جشنواره ونیز از امیر نادری تقدیر می نماید

به گزارش طفره، مسئولان برگزاری هفتادوسومین جشنواره بین المللی فیلم ونیز از اعطای جایزه دستاورد این رویداد سینمایی به امیر نادری سینماگر ایرانی خبر دادند.

جشنواره ونیز از امیر نادری تقدیر می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، امیر نادری جایزه دستاورد سینمایی Jaeger-LeCoultre را روز پنجم دسامبر و پیش از نمایش فیلم کوه جدیدترین ساخته اش در بخش غیررقابتی جشنواره ونیز دریافت خواهد نمود.

جایزه دستاورد Jaeger-LeCoultre از سال 2006 میلادی به چهره هایی اعطا می گردد که نقش مهم و قابل ملاحظه ای در اعتلای سینمای معاصر دنیا داشته اند و عباس کیارستمی، کیتانو تاکاشی، آنیس واردا، سیلوستر استالونه، مانی راتنام، آل پاجینو، اسپایک لی، اتوره اسکولا، جیمز فرانکو و برایان دی پالما دریافت نمایندگان پیشین و صاحب نام این جایزه سینمایی هستند.

اسکرین در ادامه این مطلب نوشته است: امیر نادری یکی از تاثیرگذاترین چهره های سینمای نوی ایران از سال 1970 است که با دو فیلم تنگسیر (1974) و انتظار (1974) توجه دنیای را به خود جلب کرد و جایزه جشنواره هیئت داوران جشنواره فیلم بچه ها کن را از آن خود کرد. فیلم دونده (1985) و آب، باد، خاک (1989) نیز هر دو پیروز به کسب جایزه بالن طلایی از جشنواره فیلم سه قاره شد.

نادری در اواسط 1980 میلادی به خارج از ایران رفت و از مهمترین فیلم هایی که در آمریکا ساخت می توان به دیوار صوتی (2005) برنده جایزه روبرتو روسلینی منتقدین جشنواره فیلم رم و همچنین فیلم وگاس: بر اساس یک داستان واقعی نامزد شیر طلای ونیز در سال 2008 اشاره نمود.

همچنین فیلم کات از امیر نادری که در ژاپن ساخته شد در سال 2001 میلادی به عنوان فیلم افتتاحیه بخش افق های جشنواره ونیز به روی پرده رفت.

کوه جدیدترین ساخته امیر نادری است که در ایتالیا مقابل دوربین رفته و سال جاری در بخش غیررقابتی ونیز نمایش خواهد داشت.

این فیلم با بازی آندرا سارتورتی و کلودیا پوتنزا در حال و هوای دهه 1350 میلادی روایتگر داستان مردی است که تمام کوشش خود را برای آوردن نور خورشید به روستایش می نماید؛ جایی که خانواده اش به سبب تاریکی موجود در شرایط بسیار سختی زندگی می نمایند.

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی ترین رویداد سینمایی دنیا از 31 اوت (10 شهریورماه) با نمایش فیلم لالا لند ساخته دامین شزل شروع می گردد و در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریورماه) با نمایش فیلم هفت دلاور به کارگردانی آنتونی فوکوآ به کار خود خاتمه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4504

به "جشنواره ونیز از امیر نادری تقدیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ونیز از امیر نادری تقدیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید