ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای آنالیز می گردد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، نشست آنالیز حقوق فضا و همکاری های بین المللی از سلسله نشست های فصلی آنالیز حقوق فضا با موضوع ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای صبح روز دوشنبه 25 آذرماه 98 توسط سازمان فضایی ایران در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.

ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای آنالیز می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در اینستاگرام خود دراین باره نوشت: فناوری فضایی با سرعت در حال پیشرفت است و در کنار فرصت های بی نظیری که از این راه ایجاد شده، چالش هایی نیز به وجود آمده که تنها منحصر به حوزه فنی نیست و به حوزه حقوق و سیاست گذاری فضایی نیز مربوط می گردد.

وی نظام حقوقی بهره برداری از منابع طبیعی فضایی، قواعد حوزه گردشگری فضایی، مسائل حقوقی مرتبط با حوزه پسماندهای فضایی، اقدامات اخیر شرکت ها برای پرتاب و ایجاد منظومه های بسیار بزرگ ماهواره ای در اطراف زمین و بهره برداری از نقاط مداری زمین آهنگ برای کاربردهای مخابراتی و توریست فضایی را بخشی از موضوعات چالشی پیش روی جامعه جهانی مطرح کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: این سازمان علاوه بر کنشگری فعال و موثر در نشست های سال های اخیر کوپوس (کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح آمیز از فضا)، با هدف تقویت این فرایند، به دنبال افزایش هم افزایی بیش از پیش صاحبنظران و متخصصان حوزه حقوق فضای کشور در این عرصه است.

براری افزود: از این رو با برگزاری نشست های کارگروه حقوق و دیپلماسی شورای عالی فضایی، نشست های فصلی حقوق فضا و دعوت از نخبگان و اساتید حوزه حقوق فضا کوشش براین است تا ضمن طرح مسائل چالشی این حوزه، از نظرات و رهنمودهای صاحبنظران و متخصصان حوزه حقوق فضای کشور نیز بهره مند شویم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با همکاری دانشکده حقوق دانشگاه های برتر کشور سلسه نشست های فصلی آنالیز چالش های حقوق فضا را برگزار خواهیم کرد تا از این گذار و در محیطی آکادمیک و تعامل محور، به پاسخی دقیق و کارآمد برای چالش های موجود در حوزه حقوق فضا دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6609

به "ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید