خاطرات قجری خاندان اسماعیلی به موزه زنجان اهداء شد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، پرستو قاسمی با بیان اینکه یکی از باروت دان های اهدایی آقای سید خلیل اسماعیلی تمام چرمی و دیگری فلزی چرمی وسالم هستد، ادامه داد: دوربین تک چشمی برنجی با کیف کمری از جنس چرم و یک لایه پارچه قدیمی هم جز این مجموعه است.

خاطرات قجری خاندان اسماعیلی به موزه زنجان اهداء شد

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: دو باروت دان چرمی ،یک دستگاه دوربین تک چشمی ومجموعه اسناد خانوادگی دوره قاجار و پهلوی اول همراه با کوله باری یاد و خاطره قجری خاندان اسماعیلی به موزه زنجان اهدا شد.

قاسمی در خصوص اشیا اهدایی این مجموعه، افزود: این اشیاء در کنار دیگر سلاحهای جنگی موزه باستان شناسی ومردان نمکی در عمارت تاریخی ذوالفقاری در معرض تماشای علاقمندان قرار می گیرد.

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اسناد اهدایی، عنوان کرد: اسناد خانوادگی با موضوع مبایعه نامه ، مصالحه نامه و مکاتبات اداری مربوط به روستای تازه کند طارم بوده که این اسناد از حیث شیوه نگارش ومکاتبات ، متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول است و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار پژوهشگران حوزه میراث مکتوب قرار می دهد .

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 54

به "خاطرات قجری خاندان اسماعیلی به موزه زنجان اهداء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات قجری خاندان اسماعیلی به موزه زنجان اهداء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید