استان خوزستان ظرفیت صادر کردن 300 هزار تن خرما به عمان را دارد

به گزارش طفره، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: در امضای تفاهم نامه ای با عمان برای صادر کردن خرما امکان صادر کردن 300 هزار تن از خرمای استان به عمان به وجود می آید.

استان خوزستان ظرفیت صادر کردن 300 هزار تن خرما به عمان را دارد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارشخبرنگاراندر اهواز، محسن ضرابی امروز در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در عمان گفت: کشور عمان با دولتمردانی دانا و مردمی با هوش از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاکنون در کنار ایران بوده است همچنین بنادر عمان با موقعیت جغرافیایی بسیار خوب فرصت مناسبی را برای برقراری روابط تجاری میان این دو کشور به میان می آورد.

وی اضافه نمود: تا سال 89 به علت وجود موانع مالی هیچ رابطه تجاری میان ایران و عمان نبود اما از سال 93 این موانع شناخته و بهبود شد تا جایی که امروز شاهد روابط تجاری بسیار خوبی در اتاق بازرگانی ایران و عمان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه نخستین خط کشتی رانی ایران به عمان در سال 94 افتتاح شد و به زودی نیز خط کشتی رانی خرمشهر به صحار نیز راه اندازی می گردد، بیان نمود: این خط کشتی رانی می تواند یکی از عوامل بسیار مهم در برداشته شدن موانع تجاری میان ایران و عمان باشد.

وی مطرح کرد: دو اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و همچنین اتاق بازرگانی استان خوزستان در ترویج روابط تجاری میان عمان و ایران بسیار کوشش می نمایند همچنین با رایزنی های که با سازمان بنادر کل کشور صورت گرفته قرار بر این است که تسهیلاتی را برای خط کشتی رانی خرمشهر به صحار لحاظ نمایند.

ضرابی گفت: در آینده نیزدیک نیز خط کشتی رانی چابهار به بندر صحار نیز راه اندازی می گردد همچنین در ماه های گذشته توافقات خوبی را با بندر صحار در عمان داشتیم و زیرساخت های برای انجام تجارت در این بندر فراهم شد.

وی توضیح داد: متاسفانه این مشکل وجود داشت که صادرنمایندگان ما نمی توانستند با کشورهای دیگر رقابت نمایند اما این امکان که می توان کالاهای ایرانی را به صورت مدت دار به فروش رساند به وجود آمد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان تاکید نمود: با توجه به برقراری روابط بانکی نیز صادر نمایندگان فنی مهندسی نیز امکان شرکت در مناقصه ها به وجود آمده است همچنین در امضای تفاهم نامه ای با عمان برای صادر کردن خرما از استان خوزستان به این کشور اگر این تفاهم نامه تا 3 سال آینده اجرای گردد امکان صادر کردن 300 هزار تن از خرمای استان به عمان به وجود می آید.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5037

به "استان خوزستان ظرفیت صادر کردن 300 هزار تن خرما به عمان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان خوزستان ظرفیت صادر کردن 300 هزار تن خرما به عمان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید