ایران هنوز پیروز نشده سهم خود را از بازار گردشگری حلال به دست آورد

به گزارش طفره، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گردشگری حلال را صنعتی رو به رشد در دنیا دانست و عنوان نمود: ایران هنوز پیروز نشده سهم خود را از این بازار به دست آورد.

ایران هنوز پیروز نشده سهم خود را از بازار گردشگری حلال به دست آورد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمدامین جعفری حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی و پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و همسایگان آن نیز عمدتا مسلمان هستند فرصت خوبی برای رشد گردشگری حلال در اختیار دارد.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز زیرساخت های صنعت گردشگری در کشور ما فراهم نشده و نام ایران در بین کشورهایی که بیشترین توریست را به خود جذب می نمایند، قرار ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان نمود: بسیاری از کشورهای دنیا همچون فرانسه و اسپانیا، سنگاپور، مالزی، اردن، عمان، مراکش، ترکیه، اندونزی و قطر به اهمیت چرخش اقتصادی گردشگری حلال در صنعت گردشگری دنیای پی برده اند و با فراهم ساختن زیرساخت ها درآمد بالایی از این صنعت دارند.

به گفته جعفری حسینی هم اکنون 10 درصد کل بازار گردشگری دنیای در اختیار گردشگری اسلامی است اما این رقم با سرعت زیادی در حال رشد است و ما باید خود را برای پذیرایی از گردشگران مسلمان آماده کنیم تا سهم خود از این بازار پررونق را به دست بیاوریم.

وی با بیان چشم اندازهای پیش بینی شده گردشگری در منطقه آزاد قشم، اضافه نمود: جزیره قشم با توجه به جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی ظرفیت بالایی برای جذب انواع گردشگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهارکرد: ما در کنار توسعه زیرساخت های گردشگری تفریحی، تجاری، ورزشی و طبیعت گردی به دنبال فراهم ساختن شرایط گردشگری حلال و جذب گردشگران داخلی و مسلمانان سایر کشورها هستیم.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری تنها به جزیره قشم محدود نشده و برنامه های مهمی برای ارتقای این صنعت در جزایر هرمز و هنگام هم آغاز شده تا توسعه متوازن و همزمان در این جزایر انجام گردد.

جعفری حسینی با بیان رشد آمار بازدید گردشگران از جزایر هنگام و هرمز، اضافه نمود: خوشبختانه مردم خونگرم جزایر خلیج فارس از اهمیت صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت بدون آلایندگی و دود مطلع هستند و در طرح های توسعه گردشگری مشارکت بالایی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مشارکت فعال خلیج نشینان در برپایی خانه های بوم گردی، فراوری صنایع دستی اصیل جزیره، طبخ غذاهای سنتی، راه اندازی نمایشگاه برای نمایش آداب و رسوم غنی جزیره و شرکت در دوره های آموزشی راهنمایان تورهای گردشگری نشان از عزم جدی آنان برای توسعه گردشگری در قلب خلیج فارس دارد.

وی آداب و رسوم کهن ایرانی و اسلامی جزیره قشم که پس از گذشت قرون اعصار بسیار هنوز پررنگ و پابرجا هستند را از مهمترین بسترهای رشد گردشگری حلال دانست.

به گزارش خبرنگاران، مطابق تعریف سازمان دنیای دنیاگردی، گردشگری حلال نوع خاصی از گردشگری مذهبی است که تمام فعالیت های آن با توجه به قوانین اسلامی انجام می گردد همانند ذبح شرعی، ارائه غذاهای حلال در رستوران ها، سرو نکردن نوشیدنی های الکلی در هواپیماها و اماکن تفریحی و جدایی قسمت های ورزشی و رفاهی مخصوص بانوان و آقایان. توریسم حلال یک محصول جدید از صنعت گردشگری است که برنامه های ویژه ای را برای مسلمانان تدارک می بیند چراکه آنها دوست دارند در طول سفر به آداب مذهبی خود نیز عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6769

به "ایران هنوز پیروز نشده سهم خود را از بازار گردشگری حلال به دست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هنوز پیروز نشده سهم خود را از بازار گردشگری حلال به دست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید