مطالعات جامع گردشگری سلامت استان اصفهان تبیین می گردد

به گزارش طفره، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان امروز یکشنبه 8 مهر در نشست مطبوعاتی نمایشگاه گردشگری سلامت اصفهان از برنامه ریزی برای اجرای طرح مطالعات جامع گردشگری سلامت استان اصفهان اطلاع داد.

مطالعات جامع گردشگری سلامت استان اصفهان تبیین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی این استان گفت: امروز به بهانه یک رخداد مهم در حوزه گردشگری گرد هم جمع گردیده ایم تا در رابطه با یکی از شاخص ترین مباحث در صنعت گردشگری یعنی گردشگری سلامت با یکدیگر به مصاحبه بپردازیم.

او همچنین ادامه داد و گفت: بحث گردشگری امروز در ایران و به ویژه اصفهان از اهمیت فراوانی برخوردار است به گونه ای که امروزه توانسته ایم با اقدامات انجام گردیده از مرحله اول یعنی تبئین لزوم پرداختن به گردشگری عبور کنیم، لذا هم اکنون تمامی هم و غم ما می بایست معطوف به توسعه پایدار در این حوزه باشد.

الله کمک در بخش دیگری از سخنانش به ساختار گردشگری اصفهان پرداخت و گفت: امروز اگر چه صندلی اصفهان از منظر گردشگری در سطح ملی و بین المللی بسیار مهم است، لکن نباید فراموش کنیم در سالهای گذشته بیشتر فعالیتهای گردشگری تمرکز بر حوزه های تاریخی و فرهنگی داشت، با اینحال معتقدیم امروزه و در حوزه گردشگری سلامت می بایست بدنبال تنوع، خلاقیت و بروز ایده های جدید باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین گفت: مبحث گردشگری سلامت به واسطه توسعه علم پزشکی در ایران و ارزان بودن نسبی خدمات پزشکی در کشورمان از اهمیت فراوانی برخوردار است، با این حال معتقدیم نباید در حوزه گردشگری سلامت صرفا به مباحث پزشکی و بیمارستانی اکتفا کنیم، بلکه در استان اصفهان به واسطه تنوع اقلیمی و همچنین وجود گیاهان داروئی متنوع و وجود منابع گردشگری همچون آب گرم در بخشهائی از استان، می توان سایر شاخصه های گردشگری سلامت را نیز در استان اصفهان پیگیری کرد.

محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست مطبوعاتی با ایراد سخنانی تاکید نمود: اگر چه در حوزه گردشگری سلامت دیرتر از بسکمک از کشورها به این مبحث ورود پیدا نموده ایم، لکن باید کوشش کنیم با بروز خلاقیت و اخذ ایده ها، با سرعت، عقب ماندگی خود را جبران کنیم.

او در همین راستا ادامه داد و گفت: آمارها نشان می دهد که از سال 2014 تا کنون تنها نیم درصد از سهم درآمد کشورهای دنیا در حوزه گردشگری سلامت تنها به ایران اختصاص داشته، با اینحال معتقدیم با برگزاری همایشها و نمایشگاه های گردشگری سلامت بکوشیم تا از توانمندیهای خود در این حوزه استفاده کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به کوششهای دولت در این راستا تاکید نمود: با هماهنگی های به عمل آمده، توانسته ایم تعامل مناسبی را میان سازمان میراث فرهنگی و وزارت خانه های بهداشت و امور خارجه در راستای ارائه ویزای پزشکی جهت سفر به ایران از یکسو و معرفی پزشک و بیمارستانهای متناسب با گردشگری سلامت با همکاری آژانس های مسافرتی تعیین ایجاد نموه تا ضمن تعریف وظایف هر ارگان در ارائه خدمات به گردشگران سلامت هماهنگی لازم صورت پذیرد.

نمایشگاه و همایش گردشگری سلامت اصفهان از تاریخ 11 الی 13 مهرماه در محل های مجموعه سیتی سنتر (قلب شهر) و شهرک سلامت اصفهان برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 562

به "مطالعات جامع گردشگری سلامت استان اصفهان تبیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات جامع گردشگری سلامت استان اصفهان تبیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید