حضور مسلمانان در اروپا و امریکا فرصتی برای هم افزایی و تعامل

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، خطیب نماز آدینه هامبورگ، به عنوان رئیس اتحادیه اروپایی علمای شیعه، حضور مسلمانان در اروپا و آمریکا را به عنوان فرصتی ارزشمند برای هم افزایی و تعامل مسالمت آمیز پیروان ادیان دانسته و با بیان اینکه تعامل صحیح جوامع غربی با مسلمانان برای افزایش امنیت، معنویت و عقلانیت جامعه بشری از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است افزودند:

حضور مسلمانان در اروپا و امریکا فرصتی برای هم افزایی و تعامل

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در بعضی از کشورهای اروپایی زمینه های مناسبی برای تعاملات سازنده با مسلمانان فراهم شده است چه اینکه چندی پیش وزارت کشور ایتالیا تفاهم نامه مشترکی را با 9 جمعیت بزرگ اسلامی ایتالیا برای ساماندهی فعالیت های اسلامی امضا کردند. در این تفاهم­نامه قید شده است که مسلمانان و وزارت کشور با تمام ظواهر افراطی­گری و تندروی که سلامت جامعه را تهدید می­کند، باید مبارزه کرده و در برابر آن بایستند و از طرفی مسلمانان متعهد می­شوند که ساختار قانون جمعیت­های اسلامی را رعایت کرده، تا جمعیت­های اسلامی و قوانین مربوط به آزادی دین با قوانین داخلی کشور هماهنگ باشد. همچنین طرفین متعهد می­شوند، اماکن ویژه نماز و عبادت اسلامی را به صورت شایسته و بر اساس ملاک­های رایج در کشور ایتالیا نگهداری نمایند و ضمن رعایت قوانین احداث بنا، از ایمنی اماکن اسلامی اطمینان حاصل کرده و به غیر مسلمانان­ اجازه دهند از این مراکز بازدید به عمل آورند.

از سوی دیگر شهردار محترم هامبورگ جناب آقای اولاف شولز نیز در بیانات اخیر خود بر لزوم تداوم تفاهم­نامه و قرارد دولت با مسلمانان تاکید داشته است که جا دارد ما به عنوان رئیس شورای مسلمانان هامبورگ از ایشان تشکر کنیم. البته بدیهی است در مساجد نباید حقد و کینه و دشمنی یک دین و یا فرهنگ ریشه دوانده و تزاحم و تهاجم بین ادیان را به وجود آورد و در مقابل نیز جاسوسی در مساجد هم عملی ناپسند به شمار می­رود. طبیعی است اگر کسی مرتکب جرم جاسوسی شد بر اساس قوانین این کشور باید با وی برخورد گردد؛ امّا این نکته مهم است که نباید کار اندک افرادی را به سازمان و یا تشکلّی نسبت داد و باید سعی نمود به تعهدات در قرارداد حکومتی پایبند بود که بهترین زمینه را جهت هم افزایی فراهم کرده است.

و در سرانجام تصمیم دولت ایالات متحده آمریکا بر منع ورود اتباع 7 کشور اسلامی - که تقریبا همگی قربانی تروریسم هستند- به آن کشور را محکوم می ­نماییم؛ آن­چنان تصمیمی که با اعتراضات گسترده­ای از درون آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو شد، به طوری که 800 نفر از رهبران مسیحی دنیا این سیاست­های ریاکارانه و تصمیم ­های عجولانه­ آمریکا را محکوم نمودند، تصمیماتی که موجب تیرگی روابط میان کشورها می ­گردد و از طرفی با فاصله اندک زمانی شاهد حمله به مسجد کانادا هستیم که بدنبال این حمله 6 نفر از نمازگزاران کشته و 8 نفر مجروح شدند. و مع الاسف با این تصمیم دولت ایالات متحده آمریکا به راحتی بسیاری از قوانین حقوق بشر از جمله پناهندگی، حق عدم تفاوت و تمییز بین انسان­ها به خاطر رنگ، دین، فرهنگ و ... زیر پا گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4676

به "حضور مسلمانان در اروپا و امریکا فرصتی برای هم افزایی و تعامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مسلمانان در اروپا و امریکا فرصتی برای هم افزایی و تعامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید