حفظ فاصله 2متری نمی تواند مانع انتقال کرونا شود

به گزارش طفره، محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند حفظ فاصله 2متری در فضاهای داخلی مانع از انتقال ویروس کرونا نمی شود.

حفظ فاصله 2متری نمی تواند مانع انتقال کرونا شود

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از سی ان ان، مسئولان بهداشت عمومی دولت ها از مردم خواسته اند برای جلوگیری انتقال کرونا از یکدیگر 2متر فاصله بگیرند. اما متخصصان دانشگاه کالیفرنیا هشدار دادند که این مقدار فاصله ممکن است کافی نباشد و جهان باید انتقال ویروس از طریق هوا را جدی بگیرد.

کارشناسان در کشورهایی مانند تایوان و هنگ کنگ که پوشیدن ماسک در عموم رعایت می شود و همچنین ویروس در آن ها کنترل شده است، آزمایشی منظم و گسترده انجام دادند. این مطالعه در ژورنال Science منتشر شده است.

چیا وانگ از دانشگاه ملی تایوان و کیمبرلی پراتر و دکتر رابرت از دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند: شواهد نشان می دهد که ویروس کرونا به طور خاموش از طریق آئروسل (هواپخش) منتشر می شود، آن هم توسط افراد آلوده ای که هیچ علائمی ندارند.

شواهد بیشتری برای این ویروس نشان می دهد که توصیه سازمان بهداشت جهانی برای رعایت فاصله 2متری در محیط های داخلی کافی نیست؛ چراکه آئروسل ها می توانند برای ساعت ها در هوای آنجا مانده، متراکم شده و با جریان هوا به فاصله های دورتر جابجا شوند.

این سه محقق که متخصص شیمی و بیماری های عفونی هستند، گفتند: ذرات معلق در هوا ناشی از تنفس و صحبت کردن، می توانند متراکم شوند، ساعت ها در هوای داخلی بمانند و به راحتی در اعماق ریه ها وارد شوند. این باعث می شود پوشیدن ماسک از همه چیز مهم تر شود، حتی زمانی که مردم فاصله خود را حفظ می کنند.

به گفته کارشناسان، به نظر می رسد که بخش اعظمی از شیوع بیماری ویروس کرونا از جابجایی ذرات معلق در هوا رخ می دهد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9343

به "حفظ فاصله 2متری نمی تواند مانع انتقال کرونا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ فاصله 2متری نمی تواند مانع انتقال کرونا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید