این سینما در پوکت شناور است!

به گزارش طفره، سینمای شناور پوکت

وقتی به تایلند به چشم مقصد سفر خود نگاه می کنیم اولین تصوراتی که به ذهن می آید سواحل شنی سفید زیبا و آب های زلال اطراف آن است. معمار آلمانی به نام اول اسچرن باعث شده که تصور ما از تایلند فقط زیبایی های طبیعی آن نباشد، او برای فستیوال یائو نوی که در جنوب تایلند در شهر پوکت برگزار گردید سینمای شناور جالبی را به وجود آورده است. تماشای فیلم بر روی پرده های بزرگ سالن های معمولی سینما را فراموش کنید و به سینمایی در وسط اقیانوس فکر کنید، اگر می خواهید از این سینما منحصر بفرد بیشتر بدانید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این سینما در پوکت شناور است!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

سینمای شناور بین دو صخره قرار گرفته است و بسیاری از علاقمندان فیلم را به خود جذب می نماید. پرده نمایش در روبروی تخته شناوری قرار گرفته است که در آن تماشاگران بر روی قایق های خاص می نشینند، سالن آن را به صورت قایق درست نموده اند تا بتواند بر روی آب شناور بماند. این سینما بر روی تالاب نای پی در جزیره کودو قرار گرفته است که آب های بسیار آرامی دارد. تماشاچیان را با قایق های پر سرعت به این محل می آورند تا تجربه ناب تماشای فیلم بر روی آب ها را داشته باشند. برای طراحی این سینما از رسم و رسومات مردم محلی این ناحیه الهام گرفته شده چون ماهی گیران تایلندی معمولا برای شکار خرچنگ دریایی از قایق های شناور استفاده می نمایند. از آنجائیکه این سینما روی آب قرار گرفته است می توان با توجه به شرایط جزر و مد آن را تکان داد و به جاهای دیگری برد.

این سینما در جایی نزدیک اقامتگاه های معروف پوکت قرار گرفته است. اگر به این سینما بروید تنها مسئله ای که وجود دارد این است که ممکن است آنقدر محو تماشای زیبایی محیط اطراف خود بشوید که صحنه های فیلم را از دست بدهید. این سینما به سینمای مجمع الجزایر معروف است و در سال 2012 افتتاح شده، در این محل هر سال جشنواره فیلم و هنر برگزار می گردد. مواد سازنده آن از مواد بازیافتی هستند که این باعث می گردد محیط زیست اطراف آلوده نگردد و هواداران محیط زیست هم از بابت آن هیچ نگرانی ای نداشته باشند. وقتی بر روی این سینمای شناور در حال تماشای فیلم هستید انگار بر روی تخته ای سوار شده و در وسط اقیانوسی سرگردان هستید و به تصاویر متحرک روبروی خود خیره شده اید، در اطراف خود آسمان پر ستاره، صخره های با عظمت و آب های بی کران را می بینید که چشم انداز زیبایی به فضای اطراف سینما داده اند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد این سینما باعث شده که افراد زیادی در سراسر دنیا آن را تحسین نمایند. جیسون سلومونز، منتقد فیلم بعد از تجربه حضور در این سینما درباره آن می گوید: من آمادگی لازم برای حضور در یک همچین سینمای عجیبی را نداشتم بدون شک آن شب یکی از بهترین شب های سینمایی زندگی من بود. گفته می گردد که بعد از تمام شدن هر فستیوال این سینما از هم باز می گردد و مواد سازنده آن توسط افراد محلی استفاده می گردد و دوباره برای فستیوال سال بعد ساخته می گردد.

منبع: jebiga.com و digitaltrends.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3152

به "این سینما در پوکت شناور است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سینما در پوکت شناور است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید