ترامپ: در حال پایان دادن به عصر جنگ های بی پایان هستیم

به گزارش طفره، رئیس جمهور آمریکا با اشاره تلویحی به کوشش این کشور برای خروج از باتلاق جنگ در عراق و افغانستان، بار دیگر مدعی شد که دولتش به دنبال انتها دادن به عصر جنگ های بی انتها است.

ترامپ: در حال پایان دادن به عصر جنگ های بی پایان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه طی سخنانی در افتتاحیه مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان آموزشگاه نظامی آمریکا در وست پوینت مدعی شد که دولتش در حال انتها دادن به حضور نظامی خود در کشورهایی است که به گفته او بسیاری از شهروندان آمریکایی حتی نامشان را هم نشنیده اند.

ترامپ با اشاره تلویحی به دخالت های منجر به شکست آمریکا در کشورهای عراق و افغانستان و کوشش این کشور برای خروج از باتلاق جنگ های بی انتها پس از حدود دو دهه، گفت: این وظیفه نیروهای آمریکایی نیست که مناقشات باستانی را در سرزمین های دوردستی که بسیاری از مردم حتی نامشان را هم نشنیده اند، حل وفصل نمایند.

وی اضافه نمود: ما پلیس دنیا نیستیم، اما به دشمنانمان هشدار می دهیم که اگر مردم ما تهدید شوند، هرگز و به هیچ وجه برای اقدام درنگ نخواهیم کرد و از این پس فقط برای پیروز شدن می جنگیم، به همین منظور دولت من یک برنامه عظیم را برای بازسازی ارتش شروع نموده است.

خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از عراق و افغانستان و انتها بخشیدن به جنگ های بی انتها یکی از مهم ترین وعده های ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی وی در سال 2016 بوده است.

آمریکا در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) طی توافقی با طالبان پذیرفت که نیروهای خود را به تدریج از افغانستان خارج کند. کاخ سفید اخیراً با مقامات عراقی نیز برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق به توافقات اولیه دست یافته است، اما هنوز مشخص نیست که آمریکا تا چه حد به تعهدات خود در این زمینه پایبند خواهد بود.

با وجود توافقات صورت گرفته برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان، آمارهای رسمی پنتاگون نشان می دهد که طی یک سال اخیر تعداد نیروهای آمریکایی در بعضی کشورهای منطقه از جمله عربستان و اردن افزایش محسوسی داشته است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9636

به "ترامپ: در حال پایان دادن به عصر جنگ های بی پایان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: در حال پایان دادن به عصر جنگ های بی پایان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید