میرزاجانپور: اگر ایران بود، فحش می خوردیم و بی پولی می کشیدیم

به گزارش طفره، لژیونر ایرانی تیم کاستلانای ایتالیا از حال و روزش در این تیم و لیگ سخت ایتالیا می گوید.

میرزاجانپور: اگر ایران بود، فحش می خوردیم و بی پولی می کشیدیم

لیگ والیبال ایتالیا نیم فصلش را پشت سر گذاشته اما فعلا خبری از تعطیلات نیست. لژیونرهای ایرانی هم همچنان مشغول بازی در تیم هایشان هستند و در لیگ جذاب و فوق العاده نزدیک سال جاری به میدان می روند. مجتبی میرزاجانپور هم یکی از لژیونرهای ایرانی سری A است. قدرتی زن شمالی والیبال ایران که به تیم کاستالانا پیوسته و این روزها هم در اوج آمادگی بسر می برد. با این حال اوضاع و احوال تیمش اصلا خوب نیست و با سیزده باخت پیاپی در قعر جدول جای گرفته اند و تنها تیم بدون برد لیگ ایتالیا هستند. میرزا اما هنوز امیدوار و در انتظار برد اول است. بردی که معتقد است می تواند شرایط تیمش را به کلی تغییر دهد و روزهای سیاه را به سفید تبدیل کند.

در آستانه سال نو میلادی و بازی چهاردهم میرزا در لیگ ایتالیا با او گفت و گو کردیم تا ببینم چه روزهایی را در کاستلانا گروته می گذراند.

  • لیگ ایتالیا به نیم فصل رسیده اما گویا خبری از استراحت نیست؟

    همین طور است. فعلا تعطیلات نیم فصل نداریم و چهارشنبه (امروز) در هفته چهاردهم به میدان می رویم. روز دوشنبه کریسمس بود و چند روز آینده هم سال نو از راه می رسد اما خب فعلا خبری از تعطیلات نیست و باید بازی کنیم.

    • شرایط در کاستلانا چطور است؟ اسم شهری که در آن بازی می کنید هم همین است؟

      شهری که تیم و باشگاه در آن قرار گرفته است کاستلانا گروته است. اسم تیم هم که همان. بازی هایمان اما در شهر باری است. در سریA قانونی وجود دارد که به باشگاه ها اجازه نمی دهد در سالن های زیر 3 هزار نفر میزبان باشند. به همین خاطر چون باشگاه در شهر خودمان سالن بزرگ و استاندارد ندارد، به شهر باری می رویم و آن جا بازی می کنیم.

      • از زندگی در ایتالیا راضی هستی؟

        بله همه چیز خوب است اما متاسفانه نتیجه نمی گیریم و آزار دهنده ترین چیز همین است.

        • باختن همه بازی ها حس بدی است. اینطور نیست؟

          دقیقا. ما همه سیزده مسابقه مان در لیگ را باخته ایم و این موضوع خیلی بازیکنان، مربیان و مسئولان تیم را آزار می دهد. از همه بدتر این است که خوب بازی می کنیم و می بازیم.

          • بازی های زیادی هم پیش آمده که جلو بودید اما بازی را باختید!

            تقریبا در تمام بازی ها شرایط همین بوده. به طور مثال در بازی مقابل تیم امیر غفور، دو بر صفر پیش بودیم اما بازی را سه بر دو باختیم. مقابل دو تیم خوب جدول مودنا و ترنتینو 3 بر 2 بازنده شدیم. ترنتینو همین چند هفته پیش قهرمان باشگاه های جهان شد اما ما شانس پیروزی برابرش را داشتیم اما خب نمی دانم چرا نمی توانیم برنده باشیم. یا مثلا مقابل تیم قدرتمند و پرستاره لوبه در ست اول 18 بر 11 پیش بودیم اما به یکباره همه چیز عوض شد و بازی را باختیم.

            • فکر می کنی در این شرایط تیم بیش از هر چیز به چه چیزی احتیاج دارد؟

              به نظرم اول از همه و مهمتر از آن به یک برد احتیاج داریم. برد اول می تواند همه چیز را عوض کند و به تیم روحیه بدهد.

              • پس معتقدی مشکل اصلی روحی است؟

                دقیقا. البته تیم هنوز آنطور که باید و شاید مچ و هماهنگ نیست. با این حال انگار طوری شده که بازیکنان به باخت عادت نموده اند و خیلی راحت بازی را رها می نمایند. دو امتیاز بد که از دست می دهیم تیم از لحاظ روانی بهم می ریزد و بازی را می بازیم. به نظرم تیم انگیزه و جنگندگی لازم برای برد را ندارد. همیشه خوب بازی می کنیم اما برای پیروزی به این انگیزه و روحیه خوب احتیاج داریم. -

                • خودت اما فارغ از نتیجه تیم عملکرد خیلی خوبی داری.

                  خداراشکر شرایط و آمار خودم خیلی خوب است و کمترین امتیازی که آوردم 9 بوده. با این حال وقتی تیم نتیجه نمی گیرد این آمارها خیلی به آدم نمی چسبد.

                  • در بازی آخرت 21 امتیاز بدست آوردی که آمار فوق العاده ای برای یک قدرتی زن است. این امتیاز بالا به ضعف پشت خط زن و پاس های کمی که به او می رسد هم مرتبط است؟

                    تا حدودی بله. پشت خط زن تیم ما شرایط روحی خیلی شنماینده و لطیفی دارد. خوب کار می نماید اما همین که یک توپ را خراب می نماید به هم می ریزد و دیگر کارایی ندارد. به طور مثال در بازی برابر سه نا تیم سعید معروف همین رخ داد. او قدری به هم ریخته بود اما ما از 21 20 از حریف پیش بودیم. پاسی به او داده شد که هیچ دفاعی در مقابلش نبود اما توپ را به کمر تور زد. خود سعید می گفت که اگر آن امتیاز را می گرفتید بازی را می بردید.

                    • صحبت از سه نا شد. آن ها هم مانند شما شرایط خوبی ندارند.

                      بله. تیم ما پس از باخت های زیاد سرمربی اش تغییر کرد. قرار بود سیچلو هم کنار گذاشته گردد اما خب یکی دو برد آوردند و قدری فشارها برداشته شد. با این حال آن ها به همراه ما در انتهای جدول قرار دارند و شرایط شان خیلی خوب نیست.

                      • حضور این تعداد بازیکن ایرانی در لیگ ایتالیا و همین که می گویی تیم غفور و معروف اتفاق جالبی نیست؟

                        همین طور است. حضور چند بازیکن ایرانی در سریA ایتالیا قطعا به سود والیبال ایران خواهد بود و برای خود بچه ها هم اتفاق خوبی است.

                        • با هم که ارتباط دارید؟

                          بله تقریبا همه شان ارتباط دارم اما خب هرکدام در شهرهای مختلفی سکونت داریم و درگیر لیگ فشرده ایم و بیشتر در زمان مسابقه ها همدیگر را می بینیم.

                          • شرایط تیم غفور از بقیه تیم هایی که بازیکن ایرانی دارند بهتر است.

                            بله خب آن ها تیم خیلی خوبی دارند. خود امیر هم به روزهای اوجش برگشته و خیلی خوب کار می نماید. فکر می کنم در جدول ششم باشند و شرایطشان از تیم ما، تیم معروف و ورونا که معنوی نژاد و شریفی را دارد بهتر است.

                            • با هم کری هم می خوانید؟

                              اینجا اصلا جای این کار ها نیست. کری خوانی برای لیگ ایران است بیشتر. اینجا دیگر جایی برای این کارها نیست و تیم ها و بازیکنان خیلی حرفه ای هستند. به طور مثال فکر می کنی اگر در ایران بود مدیران بعد از 13 باخت چه واکنشی نشان می دادند؟

                              اگر ایران بود، فحش می خوریم و بی پولی می کشیدیم-
                              • اول از همه دیگر پول نمی دادند!

                                دقیقا. هم پول نمی دادند و هم از جانب تماشاگران بد و بیراه می شنیدیم. اینجا اما مدیران هنوز به طور جدی پیگیر تیم هستند و پرداخت ها همه به موقع انجام می گردد. همین دیشب به همه اعضای تیم به مناسبت کریسمس کادو دادند. این ها تفاوت هایی است که خیلی به چشم می آید. کادو مهم نیست بلکه توجه و پیگیری و رسیدگی به تیمی که نتیجه نگرفته مهم است.

                                • با این شرایطی که دارید فکر می کنی شانسی برای ماندن در سریA دارید؟

                                  خوشبخانه در ایتالیا بر خلاف تمام جهان امتیاز ملاک است و نه پیروزی. تیم ما درست است که بردی نداشته اما چهار امتیاز از باخت های 3 بر 2 دارد. اگر بتوانیم یکی دو برد دشت کنیم، حداقل می توانیم سه نا را در جدول بگیریم. آن ها ها 7 - 8 امتیاز دارند و نزدیک ترین تیم در جدول سری A هستند.

                                  • پس به بازی های دور برگشت امیدواری؟

                                    قطعا همین طور است. از یک طرف همانطور که گفتم برد اول شرایط روحی تیم را خیلی تغییر می دهد و از طرف دیگر دیدار ما با اکثر تیم های همطراز در خانه حریف بوده و حالا در دور برگشت میزبان آن ها خواهیم بود. اتفاقی که ما یاری می نماید تا بتوانیم به پیروزی برسیم و امتیازهای بیشتری کسب کنیم. شرایط حالا به شکلی شده که اگر شطرنج هم بازی کنیم به همه می بازیم چون به باختن عادت نموده ایم.

                                    • امکان جذب بازیکن هم ندارید؟

                                      نه اصلا. لیست تیم به طور کامل پر است و نمی گردد بازیکنی را به تیم افزود.

                                      • تنها تغییر ممکن همین سرمربی بود که انجام شد!

                                        دقیقا. هدف از تغییر سرمربی هم تنها شوک دادن به تیم بود که البته فعلا جواب نداده.

                                        • با مربی جدید مسئله ای پیدا نکردی؟

                                          نه اصلا. مربی قبلی هم مربی خیلی خوبی بود اما خب نتیجه نگرفت و اخراج شد. مربی جدید هم که آمده تمام تلاشش را می نماید تا تیم بالاخره روی نوار برد بیفتد.

                                          • چند سال با کاستلانا قرارداد داری؟ به فکر رفتن از این تیم هستی؟

                                            قرارداد من یکساله است. از همان ابتدا هم به این تیم آمدم تا سکوی پرتابی باشد برای تیم های بهتر و بزرگ تر. فعلا به رفتن فکر نمی کنم و تمرکزم بر روی دریافت نتایج بهتر است اما خب دوست دارم در تیم های بزرگتری بازی کنم.

                                            • در سریA و برای جذب بازیکن به آمارهایی که ثبت کردی هم توجه می گردد؟

                                              قطعا همین طور است. درست است که تیم نتیجه نگرفته اما آمار شخصی من خیلی خوب بوده و امیدوارم تا خاتمه فصل همین طور بماند.

                                              • مردم کاستلانا هم حتما خیلی دوستت دارند؟

                                                بعله اینجا والیبال را خیلی دوست دارند و به من هم به خاطر بازی های خوبم خیلی محبت می نمایند و علاقه دارند. خداراشکر فعلا همه چیز در کاستلانا خوب است و نگاه خوبی به من وجود دارد اما خب امیدوارم نتایج خوب هم به این شرایط اضافه گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1101

به "میرزاجانپور: اگر ایران بود، فحش می خوردیم و بی پولی می کشیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزاجانپور: اگر ایران بود، فحش می خوردیم و بی پولی می کشیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید