تولد شصت سر بچه کروکودیل در قشم

به گزارش طفره، مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم از تولد شصت سر بچه کروکودیل در مزرعه پرورش این شهرستان اطلاع داد.

تولد شصت سر بچه کروکودیل در قشم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سازمان منطقه آزاد قشم، مژگان روستا با بیان اینکه وزن هر بچه کروکودیل در هنگام تولد بین 100 تا 120 گرم و طول بدنش بین 15 تا 20 سانتی متر است، توضیح داد: کروکودیل ها ممکن است بعد از یک عمرکامل، طول بدنش تا شش متر و وزنش به یک تن برسد.

وی با اشاره به اینکه آنها به طور تقریبی 80 سال عمر می نمایند، اظهار کرد: کروکودیل ها در 15 سالگی شروع به تخم گذاری می نمایند و تا 60 سالگی، سالی یک بار، و هر بار ، حدود سی تخم می گذارند.

روستا با بیان اینکه هم اکنون شمار کروکودیل های مزرعه پرورش قشم 200 سر است، افزود: بزرگترین کروکودیل این مزرعه 27 ساله با نام خان بابا، چهارمترطول دارد و کوچکترین آن یک نوزاد 40 سانتی متری است.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم با اشاره به اینکه کروکودیل های مزارع پرورش شهرستان های قم، بندرانزلی وکیش هم از مزرعه پرورش قشم تامین شده است، بیان نمود: تامین کروکودیل ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارمنستان را نیز در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: مزرعه پرورش کروکودیل هشت سال پیش با سرمایه گذاری اولیه 500 میلیون تومان و با هدف صادرات گوشت و پوست در جزیره هنگام شهرستان قشم شروع بکار کرد.

روستا در خاتمه گفت: اکنون با توسعه مزرعه کروکودیل ها درقشم سرمایه آن به پنج میلیارد تومان رسیده و برای 20 نفر شغل ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1120

به "تولد شصت سر بچه کروکودیل در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد شصت سر بچه کروکودیل در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید