حمله فیل به زوج گردشگر ایرانی در تایلند

به گزارش طفره، حمله فیل به زوج گردشگر ایرانی در تایلند، باعث سرگردانی آنها در پوکت شد و نه تنها عوامل تور و آژانس مسئولیتی در قبالشان نپذیرفتند که سفارت ایران در تایلند نیز جوابگوی آن ها نبود.

حمله فیل به زوج گردشگر ایرانی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

داستان سرگردانی زوج گردشگر ایرانی در تایلند از تهران آغاز شد اما با حمله یک فیل در پوکت به اوج رسید.

هزینه سفری که این زوج ایرانی برای تور پوکت در تایلند پرداختند مجموعا هفت میلیون تومان بود، تور را هم از یک آژانس گردشگری در تهران خریده بودند که در تبلیغاتش به صورت ُبلد شده اعلام نموده که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارد و اتفاقا با مسافر هم قرارداد بسته است، اما از همان ابتدای سفر، بدتعهدی را آغاز می نماید.

بلخاری، گردشگری که در حمله فیل رم نموده، آسیب دیده، گفت:

شب نخست، راهنمای تور که در تایلند مستقر بود پیشنهاد یک گشت اضافه را دارد که هر نفر با پرداخت 50 دلار به شخص راهنما، آن تور را خریدیم و صبح فردای آن روز با هماهنگی راهنما که البته خودش در آن برنامه حضور نداشت، گشت یک روزه را آغاز کردیم. قرار بود در نمایش یک فیل شرکت کنیم، متاسفانه من در نزدیک ترین جایگاه به محل اجرای نمایش نشسته بودم که یکدفعه فیل رَم و حمله کرد. آسیب شدیدی دیدم، حتی تا پای مرگ رفتم، همسرم هم که در نزدیکی ما بود نیز آسیب دید.

وی افزود:

افرادی که در اطراف محل حادثه بودند، ما را با وانت به کلینیک محلی منتقل کردند و درمان اولیه انجام شد و بعد هم با آمبولانس به بیمارستانی در پوکت منتقل کردند.

این گردشگر ادامه داد:

روز دوم که در بیمارستان بستری بودیم راهنمای تور برای ملاقات آمد، چون شنیده بودن ما جان خود را در حمله یک فیل خشمگین از دست داده ایم. وقتی مطمئن شد هنوز زنده ایم، با کلی وعده که مراقب و پیگیر وضعیت مان است، بیمارستان را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ خبری از او نشد. هر بار هم با تلفن اش تماس گرفتیم جواب نداد، فقط یک بار پاسخ داد و گفت که نمی تواند مسؤولیتی قبول کند، چون مسافران دیگری هم در این تور هستند که باید به آن ها رسیدگی کند و بعد هم گفت دیگر به او زنگ نزنیم.

وی افزود که با پیگیری زیاد پیروز شدیم مجری اصلی این تور را که شرکتی ایرانی و مستقر در بانکوک بود، پیدا کنیم. آن ها هم در قبال این حادثه هیچ مسؤولیتی قبول نکردند و گفتند به سفارت ایران اطلاع دهیم. آن جا هم تماس گرفتیم، ولی کسی جوابگو نبود. با تماس های زیاد بالخره شخصی را در سفارتخانه پیدا کردیم و جریان حمله فیل و جراحت مان را اطلاع دادیم . درخواست کردیم شخصی را به عنوان راهنما معرفی کند، چون ما هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم، من و همسرم هر دو بستری بودیم و اصلا توان حرکت کردن نداشتیم. آن شخص جواب ناامیدنماینده ای داد و گفت نمی تواند هیچ کاری برای ما انجام دهد و بعد هم گفت دیگر به سفارتخانه و او زنگ نزنیم. تلفنش را هم دیگر جواب نداد!

وی گفت که ما از 10 روز سفرمان به تایلند که دو روزش را هم در راه سپری کردیم، هفت روز باقی مانده را در بیمارستان بستری بودیم و هیچ کسی هم سراغ مان را نگرفت، نه تورلیدر، نه آژانس فروشنده تور در بانکوک و نه سفارت ایران.

بلخاری سپس چالش هایی که برای برگشت به ایران داشتند را تعریف کرد و گفت:

سه شنبه 14 شهریورماه سفر ما در تایلند تمام می شد و باید به کشور برمی گشتیم، درحالی که پزشک معالج اجازه پرواز نمی داد و تازه روز چهارشنبه را برای چکاپ معین نموده بود. با آژانس تهران و همچنین بانکوک تماس گرفتم تا زمان پرواز را جابه جا کنم، ولی آن ها نپذیرفتند و تاکید کردند اگر با پرواز سه شنبه برنگردیم هیچ مسئولیتی در قبال مان قبول نمی نمایند، حتی حاضر نشدند جایگاه های ما را عوض کردند و جای راحت تری را بگیرند.

او افزود که این بدتعهدی ها از همان ابتدای سفر وجود داشت، ما وقتی این تور را خریدیم همراه با بیمه و ترانسفر بود در قرارداد هم نوشته شده، اما هیچ یک شامل حال ما نشد. از فرودگاه که خودمان ماشین گرفتیم، در بیمارستان هم که اصلا نماینده شرکت بیمه حاضر نشد. هزینه درمان و بیمارستان را هم بعد از کلی پیگیری، برگزارنماینده تایلندی آن نمایش، پرداخت کرد. سفارت ایران هم هیچ مسئولیتی در قبال ما نپذیرفت.

این گردشگر افزود که این اذیت ها از فرودگاه امام آغاز شد، با این که 25 مرداد برای این تور ثبت نام نموده بودیم، اما نماینده آژانس گذرنامه ها را سه و نیم ساعت قبل پرواز و بلیت ها را هم دو ساعت قبل پرواز بدست ما رساندند. بلیت پرواز برگشت را هم ندادند. ما باید هوایی از بانوک به شهر پوکت می رفتیم که این بلیت را هم ندادند. وقتی به فرودگاه بانکوک رسیدیم بعد از کلی جست وجو شخصی را پیدا کردیم که بلیت های پرواز دوم ما دست او بود. آژانس حتی مشخصات آن فرد را به ما نداده بود و آن رابط آژانس در بانکوک هم هیچ تابلویی نداشت.

وی گفت:

تاخیر در رساندن بلیت ها و گذرنامه ها ضرر زیادی را وارد کرد، نه تنها فرصت خرید ارز مسافرتی را از دست دادیم و از نظر اقتصادی متضرر شدیم، که جایگاه های مان در هواپیما به خاطر تاخیر در دریافت کارت پرواز، بدترین جای ممکن بود.

بلخاری افزود که چون این دردسرها را در رفت کشیدیم برای دریافت بلیت برگشت از دو روز قبلِ موعد پرواز، مدام با آژانس تهران تماس می گرفتیم تا انتها پیروز شدیم زودتر بلیت مان را بگیریم.

این گردشگر ادامه داد:

علاوه بر ما چهار مسافر دیگر نیز به وسیله همین آژانس به پوکت سفر نموده بودند که دچار دردسرهای مشابهی شده بودند. آژانس برای تامین هتل آن ها نیز بدتعهدی کرد و به وعده هایش عمل ننموده بود. این مسافران هم مثل ما با آن که هزینه بیمه و ترانسفر را داده بودند، اما مشمول هیچکدام نشده بودند. از این دست اتفاق ها برای سایر مسافران این آژانس در سطوح مختلف رخ داد و هیچ کسی هم جوابگو نبود. وقتی در کشور دیگری هستید برخی از این آژانس ها با آن که پول گرفته اند تا خدمات بدهند، اما حاضر نیستند کوچک ترین کمکی نمایند.

وی گفت که وقتی به ایران برگشتم، یک روز کامل در بیمارستان بودم. برای شکایت از این آژانس و تورلیدر بی مسئولیت به اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خیابان ویلا رفتم که گفتند کاری نمی توانیم انجام دهیم فقط یک امتیاز منفی در پرونده شان ثبت می کنیم!

این گردشگر آسیب دیده در حمله فیل، در خاتمه گفت:

به آژانسی فروشنده این تور در تهران مراجعه و اعتراض کردم که رفتارشان با ما در یک کشور غریب، انسانی و اخلاقی نبوده، اما اهمیتی ندادند. ما برای استراحت و تفریح به این سفر رفته بودیم، ولی خیلی اذیت شدیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3053

به "حمله فیل به زوج گردشگر ایرانی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله فیل به زوج گردشگر ایرانی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید