لاوروف: روسیه هم ظرف شش ماه از پیمان آی ان اف خارج می گردد

به گزارش طفره، وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد که مسکو در واکنشی متقابل به تمامی اقدامات آمریکا درباره پیمان نیروهای اتمی میان برد (آی ان اف) ظرف شش ماه از آن خارج می گردد.

لاوروف: روسیه هم ظرف شش ماه از پیمان آی ان اف خارج می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: درباره پیمان 1987، ما گفته ایم که همه چیز در واکنش به اتهامات بی پایه و اساس آمریکا وجود دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه موضع ما را تعیین نموده است. ما رفتاری کاملاً آینه وار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی ها عضویتشان در این پیمان را به حالت تعلیق در آورده اند. ما نیز همین کار را می کنیم. پس از خاتمه دوره شش ماهه و بر اساس نتایج اظهارنظر رسمی آمریکا درباره خروج این کشور از این توافق، این پیمان متوقف می گردد.

لاوروف همچنین با اشاره به احتمال مصاحبه با آمریکا درباره این پیمان و مساله ثبات استراتژیک، گفت که هیچ کمبود و کاستی در ارائه ابتکار عمل برای همتایان آمریکایی، غربی و ناتو وجود ندارد.

اخیراً، لاوروف گفته بود که مسکو تمامی ابزار نظامی و تکنیکی را برای واکنش به تهدید خروج آمریکا از این پیمان در اختیار دارد.

پس از آنکه آمریکا گفت که ظرف شش ماه از این پیمان خارج می گردد مگر آنکه مسکو به نقض این پیمان خاتمه دهد، پوتین نیز گفته که روسیه این پیمان دوران جنگ سرد را به حالت تعلیق در می آورد.

در همین حال، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین به اسپوتنیک گفت: روسیه مذاکرات بعدی را درباره پیمان رد نمی کند و آمریکا هنوز هم زمان برای دست کشیدن از خروج از پیمان و حفظ آن دارد.

وی ادامه داد: روسیه درها را برای مذاکرات بعدی نمی بندد اما بدون تهدید و احساس ناخوشایند، اقدامات دفاعی و مناسب را در نظر دارد. توپ اکنون در زمین آمریکا و ناتوست. واشنگتن و ناتو هنوز زمان برای آنالیز مجدد سیاست هایشان دارند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: آمریکا به دنبال حذف این پیمان است. اگر آنها مصاحبه را کنار بگذارند و به دنبال یک اولتیماتوم به جای راه چاره قابل مذاکره باشند، ما باید واکنش نشان داد. رویکرد مدنظر رئیس جمهوری روسیه که دوم فوریه مطرح شد یک واکنش مناسب و درست برای اوضاع کنونی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1366

به "لاوروف: روسیه هم ظرف شش ماه از پیمان آی ان اف خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه هم ظرف شش ماه از پیمان آی ان اف خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید