، سنگ نگاره های تاریخی، ییلاقات طرقبه، امام زادگان سید یاسر(ع) و سید ناصر(ع)، پارک ها و بوستان هایش هستند. و البته رودخانه دهبار که قلب این منطقه محسوب می گردد. باغ های میوه هم سهم عظیمی از این آبادی دارند. روزها هوای خنکی دارد و شبها واقعاً سرد می گردد. اگر قصد شب ماندن دارید این نکته را نباید فراموش کنید. پیشنهاد دیگر ما این است که دیزی یا شیشلیک طرقبه را حتما امتحان کنید که شامل بره بریانی و گوشت و استخوان گاو بشکل حرف T همراه با برنج است. به دلیل وجود درخت های فراوان گردو اهالی طرقبه در پخت فسنجان هم مهارت زیادی دارند و این خورشت را با طعم فرداعلایش می گردد در این ییلاق امتحان کرد.

فهرست هتل های مشهد در خبرنگاران تریپ

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8630

به "خنک همچون طرقبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنک همچون طرقبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید