خبرنگاران فریبا: فکری آبرویش را بیش از هر چیزی دوست دارد

به گزارش طفره، تهران- خبرنگاران- پیشکسوت فوتبال گفت: محمود فکری بیشتر از همه نگران آبروی خود است و می خواهد با استقلال به مقامی شایسته برسد که برای همواره در کارنامه مربیگری اش باقی بماند.

خبرنگاران فریبا: فکری آبرویش را بیش از هر چیزی دوست دارد

به گزارش خبرنگاران، بهتاش فریبا بازیکن سال های دور استقلال بر این باور است به جای انتقاد از محمود فکری و اعضای کادر فنی استقلال باید به آنها فرصت داد تا بتوانند با آرامش برنامه های تاکتیکی خود را در این تیم پیاده نمایند.

او که چند سالی به عنوان سرپرست و مربی در استقلال نیز سابقه فعالیت دارد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره استقلال و فکری حرف زد. متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

استقلال در مسجد سلیمان دو امتیاز مهم و حساس را از دست داد.

استقلال در نیمه اول بازی با نفت مسجد سلیمان عملکرد خوبی را به اجرا نگذاشت اما در وقت دوم شرایط این تیم بهتر شد و آبی پوشان با تغییراتی که در ترکیب تیم داشتند، توانستند، جریان مسابقه را به سود خود سرانجام دهند. در وقت دوم آبی پوشان توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چند فرصت خوب گلزنی را به دست آوردند اما به جز یکبار در ادامه راه با بدشانسی روبرو شدند و نتوانستند به گل برسند.

یکی از ایراداتی که در این مسابقه از محمود فکری گرفته می گردد این است که چرا رشید مظاهری را نیمکت نشین کرد.

به هر حال این تصمیمی بود که فکری گرفت و باید دید او بر چه اساسی این تصمیم را گرفت. همیشه سرمربی سعی می نماید بهترین و آماده ترین نفرات را به زمین بفرستد و قطعا سرمربی آبی پوشان شرایطی را در نظر گرفته است که حسینی را به عنوان دروازه بان ثابت به زمین فرستاد.

حسینی در این مسابقه گل بسیار بدی را دریافت کرد؟

برای هر دروازه بانی روز بد وجود دارد و همیشه ثابت شده است که بهترین گلرهای دنیا گل های بدی را دریافت نموده اند. حسینی یکی از گلرهای خوب ایران است که روزهای خاطره انگیزی را برای استقلال رقم زده است، مگر همین چند سال پیش نبود که او رکورد بسته ماندن دروازه استقلال را شکست. او این گل را خورد و باید به وی روحیه داد. استقلال 2 دروزاه بان خوب را در اختیار دارد که هر تیمی آرزو دارد آنها را در اختیار داشته باشد و آنها می توانند با یاری یکدیگر فصل خاطره انگیزی را رقم بزنند.

ترکیب استقلال در این مسابقه چند تغییر داشت؟

فکری باید هر چه سریعتر نفرات خود را شناسایی کند و تغییرات زیادی را در ترکیب استقلال به وجود نیاورد. اینکه در هر مسابقه چند تغییر را در استقلال ببینیم اتفاق چندان خوبی نیست. محمود فکری در این جدال سیستم تیم را نیز تغییر داده بود.

این تغییر سیستم را چگونه دیدید؟

اینکه بخواهیم بیرون بنشینیم و از مربی بابت سبک و روش بازی انتقاد کنیم کار درستی نیست. نه تنها محمود فکری بلکه هر مربی دیگری بر اساس روش بازی رقبا نفراتش را می چیند. بعضی از نقدها از فکری می گردد که درست نیست.

این نقدها زیاد شده است؟

من منکر انتقاد سازنده از استقلال نیستم. اما نقدهای که از فکری می گردد درست نیست، استقلال شاید در بعضی دیدارها نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد اما در نظر داشته باشید آبی پوشان در حال حاضر در صدر جدول قرار دارند و نتایج بدی نگرفته اند. نقدهای که در روزهای اخیر شده است جنبه فوتبالی ندارد. باید از فکری و تمام اعضای کادر فنی اش حمایت کرد تا بتواند استقلال را به روزهای خوب برساند.

استقلال می تواند در انتها فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد؟

سال جاری لیگ فشرده و ویژه ای را خواهیم داشت و تیم ها می خواهند به چند سال قهرمانی پرسپولیس در این رقابت ها انتها دهند و عنوان قهرمانی را به نام خود نمایند. استقلال یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی است و شانس زیادی دارد. استقلال در حال حاضر صدرنشین است و به نظر من تا روز آخر این شانس را خواهد داشت در جمع مدعیان قهرمانی باقی بماند. بازیکنان و مربیان خوبی دارند و می توانند جام را به خانه ببرند. من از طرفداران عزیز استقلال یک درخواست دارم.

چه درخواستی؟

طرفداران استقلال سال هاست طعم قهرمانی را نچشیده اند و دوست دارند تیم محبوبشان قهرمان گردد، آنها سعه صدر داشته باشند و به جای اینکه گاهی اوقات در فضایی که درست نیست انتقاد نمایند حمایت از تیم را سرلوحه کارشان قرار دهند و مطمئن باشند پاداش این صبر خود را خواهند گرفت. این عزیزان توجه داشته باشند همیشه تیم هایی به موفقیت های عظیم می رسند که شرایط روحی و روانی لازم را داشته و با آرامش کارشان را در مستطیل سبز ادامه دهند. اگر بخواهیم از همین هفته دوازدهم لیگ برتر استقلال و مربیانش را مورد هجمه و انتقاد قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟

به محمود فکری اعتقاد دارید؟

محمود فکری از خانواده استقلال است که در مقام بازیکنی و کاپیتانی زحمات زیادی را برای این تیم کشیده است و استقلالی واقعی است. از او باید حمایت کرد و فرصت داد تا به موفقیت برسد. فکری تمام زحمات خود را کشیده و بیشتر از همه نگران آبروی خود است و می خواهد با استقلال به مقامی شایسته برسد که برای همیشه در کارنامه مربیگری اش باقی بماند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 12889

به "خبرنگاران فریبا: فکری آبرویش را بیش از هر چیزی دوست دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فریبا: فکری آبرویش را بیش از هر چیزی دوست دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید