تشکیل جلسه مشترک ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752

به گزارش طفره، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752 اطلاع داد و گفت: کارشناسان کانادایی پس از این جلسه بازدید تخصصی ای از محل سقوط هواپیمای اوکراینی داشتند.

تشکیل جلسه مشترک ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

6:18 صبح چهارشنبه هفته گذشته هواپیمای بوئینگ 737-800 خطوط هوایی اوکراین که فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد کی یف ترک می کرد، حوالی این فرودگاه سقوط نموده و پس از سه روز بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح معین شد که اشتباه سهوی پدافند ایران عامل آن بوده است.

در پی بروز این سانحه ناگوار نمایندگان اوکراینی به ایران آمدند و به گفته حسن رضایی فر رئیس کمیسیون آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد تا جعبه سیاه این هواپیما برای بازسازی و خواندن به اوکراین برود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752 اطلاع داد و گفت: با ورود کارشناسان آنالیز سانحه کانادایی اولین جلسه سه جانبه با حضور کارشناسان سه کشور امروز در سازمان هواپیمای کشوری تشکیل شد و در این جلسه فرایند آنالیز سانحه در روزهای گذشته مرور و مورد آنالیز مجدد نهاده شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای استمرار فرایند آنالیز سانحه صورت گرفته است، اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ایران از همان دقایق اولیه بعد از بروز سانحه پرواز 752 شرکت هواپیمایی اوکراینی برای حضور نماینده کشورهای طراح، سازنده، بهره بردار و کشورهایی که شهفرایندان آنان در این پرواز حضور داشتند، اعلام آمادگی نموده بود که هم اکنون نمایندگان کشورهای کانادا و اوکراین در ایران حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کارشناسان آنالیز سانحه کانادایی عصر امروز پس از جلسات تخصصی سه جانبه بین کارشناسان ایران - کانادا و اوکراین به جمع آوری مستندات پرداختند و از محل سقوط هواپیمای اوکراینی بازدید تخصصی داشتند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه شفافیت و رعایت قوانین بین المللی در آنالیز سانحه، محور اساسی آنالیز های سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار کرد: این سازمان از حضور هیات های نمایندگی از دیگر کشورهای ذی نفع در فرایند آنالیز سانحه استقبال می نماید.

منبع: خبر فوری
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8280

به "تشکیل جلسه مشترک ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه مشترک ایران - اوکراین - کانادا برای آنالیز سانحه پرواز 752"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید