آب و هوای تفلیس

به گزارش طفره، تفلیس شهری است که در گرجستان شرقی در جنوب قفقاز واقع شده است . این شهر که به عنوان پایتخت اداری ، تجاری ، فرهنگی و آموزشی گرجستان فعالیت می نماید در ارتفاع 380 تا 770 متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است . تفلیس که به مانند آمفی تئاتر از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده در دو طرف رودخانه متکواری گسترده شده است . هر ساله گردشگران بسیاری هستند که تور تفلیس را برای سفر انتخاب می نمایند اما تعدادی از این افراد این سفر را به زمانی که آب و هوای تفلیس مساعد باشد موکول می نمایند . با ما همراه باشید تا از شرایط آب و هوایی این شهر اطلاع پیدا کنید .

آب و هوای تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در خصوص آب و هوای تفلیس بیشتر بدانیم

آب و هوای شهر تفلیس تحت تاثیر دو اقلیم متفاوت از شرق و غرب می باشد . به طوری که توده های هوای خشک آسیای مرکزی و سیبری از سمت شرق این منطقه و توده های هوای اقیانوسی دریای آتلانتیک و دریای سیاه از سمت غرب بر آب و هوای این شهر اثر می گذارد . در واقع تفلیس در اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب با تاثیرات قابل توجهی از اقلیم قاره ای واقع شده است . در این شهر تابستان ها بسیار گرم و زمستان ها نسبتا سرد می باشد .

میانگین دمای سالانه در تفلیس 13.3 درجه سانتیگراد است و جولای با میانگین دمای 24.9 درجه گرم ترین ماه سال در این شهر تاریخی می باشد . با اینکه دمای 24.4- درجه در سال 1883 برای تفلیس به ثبت رسیده اما میانگین دمای هوا در سردترین ماه سال (ژانویه) حدود 2.3 درجه می باشد . تفلیس سالانه به طور متوسط حدود 495 میلی متر بارش دارد و ماه می با 77.6 میلی متر مرطوب ترین ماه و ماه ژانویه با 18.2 میلی متر بارش خشک ترین ماه سال می باشد . در سال 15 الی 25 روز در تفلیس برف می بارد .

کوه های اطراف باعث به دام افتادن ابرها در داخل و اطراف شهر می شوند که نتیجه آن در فصول بهار و پاییز باران طولانی و آسمان همواره ابری می باشد . باد شمال غربی در اغلب مناطق تفلیس در طول سال غالب است و باد جنوب شرقی نیز رایج می باشد . با وجود این شرایط آب و هوایی سفر به تفلیس در تمامی فصل ها امکان پذیر است و مشخص زمان مناسب برای سفر به خود توریست بستگی دارد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8056

به "آب و هوای تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید