خبر خوب برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش طفره، مصوبه هیات وزیران برای افزایش 27 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت خاتمه اسفند ماه 1401 از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

خبر خوب برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش ایسنا، افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران برای سال 1402 تصویب شد. در همین زمینه در میانه ماه اردیبهشت میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار نموده بود که مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز پرداخت می گردد

آنطور که موسوی خبر داده بود، برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، مقدار افزایش سال 1402 به مقدار 21 درصد مستمری آنان در خاتمه اسفند 1401 به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفته بود که برای یاری به معیشت بازنشستگان، در امسال یاری های جنبی مستمری بگیران افزایش بسیار خوبی دارد و مبلغ بن مستمری بگیران و یاری هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران به مقدار 21 درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که حقوق پایه کارگران برای سال 1402 در آخرین نشست شورای عالی کار در سال 1401 بدون در نظر گرفتن مزایا و بدون سابقه کار حداقل پنج میلیون و 308 تومان معین شد.

در حالی که در روز های گذشته سازمان تامین اجتماعی اعلام نموده بود که فرایند پرداخت حقوق ماه اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان مطابق روال معمول و اعلام قبلی، از بیستم اردیبهشت با اعمال افزایش حقوق شروع شده امروز در خبری پایگاه اطلاع رسانی دولت از ابلاغ افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به وسیله معاون اول خبر داده است.

آنطور که اعلام شده، از تاریخ 1402/1/1 کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا خاتمه سال 1401 برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به مقدار چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (41.797.500) ریال و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به مقدار 27 درصد مستمری آنان در خاتمه اسفند ماه 1401 افزایش پیدا می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 25477

به "خبر خوب برای مستمری بگیران تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای مستمری بگیران تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید